نذر آموزشی محرم در مازندران: 40 هزار گوشی هوشمند برای دانش‌آموزان نیازمند تهیه می‌شود

ساری (پانا) - پویش مردمی «همکلاسی مهربان» برای تأمین گوشی هوشمند برای دانش‌آموزان نیازمند مازندران امروز آغاز شد تا با هم‌یاری و همراهی مردم و خیران، برای 40 هزار دانش‌آموز استان این وسیله آموزشی تهیه شود.

کد مطلب: ۱۱۱۷۸۲۶
لینک کوتاه کپی شد
نذر آموزشی محرم در مازندران: 40 هزار گوشی هوشمند برای دانش‌آموزان نیازمند تهیه می‌شود

پویش «همکلاسی مهربان» امروز همزمان با مانور بازگشایی مدارس مازندران آغاز شد. ویروس کرونا آموزش را به فضای مجازی برد و وسیله آموزشی جدیدی به نام گوشی‌های هوشمند را وارد فضای درس و مشق دانش‌آموزان کرد. اما بنا به اعلام آموزش و پرورش مازندران، 40 هزار دانش‌آموز این استان از این وسیله آموزشی محروم هستند و نیاز به کمک برای تأمین آن دارند.

پویش همکلاسی مهربان نیز برای تأمین این گوشی‌ها به راه افتاده و از خیران و مردم می‌خواهد که کمک‌های نقدی خود را از طریق شماره کارت 6104337373343480 یا کد دستوری #1*2002*1*6655* اهدا کنند.

علی رجبی مدیر کل دفتر امور اجتماعی و فرهنگی استانداری مازندران امروز در مانور بازگشایی مدارس استان اعلام کرد که بیش از 95 درصد نقاط مازندران دارای اینترنت هستند. به گفته او بخشی از 40 هزار گوشی مورد نیاز دانش‌آموزان از طریق اعطای وام به خانواده‌هایشان تأمین می‌شود و مابقی نیز از طریق کمک‌های مردمی در پویش همکلاسی مهربان تامین می شود.

رجبی تأکید کرد که همه دستگاه‌ها عزمشان را جزم کنند تا در محرم امسال با نذر آموزشی و با هدف برقراری عدالت آموزشی به این پویش بپیوندند.

او از فرمانداران و مدیران مدارس خواست که برای اجرای پویش همکلاسی مهربان ستاد استانی و ستاد فرعی تشکیل دهند و از مردم و خیران دعوت کنند که به این پویش بپیوندند.

مدیر کل دفتر امور اجتماعی و فرهنگی استانداری مازندران از مردم هم خواست که حتی گوشی‌های هوشمند خراب خود را به مجمع خیران مدرسه‌ساز شهرستانشان تحویل دهند تا پس از تعمیر در اختیار دانش‌آموزان نیازمند قرار گیرد.

مازندران بیش از 560 هزار دانش‌آموز دارد که از 15 شهریور در 4 هزار و 944 مدرسه سال تحصیلی جدید را به صورت رسمی آغاز می‌کنند. 70 درصد این دانش‌آموزان عضو شبکه آموزشی دانش‌آموزی شاد هستند.

مازندران در حال حاضر در وضعیت قرمز کرونا به سر می‌برد و در صورت ادامه این وضعیت، سال تحصیلی 99-1400 در فضای مجازی آغاز خواهد شد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار