در برنامه «تکیه خانه» شبکه دو؛

حکیم‌زاده: برای رفع تراکم کلاس‌ها نیاز به معلم بیشتر داریم

بازگشایی مدارس به معنی بازکردن در مدرسه به صورت فیزیکی نیست/مجوزهایی برای استخدام معلمان گرفته شده است/ تدریس در کلاس اول سخت‌تر از تدریس در دوره دکتری دانشگاه است/مدرسه تلویزیونی ایران از ۱۵ شهریور آغاز می‌شود

تهران (پانا) _ معاون آموزش ابتدایی وزیر آموزش و پرورش با اشاره به ناکافی بودن مجوزهای استخدام معلمان برای پایین آوردن تراکم کلاس‌ها در مدارس شهری، ابراز امیدواری کرد امسال بتوانیم تعداد معلم مورد نیاز برای رسیدن به تراکم استاندارد را تخمین بزنیم و برای استخدام آنها گام برداریم.

کد مطلب: ۱۱۱۷۷۵۹
لینک کوتاه کپی شد
حکیم‌زاده: برای رفع تراکم کلاس‌ها نیاز به معلم بیشتر داریم

رضوان حکیم‌زاده معاون آموزش ابتدایی وزیر آموزش و پرورش باحضور در برنامه «تکیه خانه» شبکه دو سیما درباره آمادگی مدارس برای آغاز سال تحصیلی توضیح داد.

وی با اشاره به تلاش‌های معلمان در سال تحصیلی گذشته در شرایط تعطیلی مدارس اظهار کرد: «با همت والای معلمان و دبیران عزیز سال تحصیلی گذشته را بدون مشکل خاصی به پایان رساندیم و برای آغاز سال جدید تحصیلی نیز تدابیر لازم اندیشیده شده است.»

معاون وزیر آموزش و پرورش با تاکید بر این مطلب که بازگشایی مدارس به معنی بازکردن در مدرسه به صورت فیزیکی نیست گفت: «ما در تاریخ 15 شهریور جریان آموزش را شروع می‌کنیم و انشاالله همه دانش‌آموزان در موعد مقرر سال تحصیلی را آغاز کنند.»

حکیم‌زاده درپاسخ به سوالی درباره کمبود معلم برای سال جدید آموزشی گفت: «طی مذاکراتی که با سازمان امور اداری و استخدامی داشتیم مجوزهایی برای استخدام معلمان گرفته شده است. البته کمبود واقعی برای رفع تراکم کلاس‌ها بیشتر از این تعداد است و ما برای پایین آوردن تراکم نیاز به معلمان بیشتری داریم ولی همین مجوزها گامی به جلو محسوب می‌شود. انشاالله تعداد معلم مورد نیاز متناسب با تراکم استاندارد تخمین زده شود و برای تامین آن تلاش شود.»

وی درباره مشارکت خانواده‌ها در امر تحصیل دانش‌‌آموزنشان در شرایط کرونایی گفت: «یکی از دستاوردهایی این شرایط درگیرشدن والدین در امر تحصیل فرزندانشان بود. خانواده‌ها به دلیل دغدغه‌هایی که داشتند پای کار آمدند. البته در سند تحول بنیادین آموزش و پرورش هم ذکر شده که «خانواده شریک مدرسه در امر آموزش است» و بدون همراهی و قرارگرفتن والدین در کنار مدرسه آموزش میسر نمی‌شود.»

تدریس در کلاس اول سخت‌تر از تدریس در دوره دکتری دانشگاه است

معاون آموزش ابتدایی وزیر آموزش و پرورش در پاسخ به سوالی درباره تفاوت دستمزد معلمان با کارکنان سایر وزارتخانه‌ها در صورت مدرک تحصیلی مشابه اظهار کرد: «این تفاوت در حقوق معلمان وجود دارد در حالی که کارکردن در مدرسه کار دشواری است، به ویژه در سن کودکی، تدریس در کلاس اول سخت‌تر از تدریس در دوره دکتری دانشگاه است و هیچ معلمی به اندازه معلم سال اول تاثیرگذار نیست. تفاوتی موجود در دستمزدها عادلانه نیست اما در وزارت آموزش و پرورش تلاش‌هایی برای رفع این نابرابری در دست انجام است که امیدوارم به نتیجه برسد.»

هرچند ما متولی کار آموزش هستیم، سلامت فرزندانشان برای ما اولویت اول است

وی درباره رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی در مدارس گفت: «همه فعالیت‌ها در مدارس با رعایت پروتکل‌های بهداشتی انجام می‌شود؛ ما امتحانات نهایی را با بیش از 600 هزار دانش‌آموز برگزار کردیم و حتی یک مورد هم مشکل نداشتیم. همچنین سنجش نوآموزان برای ورود به مدرسه و ثبت‌نام اولیه مدارس بدون هیچ مشکلی برگزار شد. من به خانواده‌ها اطمینان می‌دهم که هرچند ما متولی کار آموزش هستیم، سلامت فرزندان‌شان برای ما اولویت اول است.»

حکیم‌زاده با ذکر خاطره‌ای از معلم کلاس اول خود خانم عصمت آقایی ابیانه گفت: «این معلم با فرصت‌هایی که در اختیار من قرار داد زندگی‌ام را متحول کرد.»

آغاز مدرسه تلویزیونی ایران از 15 شهریور

معاون آموزش ابتدایی آموزش و پرورش در پایان با اشاره به نحوه آموزش‌های حضوری، غیرحضوری و ترکیبی در مناطق مختلف کشور اظهار کرد: «از روز 15 شهریور مدرسه تلویزیونی ایران مجددا شروع به کار می‌کند. به دلیل برد گسترده، رسانه ملی به عنوان بازوی آموزش و پرورش در امر یادگیری در کنار ما حضور خواهد داشت.»

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار