در گفت‌وگو با پانا

فرشاد پیوس: پرسپولیس دربی چهارشنبه را خیلی راحت می‌برد؛ برنده این بازی قهرمان جام حذفی است

گفتند پیوس زمستان تالش را نمی‌بیند اما ماندم و با فوتبال پاک صعود کردیم/ حرف برای گفتن زیاد است، بگذارید دهانمان بسته باشد

تهران (پانا) - بهترین گلزن تاریخ باشگاه پرسپولیس در آستانه دربی 93 تهران در نیمه نهایی جام حذفی شرایط دو تیم را خوب ارزیابی کرد اما معتقد است پرسپولیس با برگ برنده‌ای که دارد برنده دربی چهارشنبه خواهد شد.

کد مطلب: ۱۱۱۷۷۶۷
لینک کوتاه کپی شد
فرشاد پیوس: پرسپولیس دربی چهارشنبه را خیلی راحت می‌برد؛ برنده این بازی قهرمان جام حذفی است

فرشاد پیوس در گفت‌وگو با پانا درباره صعود چوکا تالش به لیگ یک ایران گفت: « چوکای تالش حقش خیلی بیشتر از این است، بعد از 20 سال دل هواداران این تیم شاد شد و همه چیز خوب می‎‌شود. لیگ دو واقعاً سخت است و خیلی کارها ممکن است در آن اتفاق بیافتد. اوایل فصل رسیدگی نمی‌شد اما اواخر فصل مسئولان خیلی خوب وارد شدند تا حق به حق‌دار برسد، خیلی تیم‌ها حقشان نبود بالا بروند و همین‌طور امتیاز گرفتند ولی ما دنبال چیزی نبودیم و با فوتبال پاک صعود کردیم. »

خیلی‌ها می‌گفتند پیوس زمستان تالش را نمی‌بیند

وی ادامه داد: « خیلی‌ها می‌گفتند هر مربی به تالش آمده به سرعت از این تیم رفته است و فرشاد پیوس هم بیاید سریع می‌رود و به عبارتی زمستان تالش را نمی‌بیند اما من هم زمستان را دیدم و هم صعود در تابستان را با چوکا تالش تجربه کردم. »

سرمربی چوکا در واکنش به برخی اتهامات علیه این تیم در هفته آخر لیگ دو و گل جهانگیر عسگری که منجر به صعود این تیم به لیگ یک شد؛ گفت: « گل به این زیبایی چه حرف و حدیثی دارد، برخی دنبال فوتبال ناپاک هستند و از اینکه بالا نیامدند ناراحت هستند. خودشان 9 امتیاز همین‌طور گرفتند، ما قصد نداریم مسئله را باز کنیم اما خودشان می‌دانند آقایان سیاسیون چطور آمدند رخنه کردند و بازی با حفاری چه اتفاقی افتاد. آقایان این کارها را نکنید، بروید دنبال مسائل فنی خودتان و از نظر فنی تیم را درست کنید، بین خودتان مشکل هست و تمرکزتان روی تیم خودتان باشد و روی پلی‌آف تمرکز کنید، روی تیم خودتان تمرکز نداشته باشید در پلی‌آف هم موفق نمی‌شوید. »

بگذارید دهان ما بسته باشد

وی ادامه داد: « بگذارید ما دهانمان بسته باشد، حرف برای گفتن زیاد است. مگر می‌شود تیمی که اصلاً پرواز نمی‌کرده و جایی را با هواپیما نرفته ولی سریع وقتی دید تیم حفاری در بازی حاضر نمی‌شود سریع بلیت گرفتند و رفتند. بروید ببینید از روزی که پاس به همدان رفت چه بلایی سر پاس آوردند، من خودم مربی پاس بودم و دلم با این تیم است و می‌دانم چه می‌گذرد. »

تیم برنده دربی 93 قهرمان جام حذفی می‌شود

بهترین گلزن تاریخ پرسپولیس درباره دربی شماره 93 در نیمه نهایی جام حذفی و درخواست دو تیم برای لغو این بازی و برگزاری در زمانی دیگر گفت: « فوتبال حرفه‌ای خستگی ندارد، پول حرفه‌ای می‌گیرند و باید حرفه‌ای کار کنند. باید بیایند و برای دربی کار کنند تا دل هوادارانشان شاد شود، هر تیمی از این بازی برنده خارج شود به احتمال زیاد قهرمان جام حذفی خواهد شد. در این وضعیتی که دچار شده‌ایم و جامعه ناراحت است و مشکلات زیادتر شده است باید تمرینشان را انجام دهند و سعی کنند بازی خوبی انجام دهند تا بتوانند به حق و حقوقی که خودشان می‌خواهند، برسند. »

پرسپولیس دربی چهارشنبه را راحت می‌برد

وی در ادامه درباره شرایط دو تیم گفت: « پرسپولیس که کاملاً مشخص است شرایط خیلی خوبی را با قهرمانی چهارم در لیگ دنبال می‌کند. استقلال هم در این چند وقت خیلی خوب کار کرده و از نظر بدنی خیلی خوب روی فرم آمده است و بعد از اینکه سهمیه لیگ قهرمانان آسیا را بدست آورد، دنبال قهرمانی است. شرایط بدنی دو تیم به گونه‌ای است که می‌توان انتظار داشت بازی خوبی دید اما به نظرم پرسپولیس شرایط روحی بهتری دارد و با تغیر نکردن شاکله تیمش در چند سال اخیر، این موضوع می‌تواند برگ برنده یحیی گل محمدی باشد. به نظرم پرسپولیس می‌تواند دربی چهارشنبه را راحت ببرد. »

فوتبال بدون تماشاگر بی‌روح است

پیوس به عدم حضور تماشاگر در دربی 92 تهران اینگونه واکنش داد: « بدون تماشاگر بودن شاید بازی را بی‌روح کند، تماشاگر نباشد لذت فوتبال کم می‌شود اما باز هم وضعیت به گونه‌ای است که چاره‌ای جز بدون تماشاگر بودن بازی ندارند و باید با صداهایی که در ورزشگاه پخش می‌شود شور و هیجانی را در ورزشگاه ایجاد کنند. »

سرعت علیپور و وحید امیری دفاع استقلال را آزار خواهد داد

مهاجم سابق پرسپولیس که سابقه 3 بار گلزنی در دربی تهران را دارد، درباره وضعیت مهاجم‌های پرسپولیس گفت: « علی علیپور حقش بود در این فصل آقای گل شود و اگر موقعیت‌ها را از دست نمی‌داد می‌توانست بالای 20 گل بزند و باز هم آقای گل لیگ برتر شود اما هنوز کم تجربه است و سال بعد خیلی بهتر می‌شود. در کنار علیپور در خط حمله، وحید امیری هم می‌تواند مکمل خوبی باشد. این دو نفر سرعتی هستند و از آنجا که دفاع استقلال روی سرعت کمی مشکل دارد، علیپور و امیری می‌توانند دفاع استقلال را آزار هند و موفق باشند. مهدی عبدی هم بازیکنی است که آینده خیلی خوبی در انتظارش است، البته به شرط اینکه مغرور نشود. عبدی مانند دربی رفت که به عنوان بازیکن تعویضی به زمین آمد و گلزنی کرد، می‌تواند در این بازی هم در نیمه دوم وارد زمین شود و به تیم کمک کند. »

دیاباته می‌تواند در فوتبال اروپا بازی کند

پیوس در پایان درباره خط حمله استقلال و آقای گل شدن شیخ دیاباته در لیگ برتر گفت: « شیخ دیاباته واقعاً فوتبالیست خوب، شش‌دانگ و تمام عیار است و از همان روز اول که آمد من نظر خوبی روی او داشتم. دیاباته فاکتورهای مهاجم تمام عیار را دارد و حتی می‌تواند در اروپا بازی کند. از همه مهم‌تر اینکه گلزن قهاری است و از کمترین موقعیت بیشترین استفاده را می‌کند و با مهدی قائدی مکمل خوبی شده‌اند. »

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار