هیات‌های عزاداری گوش به فرمان مصوبات ستاد مقابله با کرونا باشند

تبریز (پانا) _ نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی بر لزوم توجه و عمل به مصوبات ستاد مقابله با بیماری کرونا توسط هیات‌های عزاداری تاکید کرد.

کد مطلب: ۱۱۱۸۱۴۴
لینک کوتاه کپی شد
هیات‌های عزاداری گوش به فرمان مصوبات ستاد مقابله با کرونا باشند

حجت الاسلام والمسلمین آل هاشم نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی در هشتاد و چهارمین جلسه شورای فرهنگ عمومی استان با اشاره به هفته دولت گفت: یاد و خاطره دولتمردان جمهوری اسلامی را گرامی می داریم.

او گفت: اگر انتقادی به عملکرد دولت‌ها وارد می‌شود باید همراه با نقد منصفانه باشد و در کنار مطرح کردن نقد از عملکردها، نباید خدمات را نادیده گرفت.

حجت الاسلام والمسلمین آل هاشم با اشاره به در پیش بودن روز شعر و ادب فارسی گفت: چهلمین روز درگذشت فخرالذاکرین، حاج فیروز زیرک کار همزمان با روز شعر و ادب فارسی خواهد بود که امیدواریم امسال این روز بزرگ به هر دو مناسبت، گرامی داشته شود.

رئیس شورای فرهنگ عمومی استان در ادامه با تسلیت ایام محرم و گرامیداشت یاد شهدای کربلا گفت: هیچکس خواستار تعطیلی عزاداری‌ها نیست، اما عزاداری که در آن ضوابط بهداشتی رعایت نشود نه تنها ثواب ندارد بلکه موجب آزار دیگران نیز می‌شود.

او گفت: از عزاداران عزیز می‌خواهیم ضوابط بهداشتی را در مراسم عزاداری رعایت کرده و گوش به فرمان ستاد مبارزه با کرونا باشند.

امام جمعه تبریز افزود: قطعاً ما به فکر سلامتی مردم هستیم که در صورت رعایت نشدن ضوابط بهداشتی در مراسم‌ عزاداری، این امر به خطر خواهد افتاد.

محمدپور مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان شرقی نیز در این جلسه با اشاره به روند احصای اولویت‌های شورای فرهنگ عمومی استان گفت: برخی از این سرفصل‌ها توسط شورای فرهنگ عمومی کشور ابلاغ شده است و برخی در خود استان تبیین می‌شوند که در این راستا کارگروهی ویژه، موضوع اولویت‌ها را پیگیری می‌کند به گونه‌ای که موضوعات مطرح شده هم جامع و هم کامل باشند.

محمدپور همچنین از آغاز تهیه برش استانی نقشه مهندسی فرهنگی کشور خبر داد و گفت: قرارداد لازم در این ارتباط منعقد و مطالعات در این زمینه آغاز شده است.

او گفت: برخی موضوعات همچون سبک زندگی و بحث هویت ملی در این سند مورد پیش بینی و تاکید قرار گرفته است که در صورت آماده شدن این نقشه مهندسی فرهنگی در استان طی دو سه ماه آینده، شاهد تصویب آن در صحن شورای فرهنگ عمومی و ابلاغ به دستگاه‌های اجرایی استان خواهیم بود.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار