فرماندارمیبد: شورای تعاون برای کمک به آسیب دیدگان میبد تشکیل شد

یزد (پانا) – فرماندار میبد از راه اندازی و شکل گیری "شورای هماهنگی تعاون اجتماعی" در این شهرستان با هدف کمک به نیازمندان و آسیب دیدگان کرونا و حل مشکلات مردم خبر داد.

کد مطلب: ۱۱۱۷۷۲۳
لینک کوتاه کپی شد
فرماندارمیبد: شورای تعاون برای کمک به آسیب دیدگان میبد تشکیل شد

«حسین فلاح» پیش از ظهر امروز دوم شهریور ماه، در نشست خبری که به مناسبت هفته دولت برگزار شد، اظهار کرد: شرایط کرونا به صورتی بود که همه استان درگیر شد. این هفته فرصت مناسبی برای ساماندهی امور بجا مانده و تسریع در ارائه خدمات مختلف به مردم است.

وی همچنین افزود: این شورا با محوریت امام جمعه میبد و همت فرمانداری، بهزیستی، کمیته امداد و ... راه‌اندازی شده و پس از دوران کرونا نیز با هدف کمک به نیازمندان جامعه به فعالیت خود ادامه خواهد داد.

وی تصریح کرد: امسال ۱۱ میلیارد و ۹۰۰ میلیون ریال به صورت نقدی و ۱۲ میلیارد و ۵۰۰ میلیون ریال غیرنقدی از طریق این شورا جمع‌آوری و در اختیار آسیب دیدگان کرونا و نیازمندان قرار گرفت.

وی محل تامین اعتبارات این تشکل را خیرین اعلام کرد و بیان کرد: شرایط کرونا، استرس زیادی بر جامعه تحمیل کرده و در تماس هایی که از سوی شهروندان داریم بسیاری از آنها به شدت تحت تاثیر کرونا و مشکلات افتصادی آن قرار گرفته و درمانده شده‌اند.

فرماندار میبد، توزیع ۱۱۰ هزارو ۵۸۲ ماسک را دیگر اقدام این شورا در همین راستا اعلام کرد و افزود: این شورا بنا دارد در یک برنامه یکساله، به گونه ای عمل کند که دیگر کسی به نان شب خود محتاج نباشد.

وی با بیان اینکه همه مساجد، روحانیون، خیرین و مسُولان به این شورا کمک می‌کنند و پای کار هستند تاکید کرد: این شورا در هر محله، یکصد نفر را زیر پوشش قرار داده است.

فلاح با اشاره به دغدغه‌های جدی و گسترده‌ای ناشی از شیوع کرونا، بیان کرد: آسیب‌های روانشناسی و خانوادگی از جمله دغدغه‌های ایجاد شده به واسطه شیوع کروناست که باید بیش از پیش برای ساماندهی آن برنامه‌ریزی شود.

فرماندار میبد در ادامه از یک مورد قانون‌شکنی در مراسم عزاداری این شهرستان ابراز ناخرسندی کرد و یادآور شد: از مردم این شهرستان می خواهیم برای حفظ سلامتی خودشان و دیگران نسبت به رعایت مقررات ستاد ملی کرونا و رعایت پروتکل‌های بهداشتی اقدام کنند.

وی افزود: تعداد بستریهای ما در بیمارستان و مراکز درمانی شهرستان و همچنین اینکه اخیرا با کمبود دستگاه اکسیژن روبرو شدیم نشان می دهد که شهروندان باید به مقررات پایبند بوده و پروتکل های بهداشتی را هم رعایت کنند تا هم خودشان و هم دیگران از بیماری کرونا در امان باشند.

فرماندار میبد در ادامه از راه‌اندازی ۷۴ پروژه بهسازی معابر روستایی و شهری، بهداشت و درمان، راهداری، گاز و ... در هفته دولت در این شهرستان خبر داد و اظهار داشت: برای راه اندازی این پروژه ها ۶۲ میلیارد و ۱۸۵ میلیون تومان هزینه شده است.

فلاح، میزان اشتغالزایی این پروژه‌ها را ۵۳۸ نفر اعلام کرد و با بیان اینکه سه پروژه از این تعداد را مدرسه تشکیل می دهد که امسال افتتاح میشود، اضافه نمود: ۱۰ میلیارد تومان از این مبلغ از محل کمک های خیرین تامین شده است.

وی از تشویق صنایع و واحدهای تولیدی بزرگ برای ساخت مدرسه در این منطقه خبر داد و گفت: باید ماهانه و یا هر دو ماه یکبار، یک مدرسه در میبد ساخته شود. در شهریور ماه سه مدرسه افتتاح میشود و یکی هم در ماه گذشته افتتاح شد. یعنی در مجموع چهار مدرسه افتتاح میشود.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار