با موافقت وزیر تعاون انجام می‌شود؛

سامانه جامع بخش تعاون تمامی اطلاعات تعاونی ها را رصد می‌کند

تهران(پانا) - وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی به یکی از برکات سامانه جامع بخش تعاون اشاره می کند و می گوید در این سامانه اطلاعات تعاونی ها اعم از بخشنامه ها ،‌جلسات هیات مدیره، سامانه هوش تجاری و ... به روز رسانی می شود و سهولت در ثبت شرکتهای تعاونی، هیات مقررات زدایی از کسب و کار و بهبود فضای کسب و کار از برکات این سامانه است.

کد مطلب: ۱۱۱۸۱۳۱
لینک کوتاه کپی شد
سامانه جامع بخش تعاون تمامی اطلاعات تعاونی ها را رصد می‌کند

به گزارش وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی،«محمد شریعتمداری» در مراسم امضای تفاهم نامه همکاری مشترک با قوه قضاییه در حوزه تعاونی‌ها با تاکید بر نقش گسترده تعاونی‌ها در اقتصاد کشور، گفت: این تفاهم نامه می‌تواند نمونه‌ای برای بخشی از تعاونی‌های کشور باشد تا بتوانیم قدم بزرگی در جهت بازگرداندن فرهنگ تعاون به اقتصاد کشور برداریم .

وی به تاکیدات مقام معظم رهبری بر استفاده از ظرفیت بخش تعاون اشاره کرد و گفت: با وجود سند بخش تعاون، این بخش هنوز جایگاه خود را پیدا نکرده و سهم آن در اقتصاد همچنان محدود است.

وزیر تعاون علت عدم اقبال مردم به تعاونی‌ها در سال‌های گذشته را عدم نظارت و خروج شفافیت از بخش تعاون دانست و گفت: خوشنامی که بخش تعاون به ویژه در اوایل پیروزی انقلاب داشت بسیاری از مردم، حتی کارگران و کارفرمایان را بر آن داشت تا درصدد تشکیل تعاونی‌ها باشند.

وی افزود: در گذشته فرهنگ تعاونی و فرهنگ اسلامی توانست ارتباط وسیعی بین مردم به وجود آورد و معتقدم عدالتی که در رابطه با اقتصاد تعاونی وجود دارد در اقتصاد خصوصی نیست.

شریعتمداری بر تقویت تعاونی‌ها با پیگیری سند توسعه و اصلاح قانون بخش تعاون بعنوان دو گام اساسی تاکید و بیان کرد: باید اعتماد به بخش تعاون بازگردانده شود، به همین منظور در وزارتخانه، سامانه جامع بخش تعاون تاسیس شده و تمام اطلاعات تعاونی‌ها اعم از بخشنامه‌ها، جلسات هیات مدیره، سامانه هوش تجاری، مصوبات تعاونی‌ها و ... در آن به روز رسانی می‌شود و همه اعضا کاملا به تمامی امور واقف هستند.

وی اظهار کرد: سهولت در ثبت شرکت‌های تعاونی، هیات مقرارت زدایی از کسب و کار و بهبود فضای کسب و کار از برکات این سامانه است.

وزیر تعاون ادامه داد: برقرای پیوند بین سامانه ثبت شرکت‌ها و سامانه تعاون کار با ارزشی است و به پیشبرد اهداف شفافیت کمک و مدخل ورود فساد را نا امن می‌کند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار