مدیر کل آموزش و پرورش استان

نقل و انتقالات یکی از مهم ترین چالش های آموزش و پرورش کهگیلویه و بویراحمد است

یاسوج (پانا) - مدیر کل آموزش و پرورش کهگیلویه و بویراحمد در نشست شورای آموزش و پرورش استان عنوان کرد هر ساله نقل و انتقالات یکی از مهم ترین چالش های آموزش و پرورش استان است.

کد مطلب: ۱۱۱۷۷۱۰
لینک کوتاه کپی شد
نقل و انتقالات یکی از مهم ترین چالش  های آموزش و پرورش کهگیلویه و بویراحمد است

هادی زارع پور در این نشست که صبح امروز به ریاست معاون سیاسی استاندار برگزار شد نرخ پوشش تحصیلی در دوره پیش دبستانی را 10 درصد بالاتر از میانگین کشور بیان کرد و گفت: این نرخ در دوره پیش دبستانی 83درصد ، متوسطه اول 95 درصد و متوسطه دوم 85 درصد است.

زارع پور با اشاره به اینکه هر ساله شاهد افزایش2/5 درصدی شاخص رشد جمعیت دانش آموزی هستیم گفت: ۴۸ درصد دانش‌آموزان استان دختر و ۵۰ درصد پسر هستند .

او با اشاره به اینکه میانگین دانش آموزان استان در مدارس غیردولتی از میانگین کشوری بالاتر است، گفت: ۷۷ درصد دانش‌آموزان در مدارس دولتی و ۳۳ درصد در مدارس غیر دولتی تحصیل می کنند .

زارع پور اظهار کرد: از تعداد کل آموزشگاه های استان ۳۴ درصد معادل ۱۰۲۲ آموزشگاه در فضای شهری هستند و ۶۶ درصد معادل ۲۰۲۴ آموزشگاه در فضای روستایی هستند .

مدیر کل آموزش و پرورش گفت: پلتفرم اختصاصی آموزش و پرورش به نام اختصاری شاد در نیمه شعبان سال گذشته رونمایی شد در این نرم افزار اشکالات وجود دارد که تا پایان شهریور مرتفع خواهد شد .

زارع پور افزود: چالش اصلی ما در شبکه شاد عضویت دانش آموزان است : ۵۰ درصد دانش آموزان تا تاریخ 1399/06/03 عضو شبکه شاد بودند .

او با بیان اینکه تولید محتوای آموزشی برای ۵۰ درصد دانش آموزان که عضو شبکه شاد نبودند انجام گرفت،گفت: 816 روستا در استان اینترنت ندارند و در بعضی روستاهای سرعت اینترنت خیلی پایین است .

زارع‌پور از مدیران مدارس خواست همراه ثبت‌نام وضعیت دانش‌آموزان را مشخص کنند که آیا عضو شبکه شاد هستند یا خیر .

مدیر کل آموزش و پرورش کهگیلویه و بویراحمد گفت : متاسفانه استان ما گرانترین آموزش را در سطح کشور داریم که همین موضوع هزینه های سنگینی را متوجه دولت کرده است.

او با اشاره به نیروهای مورد نیاز برای سال تحصیلی جدید گفت : 1097 نفر نیروی آموزشی جدید در همه مقاطع تحصیلی نیاز داریم.

زارع پور یکی از چالشهای آموزش و پرورش استان را بحث نقل و انتقالات بیان کرد و افزود : 602 نفر متقاضی انتقال و جابجایی در استان داشتیم که با ۱۵۱ نفر موافقت شده است. 140 نفر از سایر استان ها خواهان انتقال به داخل استان بودند که با ۴۰ نفر آنها موافقت شد ، ۳۶۰ نفر نیز متقاضی انتقال به خارج از استان بودند که با 139 نفر از آنها موافقت شده است .

مدیر کل آموزش و پرورش با بیان اینکه استان کهگیلویه و بویراحمد پایین ترین نرخ شهریه آموزشی را در کل کشور دارد تاکید کرد: موسسین مدارس غیر دولتی باید نرخ شهریه اعلامی از سوی آموزش و پرورش را در تابلو اعلانات نصب کنند و بیشتر از آن حق ندارند دریافت کنند .

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار