با شعار «مهر و مهربانی»؛

مانور آمادگی بازگشایی مدارس در سراسر آذربایجان غربی برای سومین سال متوالی اجرا شد

ارومیه (پانا) - برای سومین سال متوالی، مانور آمادگی مدارس برای شروع سال تحصیلی جدید در مدارس سراسر آذربایجان غربی برگزار شد.

کد مطلب: ۱۱۱۷۹۱۰
لینک کوتاه کپی شد
مانور آمادگی بازگشایی مدارس در سراسر آذربایجان غربی برای سومین سال متوالی اجرا شد

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی اداره کل آموزش و پرورش استان، «مهر و مهربانی» شعاری است که این مانور با آن آغاز شد تا در 15 شهریور امسال هیچ مدرسه و کلاسی بدون معلم نباشد و سال تحصیلی جدید بدون دغدغه و با شور و نشاط مضاعف آغاز شود.

شناسایی نقاط ضعف مدارس و رفع آن، بررسی رعایت پروتکلهای بهداشتی با توجه به شرایط خاص امسال و آشنایی دانش‌ آموزان با بستر شبکه آموزشی شاد نیز در برگزاری این مانور از جمله مواردیست که مورد نظر مسئولان این نهاد است.

مدیرکل آموزش و پرورش آذربایجان‌ غربی ضمن بازدید از فرآیند اجرای مانور بازگشایی مدارس شهرستان ارومیه اظهار کرد: هدف مانور آمادگی بازگشایی مدارس، آماده‌ سازی مدرسه برای شروع خوب روز آغازین سال تحصیلی جدید است.

«ابراهیم محمدی» ادامه داد: رفع دغدغه‌ های اولیا و دانش‌آموزان برای آغاز سال تحصیلی در دستور کار قرار دارد و شناسایی و احصا مشکلات و نقاط ضعف از اهداف برگزاری این مانور آماده سازی است.

محمدی عنوان کرد: برای نظارت بر روند اجرای مطلوب مانور آماده سازی بازگشایی مدارس اکیپ نظارتی در استان تشکیل و بصورت موردی از مدارس بازدید می کنند.

وی با تاکید بر اینکه تمامی مدارس باید برنامه هفتگی خود را بر اساس سه وضعیت سفید، زرد و قرمز تدوین کنند؛ خاطر نشان کرد: در این مانور مدیران و عوامل اجرایی مدارس با حضور در مدرسه ضمن بررسی میزان آمادگی برای شروع سال تحصیلی نسبت به رفع نواقص احتمالی اقدام می کنند؛ همچنین ارتباط با معلمان و ارائه برنامه درسی از طریق شبکه شاد در دستور کار قرار دارد.

محمدی با بیان اینکه محتوای آموزشی مدارس برای حالتهای سه گانه تدوین شده است؛ ادامه داد: در مانور امسال با توجه به شرایط کرونایی، دانش آموزان در بستر شبکه آموزشی شاد با معلمان خود ارتباط برقرار می کنند.

وی افزود: 15شهریور ماه، سال تحصیلی جدید در پنج هزار مدرسه استان با حضور بیش از 620 هزار دانش‌آموز و قریب به 36 هزار نیروی انسانی آموزش و پرورش در سراسر استان آغاز خواهد‌ شد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار