برگزاری کمیته پشتیبانی سواد آموزی در شهرستان بن

بن (پانا)- کمیته پشتیبانی سواد آموزی در شهرستان بن با حضور مسئولین ادارات و ارگان ها برگزار شد.

کد مطلب: ۱۱۱۸۱۱۶
لینک کوتاه کپی شد
برگزاری کمیته پشتیبانی سواد آموزی در شهرستان بن

حجت الله نادری رئیس آموزش و پرورش شهرستان بن ضمن عرض تبریک به مناسبت هفته دولت و نیز روز کارمند در این جلسه هم اندیشی از فعالان عرصه سواد آموزی تشکر کرد.

نادری افزود: سواد بسیار مهم است و زیر بنای توسعه هر کشور به حساب می آید که متاسفانه در دوره قبل از انقلاب ایران جزء کشور هایی بوده که بیشترین آمار بی سوادی را داشت به دلیل سیاست های استعماری و امکان سواد آموزی برای تمامی اقشار جامعه وجود نداشت. چند سالیست که بازوی اجرایی نهضت سواد آموزی به عهده آموزش و پرورش گذاشته شده است اما ما به تنهایی نمی توانیم اثر گذار باشیم و به یاری دیگر ارگان ها نیز نیاز داریم.

وی ادامه داد: اگر بخواهیم به وضعیت سال گذشته اشاره ای بکنیم می توان گفت دایره شمولیت بحث سواد آموزی ما بین سنین 10 تا 49 سال هستند، یعنی افرادی که سنی کمتر یا بیشتر از این بازه دارند جزء هدف این آمار نیستند و اولین قدمی که ما به عنوان متولی نظام آموزش و پرورش عهده دار هستیم این است که مبادی بی سوادی را مسدود کنیم. به این معنا که افرادی را که ترک تحصیل کرده و یا در مدارس ثبت نام نمی کنند را جذب کنیم.

رئیس اداره آموزش و پرورش گفت: خوشبختانه وضعیت شهرستان ما در سال گذشته نسبت به برخی شهرستان های استان بسیار بهتر بوده و تنها دو دانش آموز محروم از تحصیل داشتیم که پس از بررسی های کامل متاسفانه دچار فلج کامل بوده و قادر به حضور در کلاس درس و ادامه تحصیل نبوده اند.

وی خاطر نشان کرد: در بحث سواد آموزی با تلاش دوستان و مربیان و مرکز یادگیری در کل111 نفر جذب این کلاس های سواد آموزی شدند.

کیانوش نادری فرماندار شهرستان بن، در پایان ضمن تسلیت ایام سوگواری امام حسین(ع) بر همکاری سایر ادارات با آموزش و پرورش در جذب و شناسایی بی سوادان تاکید کرد و گفت: شهرستان بن شهرستانی فرهنگی بوده و انتظار بالایی از شهرستان در زمینه سواد آموزی می رود و برنامه خوب، زمانی انجام می گیرد که پشتیبانی خوبی داشته باشد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار