فولادوند: اهمیت یک دانش آموز برای ما به اندازه همه دانش‌آموزان است

تهران (پانا) - عبدالرضا فولادوند، مدیرکل آموزش و پرورش شهر تهران در برنامه زنده ای که با مدیران مدارس مناطق 5 و16 در بستر شبکه شاد برگزار شد تاکید کرد که یک دانش‌آموز هم نباید از تحصیل محروم شود و اهمیت یک دانش آموز برای ما به اندازه همه دانش‌آموزان است.

کد مطلب: ۱۱۱۷۹۰۷
لینک کوتاه کپی شد
فولادوند: اهمیت یک دانش آموز برای ما به اندازه همه دانش‌آموزان است

به گزارش اداره اطلاع رسانی و روابط عمومی آموزش و پرورش شهر تهران، عبدالرضا فولادوند، مدیرکل آموزش و پرورش شهر تهران گفتگوی خود با مدیران مدارس را با مروری بر آنچه در سال تحصیلی گذشته برای آموزش و پرورش رخ داد، آغاز کرد و گفت: همکاران فرهنگی متعهد ما در ایامی که بیشترین استرس در جامعه حاکم بود بصورت زنده با حضور در صدا و سیما انگیزه مقابل با بیماری را ایجاد کردند و با کمک و همت شان در فضای مجازی و حتی در تعطیلات عید نوروز اجازه ندادند لحظه ای آموزش تعطیل شود. در اردیبهشت ماه وزارت آموزش و پرورش با راه اندازی شبکه شاد باز هم همان محفل امن آموزش و پرورش را برای دانش آموزانش در فضای مجازی فراهم کرد.

مدیرکل آموزش و پرورش شهر تهران با اشاره به برنامه های زنده گفتگو با مدیران مدارس مناطق مختلف در چند هفته اخیر جهت اطلاع از دغدغه های روزهای بازگشایی مدارس شان، گفت: امیدوارم این نوع گفتگوی زنده که در بستر شبکه شاد ممکن شده است از طریق مدیران مناطق با مدیران مدارس شان و مدیران مدارس با معلمان و کادر اجرایی شان انجام شود تا همانند سال های گذشته بازگشایی مطمئنی برای آغاز سال تحصیلی جدید داشته باشیم.

وی افزود: در سال تحصیلی گذشته، بخشی از دانش آموزان از فضای مجازی استفاده کردند، بخشی از دانش‌آموزان از صدا و سیما استفاده کردند و بخشی از این دو محروم بودند و شما مدیران بزرگوار وضعیت دانش‌آموزان را بررسی می کردید و از بسته های آموزشی برای آن دانش آموزانی که از این دو محروم بودند استفاده کردید.

مدیرکل ادامه داد: در سال تحصیلی گذشته ما ۲۷ اردیبهشت دوباره بازگشایی داشتیم به مدت یک ماه و تا ۲۷خرداد، در طول مدت این یک ماه، برخی از دانش آموزان جهت رفع اشکال درسی به مدرسه مراجعه کردند، دانش‌آموزانی که نیاز داشتند به هر ترتیب کلاس حضوری آنها برگزار شود و این کار بسیار بزرگ، توسط شما بزرگواران انجام گرفت.

فولادوند خاطرنشان کرد: در پایه های مختلف تحصیلی کارهای زیادی صورت پذیرفته و برگزاری آزمون های حضوری از جمله این کارهای بزرگ بود، مخصوصاً در پایه دوازدهم که بهترین حوزه برگزاری آزمون حضوری توسط مقامات به شهر تهران تعلق گرفت که نتیجه تلاش و کوشش شما بود؛ البته ما برای این مهم هزینه‌های اضافه سازمانی هم متحمل شدیم. برای نمونه، حوزه‌های امتحان نهایی که 270 حوزه بود را امسال به ۴۷۰حوزه افزایش دادیم و در هیچ حوزه ای ۱۳۰نفر بیشتر دانش‌آموز نداشتیم، از بهترین وسایل بهداشتی استفاده کردیم، همچنین در پایه دوازدهم درصد قبولی بالایی داشتیم.

با توجه به چند وجهی بودن آموزش در سال آینده مدیرکل آموزش وپرورش شهر تهران اظهار کرد: سال آینده، سال مشکلی خواهد بود و ما هم کم تجربه، تمام تجربه مان در بحث کرونا برمی‌گردد به همین چند ماه، در این ایام خیلی به کمک اولیا نیاز داریم. تک تک دانش آموزان باید وضعیتشان بررسی شود که آیا می‌توانند از شبکه شاد استفاده کنند یا خیر، آیا می توانند از شبکه های آموزش صدا و سیما استفاده کنند یا خیر و اگر نتوانستند باید یک گروه علمی در مدرسه تشکیل شود و بسته های آموزشی را فراهم کند و در اختیار این دانش‌آموزان گذاشته شود تا هیچ دانش آموزی از تحصیل باز نماند.

فولادوند تاکید کرد: در سال تحصیلی پیش رو هیچ مدرسه ای در ایام هفته تعطیل نیست، مدیرمدرسه، معاونین و عوامل اجرایی باید در مدرسه حضور داشته باشند و فعالیت مدارس از اول سال تحصیلی آینده مانند فعالیت ادارات آموزش و پرورش شهر تهران خواهد بود، هرگاه اعلام شد ادارات تعطیل هستند، مدارس ما هم تعطیل خواهد بود؛ مدرسه مقر فرماندهی و رصد آموزشی است که دانش‌آموزان را پوشش می‌دهد، بنابراین باید به طور روزانه تشکیل کلاس ها رصد شود.

وی با توجه به اهمیت موضوع خطاب به مدیران این مناطق تاکید کرد: به این جمله تاکید می‌کنم که یک دانش‌آموز هم نباید از تحصیل محروم شود، اهمیت یک دانش آموز برای ما به اندازه همه دانش‌آموزان است؛ خدای ناخواسته سال به پایان نرسد و ما متوجه شویم که یک دانش آموز از تحصیل محروم شده است، تمام دانش آموزان باید روزانه رصد شوند و مدیریت این مهم در میدان، به عهده شماست؛ ابتکار عمل و توانمندی و کوشش شما اینجا خودش را نشان خواهد داد. مدیران باید مباحث بهداشتی را به طور کامل برای خودشان و عوامل اجرایی و مدرسه اجرا کنند تا با سلامتی آنان و عوامل اجرایی مدرسه آموزش تداوم یابد که با تداوم آموزش، تنها مدرسه را زنده نگه نداشته ایم، به نوعی امید را در جامعه زنده کردیم و به مردم روحیه دادیم.

در پایان فولادوند به سوالات مدیران این دو منطقه پاسخ داد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار