تخفیف ویژه خدمات جهاد دانشگاهی استان فارس به فرهنگیان بسیجی

شیراز(پانا)-رییس سازمان بسیج فرهنگیان فارس از انعقاد تفاهم نامه همکاری های علمی و پژوهشی بین این سازمان و جهاد دانشگاهی استان خبرداد.

کد مطلب: ۱۱۱۷۹۳۳
لینک کوتاه کپی شد
تخفیف ویژه خدمات جهاد دانشگاهی استان فارس به فرهنگیان بسیجی

ناصر جوکار در نشست با مدیر و معاونین آموزش و پرورش و اعضای شورای اندیشه ورز بسیج فرهنگیان شهرستان بیضا با اشاره به مطلب فوق افزود: براساس این تفاهم‌نامه، فرهنگیان بسیجی با مراجعه به جهاد دانشگاهی استان و ارائه معرفی‌نامه می‌توانند از 20 درصد تخفیف ویژه خدمات جهاد دانشگاهی بهره‌مند شوند.

رییس سازمان بسیج فرهنگیان فارس ادامه داد: این خدمات شامل برگزاری دوره های آموزش رایانه، پرورش گل و گیاه، گیاهان دارویی، دوره های آموزشی ضمن خدمت، عکاسی و... می باشد.

جوکار به خدماتی دیگر از جمله توانمندسازی درحوزه تولید واشتغال ،تولید محتواهای فرهنگی ، دینی واعتقادی، شرکت وبرگزاری همایش ها و اردوهای فرهنگی وعلمی واستفاده از ظرفیت بخش های مختلف درمانی جهاد دانشگاهی از جمله بانک خون بند ناف ، کلینیک دندانپزشکی ، فیزیوتراپی وبینایی سنجی اشاره کرد.

او در ادامه این جلسه ضمن اشاره به ایام محرم وشهادت امام حسین (ع) افزود: حسین(ع)، نه جزئی از تاریخ که روح تاریخ است و محرم، یک بهانه موسمی برای گفتگو در خصوص حسین(ع) و اصحاب عاشورائیش نیست بلکه سمبلی فراتاریخی برای زیست مومنانه و حیات جاوید است.

رئیس سازمان بسیج فرهنگیان فارس اضافه کرد: بنابراین حسین لوح فشرده ای است که تمام ارزش های الهی و انسانی، یک‌جا در وجود ایشان جمع است و بزرگترین مانور تجلی اراده الهی برای ارائه انسان کامل است. لذا هیچ دانشگاهی را یافت نمی کنیم که در یک نیمروز، هزاران درس دلدادگی و آزادگی داده باشد.

جوکار اظهارکرد: با این توصیف باید گفت، انسان، میوه کائنات است و انسان شناسی، یکی از مهم ترین معرکه های علمی است که آموزش و پرورش، با آن روبروست. معلم باغبان هستی است و به حقیقت پرورش دهنده میوه دانش آموز است، چرا که خداوند آفریدگار بوده و معلم در طول اراده الهی، پروردگار است.

او با اشاره به خروجی که از سیستم نظام برنامه درسی اسلامی بیرون می آید گفت: باید سخته و سنجیده، سوالات بنیادین تربیتی را پاسخ داد. اینکه؛ کمال، یک مفهوم قراردادی است یا واقعی؟ لذت در فعل انسانی تابع است یا متبوع؟ هنر چیست و ارزش آن کدام است؟ روح واقعیت دارد یا تصور است؟ خداوندی هست یا نیست؟ هویت چیست؟ تعریف تربیت چیست؟ نقش وراثت در تربیت چیست؟ واقع بینی و آرمانگرایی چگونه است؟

جوکار گفت: بدون توجه به پاسخ چنین سوالاتی، نمی توان از تربیت سخن راند. این سوالات، سنگ بنای تئوری پردازی تربیتی است. اگر می خواهیم سیستم تربیتی ما نه فارغ التحصیل و کارمند پرور که متفکر پرور باشد، باید بدانیم علم به تنهایی کافی نیست.

رییس سازمان بسیج فرهنگیان فارس تصریح کرد : تفکر، همان موادی است که باید روی علم ترشح شود تا علم هضم شده و جزیی از شخصیت متعلم گردد. بنابراین آموزش و پرورش، به‌عنوان بزرگترین دستگاه معنویت ساز، می تواند از طریق منابع چهارگانه معرفت(علم، عقل، شهود، وحی)، راه فتوحات آینده را هموار نموده، به طوری که اجازه ندهد، گزاره های غیر عقلی و ایدئولوژیک سکولار، در لا به لای علم جاسازی شده و به نام علم به خورد دانش آموز مسلمان داده شود.

او ادامه داد: بنابراین دایره انسان شناسی دینی، چهار بعدی است، نه تک بعدی. از همین رو است که باید لیبرالیسم را دیکتاتوری نفسانیت تعریف کرد. اسلام به علم اعتقاد راسخ دارد و هرگز حقیقت علم را کنار نمی گذارد، اما علم را صرفا یکی از منابع معرفت می شناسد نه همه آن.

رییس سازمان بسیج فرهنگیان فارس با توجه به انسان شناسی تک بعدی گفت:این نوع انسان شناسی تک بعدی، به حقیقت جانورشناسی است نه انسان شناسی، چرا که انسان غیر از طول و عرض، عمق و ارتفاع نیز دارد.

جوکار در پایان سخنان خود دراین نشست که فرمانده سپاه شهرستان بیضا نیز حضور داشت، مشارکت تمامی فرهنگیان در جشنواره ایده پردازی تعلیم و تربیت در دوران کرونا را خواستار شد و تصریح کرد: فارس، از میان تمامی استان ها، پیشتاز ثبت نام و ثبت ایده در جشنواره تعلیم و تربیت در دوران کرونا است.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار