مدیرکل کمیته امداد استان زنجان عنوان کرد:

ایجاد هیئت های خانگی همزمان با ایام ماه محرم و صفر برای مددجویان تحت حمایت

زنجان (پانا) - بر اساس آموزه های دینی و تأکیدات ائمۀ اطهار (ع) امر به معروف و نهی از منکر ضامن اجرای سایر قوانین شرعی و دینی بوده و دوام و بقاء احکام دیگر اسلام در گروه عمل به این فریضه است.

کد مطلب: ۱۱۱۸۰۴۷
لینک کوتاه کپی شد
ایجاد هیئت های خانگی همزمان با ایام ماه محرم و صفر برای مددجویان تحت حمایت

به گزارش سایت خبری کمیته امداد، هدایت صفری، مدیرکل کمیته امداد استان زنجان در جلسه شورای امر به معروف و نهی از منکر این نهاد با تسلیت ایام سوگواری آقا ابا عبدا... الحسین (ع)، پیام اصلی عاشورا را امر به معروف و نهی از منکر عنوان کرد و گفت: با همین نگاه بود که حضرت سیدالشهدا(ع) هدف از قیام خود را اصلاح امت پیامبر(ص) و مقابله با بدعت های ایجاد و وارد شده در اسلام عنوان کرده و در این راه از همه دارایی و خانواده شان گذشتند تا اسلام زنده مانده و فرهنگ و پیام آن به عنوان یک جریان نسل به نسل و سینه به سینه منتقل شده و جاری باشد.
وی با اشاره به اینکه بر اساس آموزه های دینی و تأکیدات ائمۀ اطهار (ع) امر به معروف و نهی از منکر ضامن اجرای سایر قوانین شرعی و دینی بوده و دوام و بقاء احکام دیگر اسلام در گروه عمل به این فریضه است،افزود: بر همین اساس امر به معروف و نهی از منکر به عنوان یک ابزار کارآمد و فریضه نجات بخش در زندگی فردی و اجتماعی مطرح بوده و باید مورد توجه قرار گیرد.
صفری با بیان اینکه امر به معروف و نهی از منکر یک سیستم نظارتی بسیار قوی است، ادامه داد: امر به معروف و نهی از منکر اگر به درستی درک و اجرا شود یک سیستم نظارت همگانی شکل گرفته و در سایۀ آن زندگی طیب و پاک برای انسان رقم می خورد.
وی بالاترین معروف در شرایط کنونی را کمک مومنانه به نیازمندان که از لسان مبارک حسین زمان به انقلابیگری واقعی تعبیر شده است، عنوان کرد و افزود: وظیفه ما به عنوان کارگزاران محرومیت زدایی نظام در نهاد انقلابی و ولایی کمیته امداد با الهام از فرهنگ عاشورا جاری کردن گفتمان همدلی و کمک مومنانه به نیازمندان و زمینه سازی برای ایفای نقش موثر مردم در خدمت رسانی اثربخش به جامعه هدف این نهاد با رویکرد و تلاش جهادی و انقلابی است.
صفری در ادامه بر ضرورت برنامه ریزی برای اجرای مناسب برنامه های مناسبتی خاص این ایام تأکید کرد و اضافه کرد: اجرای طرح فلاح به منظور راه اندازی هیئت های خانگی برای مددجویان تحت حمایت در دهه اول ماه محرم و دهه پایانی ماه صفر با استفاده از ظرفیت مبلغین افتخاری همکار با کمیته امداد استان زنجان، باید به عنوان یکی از برنامه های مهم کاری این نهاد در حوزه فرهنگی در این ایام مورد توجه قرار گیرد.
وی همچنین از اجرای طرح اطعام حسینی و احسان حسینی همزمان با ایام ماه محرم و صفر نیز خبر داد و افزود: در قالب این طرح برنامه ریزی شده است، بیش از 140 هزار پرس غذای گرم و 30 هزار بسته معیشتی با استفاده از نذورات و کمک های مردمی تهیه و بین مددجویان تحت حمایت این نهاد توزیع شود.
صفری با بیان اینکه استان زنجان، دیار کریمان و بهشت خیران بوده و مردمان حسینی این استان به عنوان پایتخت شور و شعور حسینی انس و الفت دیرینه با مکتب امام حسین (ع) دارند، افزود: امیدواریم با همراهی و مشارکت مناسب خیران زنجانی و هیئت های مذهبی این استان در طرح اطعام حسینی و احسان حسینی زمینه ارائه خدمات اثربخش به خانواده های تحت حمایت و تحقق برنامه های هدف گذاری شده در این بخش فراهم شود.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار