همکاری سازمان پژوهش با صدا و سیما برای تولید 300 دقیقه موشن گرافی محتوای درسی

تهران (پانا) - رئیس گروه تولید فیلم‌های آموزشی در سازمان پژوهش و برنامه ریزی آموزشی از اجزای مفاد تفاهم نامه‌ای سازمان با  صدا و سیما در زمینه تولید فیلم‌های آموزشی موشن گرافی خبر داد.

کد مطلب: ۱۱۱۸۰۲۸
لینک کوتاه کپی شد
همکاری سازمان پژوهش با صدا و سیما برای تولید 300 دقیقه موشن گرافی محتوای درسی

به گزارش روابط عمومی و امور بین الملل سازمان پژوهش و برنامه‌ریزی آموزشی، وحید گلستان درباره تفاهم‌نامه با صداوسیما بیان کرد: پروژه موشن گرافی، پروژه مشترکی بین سازمان پژوهش و برنامه‌ریزی آموزشی و شبکه امید است که در حال انجام است.

وی این همکاری را نتیجه دغدغه سالیان متمادی دانست و گفت: از سال‌های دغدغه داشتیم که تکنیک جدیدی در حوزه اینفوگرافی متحرک ایجاد کرده و موشن گرافی را در قالب کلیپ‌های کوتاه به لحاظ زمانی و موضوعی به خدمت فرآیند یادگیری درآوریم.

گلستان با بیان اینکه سال گذشته اولین تفاهم‌نامه در این زمینه با شبکه امید انجام شده است، ابراز خرسندی کرد: خوشبختانه سال گذشته این اتفاق رخ داد و طی همکاری که با شبکه امید تعریف شد، پروژه موشن گرافی با زمان حدود 300 دقیقه در قالب کلیپ‌های 2 تا 5 دقیقه‌ای تعریف شد. موضوعات این کلیپ‌ها همه از کتاب‌های درسی بوده و مبنای اصلی آن، برنامه‌ی درسی دانش آموزان است.

به گفته رئیس گروه تولید فیلم‌های آموزشی در سازمان پژوهش و برنامه ریزی آموزشی، تعدادی از این کلیپ‌ها تولید شده و مابقی هم در حال تولید است.

گلستان با ابراز امیدواری نسبت به ادامه این همکاری، افزود: باور ما بر این است که این مجموعه، مجموعه‌ای جذاب خواهد شد و آرزوی شخصی من بر ادامه آن است چرا که معتقدم این تکنیک و رویه، به جهت ارزش‌های بصری و توانی که در بیان مفاهیم دارد، جذابیت‌های زیادی برای گروه مخاطب دانش‌آموزی خواهد داشت.

وی با ارائه توضیحاتی درباره فاز یک این پروژه اضافه کرد: در فاز یک سعی کردیم به موضوعات متنوعی بپردازیم و به نوعی به همه حوزه‌های یادگیری نزدیک شویم. به این معنا که دست‌کم یک یا دو کلیپ برای حوزه‌های یادگیری مختلف کار کنیم که ظرفیت این شکل بیانی و این تجربه ایجاد شود. هم اکنون این پروژه در حال تولید است و در ماه‌های آتی مابقی کار هم به پایان می‌رسد.

وی درباره احتمال ادامه این همکاری خاطرنشان کرد: این تفاهم‌نامه صرفا برای تولید این مجموعه، بین سازمان پژوهش و شبکه امید پیش‌بینی شده است ولی امیدوارم با توجه به تجارب خوبی که در این زمینه به دست آمده، امکان همکاری بین سازمان پژوهش، صدا و سیما و دیگر سازمان‌هایی که علاقه‌مند به حوزه فرهنگ، آموزش و کودکان و نوجوانان هستند و در این زمینه دغدغه دارند، نیز فراهم شود.

این پروژه با نظارت روابط عمومی و اموربین الملل سازمان از سوی دفتر انتشارات و تکنولوژی آموزشی در حال تولید است.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار