در ارتباط با شبکه خبر؛

مرتضایی: توزیع کتب درسی دانش‌آموزان متوسطه اول تا ۱۵ شهریور ادامه دارد

برای سال تحصیلی جاری تعداد ۱۴۰ میلیون نسخه کتاب در همه دوره‌ها با ۹۹۲ عنوان درسی چاپ شده است

تهران (پانا) - معاون توسعه منابع و پشتیبانی سازمان پژوهش و برنامه ریزی آموزشی خبر داد که توزیع کتب درسی برای دانش‌آموزان متوسطه اول از ۲۵ مرداد ماه آغاز شده  و تا ۱۵ شهریور ادامه دارد.

کد مطلب: ۱۱۱۷۸۸۳
لینک کوتاه کپی شد
مرتضایی: توزیع کتب درسی دانش‌آموزان متوسطه اول تا ۱۵ شهریور ادامه دارد

اسدالله مرتضایی در ارتباط با شبکه خبر درباره تمدید مهلت ثبت‌نام کتب درسی دانش‌آموزان با بیان اینکه کتب درسی از حیث توزیع در کشور ادامه دارد گفت: «بعد از توزیع در مرحله استانی،‌ سپس توزیع کتاب درسی از منطقه به مدرسه می‌رسد که این مرحله اکنون شروع شده است. توزیع کتب درسی برای دانش‌آموزان متوسطه اول از ۲۵ مرداد ماه آغاز شده و تا ۱۵ شهریور ادامه خواهد داشت.»

وی با اشاره به اینکه همه دانش‌آموزان باید برای دریافت کتب درسی ابتدا از طریق سامانه سناد و سپس در سامانه ثبت سفارش اقدامات لازم را انجام دهند افزود: «اکثریت دانش‌آموزان در سامانه ثبت سفارش کتاب درسی،‌ سفارشات خود را انجام داده‌اند اما یک میلیون دانش‌آموز دیگر باقی مانده‌اند.»

مرتضایی در ادامه گفت: «با توجه به اینکه ثبت‌نام کتب درسی در همه پایه‌ها تا ۱۰ شهریور مدت تمدید شده، دانش‌آموزان باید تلاش کنند تا در مدت باقیمانده نسبت به ثبت نام کتاب‌های خود اقدام کنند. امسال همه دانش‌آموزان از مدرسه کتاب را دریافت می‌کند و هیچ منبعی دیگری برای تحویل کتاب درسی وجود ندارد.»

معاون توسعه منابع و پشتیبانی سازمان پژوهش و برنامه ریزی آموزشی در پاسخ به این سوال ک چرا یک میلیون دانش‌آموز هنوز موفق به ثبت‌نام کتاب درسی نشدند گفت: «در برخی استان‌ها مانند خراسان رضوی، فارس، خوزستان، کرمان و... به خاطر شرایط کرونایی دانش‌آموزان نتوانستند برای دریافت کتاب درسی ثبت‌نام کنند. اغلب دانش‌آموزانی که برای کتاب درسی ثبت‌نام نکردند،‌ یا دانش‌آموزان پایه اول هستند که هنوز سنجش آنها به نتیجه نرسیده،‌ یا دانش‌آموزان پایه هفتم که نتیجه آزمون سمپاد آنها نیامده و یا دانش‌آموزان پایه دهم که باید امسال انتخاب رشته کنند.»

وی اضافه کرد: «دانش‌آموزان توجه داشته باشند که تا ۱۰ شهریور ثبت‌نام را انجام دهند. در این میان ممکن است دانش‌آموزان به خاطر تغییر محل زندگی، ‌تغیر محل تحصیل یا تغییر رشته نیاز داشته باشند که اصلاح سفارش انجام دهند که باید نسبت به درج آن در سامانه دقت داشته باشند. برای سال تحصیلی جاری تعداد ۱۴۰ میلیون نسخه کتاب در همه دوره‌ها با ۹۹۲ عنوان درسی چاپ شده است.»

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار