در نشست خبری با اصحاب رسانه؛

لاشکی: به زودی رقم قسط آخر اردوگاه شهید باهنر پرداخت می‌شود

سی و چهارمین اجلاس مدیران و روسای آموزش و پرورش کشور هفته آینده برگزار می‌شود/آخرین وضعیت ساماندهی نیروی انسانی تشریح شد/دفترچه آزمون استخدامی ماده ۲۸ اساسنامه دانشگاه فرهنگیان تا ۱۰ شهریور منتشر می‌شود

تهران (پانا) - معاون حقوقی و امور مجلس وزارت آموزش و پرورش درباره جزئیات برگزاری سی و چهارمین اجلاس مدیران و روسای آموزش و پرورش کشور توضیحاتی داد.

کد مطلب: ۱۱۱۷۷۴۲
لینک کوتاه کپی شد
لاشکی:  به زودی رقم قسط آخر اردوگاه شهید باهنر  پرداخت می‌شود

قاسم احمدی لاشکی معاون حقوقی و امور مجلس و رئیس ستاد اجلاس 34 در نشست خبری که به صورت ویدئو کنفرانس برگزار شد گفت: «سی و چهارمین اجلاس مدیران و روسای آموزش و پرورش کشور بنابر آنچه در شورای سیاست گذاری و اظهارات وزیر آموزش و پرورش برای اعتماد سازی بیشتر در سال تحصیلی پیش رو است، در ۱۱ و ۱۲ شهریور برگزار می‌شود.»

وی ادامه داد: «تاکنون ۳۳ اجلاس برگزار شده است و اکنون در سی و چهارمین اجلاس به سر می‌بریم. جا دارد از شهیدان دولت به ویژه شهیدان رجایی و باهنر یاد کنیم چراکه با علم به اینکه بنیانگذار این حرکت شایسته، زیبا و اثرگذار شهید رجایی بوده است و در ایام نخست وزیری خود در سال ۵۹ همزمان سرپرست وزارت آموزش و پرورش را بر عهده داشتند و این کار نو را با این نگاه انجام دادند تا تمام ایران از تمام اقصی نقاط کشور از حدود یک میلیون و ۶۴۸ هزار و ۳۹۵ کیلومتر وسعت در یک نقطه بهم وصل شوند تا انتقال اطلاعات و تجربه داشته باشند.»

معاون دفتر حقوقی و امور مجلس وزارت آموزش و پرورش گفت: «آنچه امروز مدنظر است تفاوتی است که این اجلاس با تمام اجلاس‌های 33 گانه قبل دارد؛ در اجلاس امسال برنامه به صورت حضوری خواهد بود.»

احمدی لاشکی افزود: «کرونا با شرایطی که برای تعلیم و تربیت جهان ایجاد کرد تغییرات جدی را به نمایش گذاشت و تمام نقاط جهان در راه اندیشیدن به تدابیر لازم برای ارائه آموزش به شیوه‌هایی جدید پیگیر هستند لذا ما این اجلاس را برخاسته از برگزاری جلسات بازگشایی مدارس به صورت مجازی و با رعایت پروتکل‌های بهداشتی برگزار می‌کنیم.»

این اجلاس، آخرین اجلاس قرن است

وی در ادامه با بیان اینکه تعداد مدیران شهرستانی در هر استان معمولا حدود ۲۰ نفر هستند و در برخی استان‌ها تا حدود ۵۰ نفر هم می‌رسند، گفت: «اعلام کرده‌ایم از سالن‌های مناسب در مرکز استان برای شرکت در اجلاس به صورت مجازی استفاده کنند چراکه این اجلاس، آخرین اجلاس دولت تدبیر و امید و آخرین اجلاس قرن است.»

معاون حقوقی و امور مجلس وزارت آموزش و پرورش به افتتاح مجازی شبکه شاد از سوی رئیس جمهور در اردیبهشت ماه با حضور یک میلیون و ۱۴۰ هزار مخاطب اشاره و بیان کرد: «در این اجلاس دو روزه از متولیان و مسئولان خواستیم مستقیم با مدیران استانی صحبت کنند. شاید برای اولین بار روز بازگشایی مدارس را با فرمایشات رهبری از طریق سیستم مجازی داشته باشیم که امیدواریم این مهم نیز اتفاق بیفتد.»

محورهای برگزاری این دوره از اجلاس مدیران آموزش و پرورش

احمدی لاشکی محورهای برگزاری این دوره از اجلاس مدیران آموزش و پرورش را فناوری‌های نوین، استمرار یادگیری، تربیت تمام ساحتی، حمایت از معلمان، دانش‌آموزان و خانواده‌ها در سال تحصیلی آینده، عدالت آموزشی در زیست بوم جدید، اقتصاد آموزش و پرورش و تحول در بهره برداری از منابع عنوان کرد.

سناریوهای بازگشایی مدارس

وی با بیان اینکه اگر قرار است کرونا موجب شود آموزش در سه سناریو دنبال شود ما تربیت تمام ساحتی را بر مبنای سندتحول نیز درنظر گرفته‌ایم، افزود: «درباره وضعیت بازگشایی مدارس، هفته گذشته معاونان به استان‌ها سرکشی کردند و به دنبال رفع نقاط ضعف و تقویت نقاط مثبت هستیم؛ همه نقاط قرمز نیست، 3 سناریو را آموزش و پرورش درنظر گرفته است؛ در وضعیت سفید مشکلی برای حضور دانش‌آموزان نیست و باید با رعایت پروتکل‌های بهداشتی به مدرسه بروند. در شرایط قرمز هم مدرسه غیرحضوری است اما نگرانی ما در وضعیت زرد است که چطور دانش‌آموزان تقسیم بندی شوند.»

آخرین وضعیت اردوگاه باهنر

معاون حقوقی و امور مجلس وزارت آموزش و پرورش با تاکید براینکه مدارس برای هر سه وضع موجود آماده شده‌اند و برنامه‌های درسی خود را مشخص کرده‌اند به وضعیت اردوگاه باهنر اشاره کرد و گفت: «در سال ۱۳۹۳ به دلیل حل بخشی از مشکلات اردوگاه با 4 هزار میلیارد تومان به صورت تضامنی واگذار شد. کارها با جدیت تمام دارد پیش می‌رود و مبالغ در حال پرداخت و یک قسط آن باقی مانده است که بنابر اعلامی آقای نوبخت به زودی رقم قسط آخر را نیز پرداخت می‌کند.»

لاشکی در ادامه این نشست خبری در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه برخی خانواده‌ها قصد دارند فرزندشان را به مدرسه نفرستند تاکید کرد: تا قبل از ۱۵ شهریور در پی اعتمادسازی هستیم. برای آزمون سمپاد ۴۸ درصد و برای کنکور ارشد و دکتری ۱۰ تا ۱۵ درصد از بچه‌ها سر آزمون نرفتند ولی برای کنکور سراسری ۱۰ درصد شرکت نکردند.

معاون حقوقی و امور مجلس وزارت آموزش و پرورش با اشاره به اینکه فرزندان خانواده‌ها فرزندان خود ما هستند بر رعایت پروتکل‌های بهداشتی تاکید کرد چراکه به گفته وی بدون مجوز ستاد کرونا اقدامی صورت نخواهد گرفت.»

اگر خانواده‌ای فرزندش را در کلاس اول ثبت‌نام نکند تخلف است

وی با اشاره به اینکه اگر خلاف قانون اقدامی انجام شود و خانواده‌ای فرزندش را در کلاس اول ثبت‌نام نکند تخلف است گفت که در مجموع نگاه ما این است که کمک و طبق پروتکل‌ها عمل کنیم و طبق فرامین ستاد کرونا پیش رویم .»

لاشکی به تخصیص اینترنت رایگان و تهیه تبلت دانش‌آموزی اشاره کرد و افزود: «به دنبال آن هستیم که برای این موضوع کمک کنیم تا تحقق این اتفاق صورت گیرد. در برنامه ششم توسعه قانونگذار به صراحت اعلام کرد که مهندسی و ساماندهی نیروی انسانی انجام شود لذا تا سال ۱۴۱۰ بیش از ۶۴۰ هزار معلم ما بازنشسته می‌شوند و باید از امروز به فکر باشیم.»

آخرین وضعیت ساماندهی نیروی انسانی

معاون حقوقی و امور مجلس وزارت آموزش و پرورش به آخرین وضعیت ساماندهی نیروی انسانی اشاره و اظهار کرد: «نیروهای خرید خدمت، پیش دبستانی، آموزشیاران نهضت و .... به عنوان نیروی حق التدریس از ادوار گذشته با آموزش و پرورش همکاری می کنند و طبق آخرین استفساریه اردیبهشت ۹۹ تاکید شده که این گروه ها باید تعیین تکلیف شوند.»

لاشکی با بیان اینکه نهضتی‌ها ۲۴ هزار نفر بودند که حدود ۲۳ هزار و ۷۰۰ نفر در آزمون اخیر شرکت کردند و حدود ۱۷ هزار نفر پذیرفته شده‌اند گفت: «این افراد به انضمام نیروهای پیش دبستانی و شرکتی باید تا آخر سال ۱۴۰۰ راهی دانشگاه فرهنگیان شده و بعد استخدام شوند. برای امسال بیش از ۲۵ هزار ردیف استخدام برای این گروه‌ها گرفته‌ایم. مشکل این است که در استفساریه اخیر، نکات شیوه نامه قبلی نیامده بود و دیروز وزیر پیگیری کرد که این موضوع بررسی شود و این سهمیه شامل هر 4 گروه شود.»

انتشار دفترچه آزمون استخدامی

وی از انتشار دفترچه آزمون استخدامی ماده ۲۸ اساسنامه دانشگاه فرهنگیان تا ۱۰ شهریور خبر داد و گفت: «۲۷ هزار و ۳۰۰ مجوز برای این بخش داریم و آزمون یک ماه بعد از انتشار دفترچه برگزار می‌شود. ۲۰ هزار نفر دیگر نیز از طریق کنکور سراسری وارد دانشگاه فرهنگیان خواهند شد.»

معاون حقوقی و امور مجلس وزارت آموزش و پرورش بیان کرد که طبق آنچه قانون به ما اجازه داد اعلام شده در برخی نقاط دوردست می‌توان خرید خدمات انجام داد که تا ادوار گذشته آیین نامه مشخصی نداشت اما روز گذشته پیش نویس این موضوع آماده شده تا طبق آن حق و حقوق این معلمان بر اساس قانون کار پرداخت شود.

احمدی لاشکی به آخرین وضعیت ساماندهی املاک این وزارتخانه نیز اشاره کرد و گفت که ۱۰۰ هزار و ۴۷۶ ملک داریم، بیش از ۵۲ درصد املاک سند ندارد و اغلب آنها را مردم هبه کرده‌اند. امسال به دنبال این هستیم نهضتی را داشته باشیم و با همکاری دستگاه‌های قضایی و دولتی مربوط از جمله وزارت راه، وزارت کشور و بنیاد مسکن اقداماتی را انجام دهیم. با معاون برنامه ریزی وزارتخانه هماهنگ کرده‌ایم آزمونی را برای جذب ۴۴۰ حقوقدان برگزار کنیم که این افراد بتوانند کار را تسهیل کنند.

به گفته وی درباره تحصیل دانش‌آموزان حاشیه شهرها در سال تحصیلی جدید، این موضوع قابل پیگیری است. کلانشهرها حاشیه نشین زیاد دارند و هماهنگی لازم در حال انجام است تا دانش‌آموزی از مدرسه جا نماند.

اعلام ثبت‌نام‌ها

معاون حقوقی و امور مجلس وزارت آموزش و پرورش در پایان عنوان کرد که طبق آخرین آمارها تا کنون از ۸ میلیون و ۲۷۸ هزار و ۱۳۱ نفر واجد شرایط ورود به کلاس اول، بیش از ۸ میلیون و ۲۲۰ هزار نفر یعنی حدود ۹۹ درصد ثبت نام کرده‌اند. در مقطع متوسطه اول صد در صد ثبت‌نام کرده‌اند و نگرانی در این بخش نداریم. اما یک دغدغه ما متوسطه دوم است که تا این لحظه ۷۵.۱۵ درصد ثبت‌نام کرده‌اند. البته هنوز قبولی‌های شهریورماه باقی مانده‌اند و از ۱۵ تا ۲۰ شهریور نمرات نهایی خواهد شد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار