مانور بازگشایی مدارس مازندران برگزار شد

سعدی‌پور: پویش مردمی «همکلاسی مهربان» از امروز آغاز می‌‌شود

مازندران (پانا) - مانور بازگشایی مدارس مازندران در بستر شبکه آموزشی دانش‌آموزی با حضور آنلاین 1300 مدیر مدرسه برگزار شد.

کد مطلب: ۱۱۱۷۸۰۵
لینک کوتاه کپی شد
مانور بازگشایی مدارس مازندران برگزار شد

صبح امروز در دبیرستان دخترانه تیزهوشان دخت پروین ناحیه دو ساری، مانور بازگشایی مدارس با شعار برنامه‌محوری، سواد رسانه‌ای و بهداشت پروژه مهر سال تحصیلی 99-1400 برگزار شد ضمن آنکه پویش همکلاسی مهربان نیز در این آیین آغاز شد.

علی‌رضا سعدی‌پور مدیرکل آموزش و پرورش مازندران به حضور آنلاین بیش از 1300 مدیر مدرسه در شبکه شاد در این آیین اشاره کرد و گفت: «یکی از بخش‌های شعار پروژه مهر امسال، سواد رسانه‌ای است و امروز در بحران کرونا، آموزش در فضای مجازی و از راه دور مطرح است که اجرای کامل آن نیازمند مساعدت همه‌ دستگاه‌های اجرایی است.»

او به رویکرد برنامه‌محوری در پروژه مهر اشاره و تأکید کرد که مدیران اداره‌های آموزش و پرورش و مدیران مدارس استان با این رویکرد کار را آغاز کردند.

مدیرکل آموزش و پرورش مازندران تأکید کرد که این دستگاه بنا به اعلام ستاد استانی مبارزه با کرونا بسته به وضعیت قرمز، زرد و سفید آمادگی دارد که تصمیمات لازم برای اجرا را بگیرد و به مرحله اجرا درآورد.

سعدی‌پور با بیان اینکه پویش مردمی همکلاسی مهربان نیز از امروز آغاز به کار کرده است، ادامه داد: «در وضعیت قرمز و زرد نیاز به استفاده از گوشی‌های هوشمند برای دانش‌آموزان است که در حال حاضر 40 هزار دانش‌آموز استان از این تجهیزات محروم هستند و پویش همکلاسی مهربان از مردم و خیران دعوت می‌کند که برای تأمین این گوشی‌ها به آموزش و پرورش کمک کنند.»

اسفندیار نظری معاون آموزش متوسطه آموزش و پرورش مازندران نیز در این آیین، از عضویت 99 درصد مدیران مدارس، 82 درصد معلمان و 70 درصد دانش‌آموزان در شبکه شاد خبر داد.

او گفت: «تاکنون 98.9 درصد دانش‌آموزان استان ثبت‌نام کرده‌اند که شامل 98.87 درصد مقطع ابتدایی، 96.69 درصد متوسطه اول و 92.95 درصد متوسطه دوم می‌شود.»

یکی از بخش‌های شعار پروژه مهر بهداشت مدارس است که به گفته نظری 629 مدرسه مازندران از سرویس‌های بهداشتی استاندارد برخوردار نیستند و آموزش و پرورش در تلاش است تا 15 شهریور این مدارس را از این نظر تأمین کند.

نظری از آماده شدن 65 واحد آموزشی، سالن ورزشی و کانون فرهنگی تربیتی تا پایان دی‌ماه در استان خبر داد.

مازندران بیش از 560 هزار دانش‌آموز دارد که از 15 شهریور در 4 هزار و 944 مدرسه سال تحصیلی جدید را به صورت رسمی آغاز می‌کنند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار