مهمترین کارکرد امر به معروف، اصلاح رفتار است

رشت ( پانا) - دبیر ستاد امربه معروف و نهی از منکر دانشگاه علوم پزشکی گیلان در دومین جلسه این ستاد، مهمترین کارکرد امر به معروف را اصلاح رفتار عنوان کرد. 

کد مطلب: ۱۱۱۷۷۶۱
لینک کوتاه کپی شد
مهمترین کارکرد امر به معروف، اصلاح رفتار است

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دانشگاه علوم پزشکی گیلان، دکتر فردین مهرابیان، معاون فرهنگی و دانشجویی و دبیر ستاد امربه معروف و نهی از منکر دانشگاه علوم پزشکی گیلان در دومین نشست این ستاد، ضمن تسلیت فرا رسیدن ماه محرم، به ضرورت اشاعه امر به معروف در جامعه علوم پزشکی گیلان اشاره کرد و مهمترین کارکرد امر به معروف را اصلاح رفتار بر شمرد.

وی افزود: اگر خواهان جامعه ای سالم هستیم، باید همه افراد در هر جایگاه و مقامی احساس مسئولیت کنند و نسبت به رفتارهای ناشایست عکس العمل نشان دهند.

وی با بیان اینکه شاخص های انتخاب مدیران، قانون گرا و حافظان بیت المال باید در همه واحدهای تابعه دانشگاه مد نظر قرار گیرد، خاطرنشان کرد: هرچند همه ما باید در راستای عمل به معارف و دوری از منکرات تلاش داشته باشیم اما وظیفه یک مدیر در این مسائل سنگین تر است و باید به باطن قضایا در انتخاب مدیران توجه داشته باشیم.

وی ادامه داد: در انتخاب مدیران نباید تنها مدرک تحصیلی، شاخص قرار گیرد بلکه باید مدیرانی دلسوز با اعتقاد به نظام مقدس انقلاب اسلامی انتخاب شوند.

این مقام مسئول با اشاره به حضور نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه در ستاد به عنوان عضو اصلی، این نشست را یکی از مهم ترین جلسات دانشگاه در راستای تصمیم‌گیری و تصمیم‌سازی برشمرد و اظهار کرد: لازم است همه اعضای این ستاد در جلسه حضور داشته و با رای و نظر خود تصمیمات سازنده ای را برای دانشگاه اتخاذ کنند .

در ادامه این نشست، حجت الاسلام والمسلمین علی اسماعیلی، مسئول نهاد نمایندگی معظم رهبری در دانشگاه با اشاره به اهمیت امر به معروف و نهی از منکر، خاطرنشان کرد: باید در این جلسه تصمیماتی که قابلیت اجرا داشته باشند اتخاذ شود و مسئولانی که در راستای مصوبات ستاد گام برمی‌دارند، مورد حمایت و پشتیبانی قرار گیرند.

وی افزود: اگر در انتخاب مدیران، امر به معروف و نهی از منکر، جایگاه واقعی خود را حفظ کند؛ مدیرانی را در این مجموعه، شاهد خواهیم بود که هر یک الگویی از بهترین شاخص ها ی مدیریتی برای دیگران خواهند بود.

حجت الاسلام والمسلمین محمد حسن خواه، رییس اداره فوق برنامه دانشگاه نیز، با تاکید به آموزه های قرآنی اظهار کرد: انسان برای انجام امر به معروف و نهی از منکر باید هزینه کند و این هزینه های مادی و معنوی است.

رییس اداره فوق برنامه دانشگاه گفت: انجام کارها در زمینه امر به معروف و نهی از منکر باید جهت دار و مشخص باشد و ما نیز همانند امام حسین (ع) در مقابل یزید و ستمگران، با ریشه های فساد مقابله کنیم، هرچند که این امر، کار بسیار دشواری است.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار