رئیس دانشگاه علوم پزشکی گیلان عنوان کرد:

عقب ماندگی گیلان از میانگین کشوری در برخورداری از زیرساخت های سلامت

رشت ( پانا) -  رئیس دانشگاه علوم پزشکی گیلان با بیان اینکه گیلان از میانگین کشوری در برخورداری از زیرساخت های حوزه سلامت عقب است، عنوان کرد بیمارستان رودبار نیز نه تنها برای مردم رودبار نیست، بلکه برای کل کشور است و باید خدمات سلامت به این شهرستان گسیل شود.

کد مطلب: ۱۱۱۷۶۸۰
لینک کوتاه کپی شد
عقب ماندگی گیلان از میانگین کشوری در برخورداری از زیرساخت های سلامت

به گزارش دانشگاه علوم پزشکی گیلان، ارسلان سالاری، در حاشیه بهره‌برداری از دستگاه CT اسکن بیمارستان حضرت ولیعصر(عج) رودبار در جمع خبرنگاران اظهار کرد: دستگاه CT اسکن بیمارستان حضرت ولی‌عصر(عج) رودبار با ظرفیت ۲۰۰ اسکن در نخستین روز از هفته دولت افتتاح شد و بهره‌برداری رسید.

وی با بیان اینکه دستگاه CT اسکن رودبار، دارای قابلیت‌های ویژه از جمله آنژیوگرافی پریفرال، سه‌بعدی سازی تصویر و اسکن تمام بدن است و اشعه ساطع‌شده در آن نسبت به محصولات مشابه به کمترین مقدار بوده به‌نحوی‌که برای کودکان نیز مناسب است افزود: از دیگر قابلیت‌های ویژه این دستگاه برای ارائه خدمات به افراد با اوزان بالاتر است.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی گیلان با اشاره به عقب‌ماندگی‌های عدیده گیلان در بخش‌های مختلف از جمله در حوزه درمان، اظهار کرد: شیوع انواع بیماری و کمبود زیرساخت‌های حوزه درمان موجب نارضایتی مردم شده به‌گونه‌ای که در برخی از بیمارستان‌ها مردم در کف بیمارستان می‌خوابند و این زیبنده ما نیست.

وی با اشاره به اقدامات انجام‌شده دانشگاه علوم پزشکی گیلان طی یک سال اخیر، افزود: یکی از اصلی‌ترین سیاست‌های دانشگاه علوم پزشکی گیلان طی یک سال اخیر توسعه و تجهیز زیرساخت‌های حوزه سلامت به‌ویژه در بخش درمان است و در این مسیر نه‌تنها از ظرفیت استان بلکه از ظرفیت‌های ملی نیز استفاده شد است.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی گیلان افزایش زیرساخت‌های درمانی را در راستای افزایش رفاه اجتماعی دانست و گفت: وظیفه ما دولت‌مردان است تا هر قدمی که می‌توانیم برای افزایش رفاه اجتماعی مردم برداشته و در این مسیر از هیچ تلاشی فروگذار نخواهیم کرد.

سالاری با بیان اینکه گیلان از میانگین کشوری در برخورداری از زیرساخت های حوزه سلامت عقب است، خاطرنشان کرد: بیمارستان رودبار نیز نه تنها برای مردم رودبار نیست، بلکه برای کل کشور است و باید خدمات سلامت به این شهرستان گسیل شود.

وی با بیان اینکه طی ۱۰ سال اخیر تنها دو CT اسکن در گیلان وارد شده، افزود: این در حالی است که طی یک سال اخیر چهار دستگاه CT اسکن وارد استان و راه اندازی شده و یک دستگاه دیگر در بیمارستان رازی در حال راه اندازی است.

سالاری همچنین از راه‌اندازی و نصب اکسیژن ساز در رودبار خبر داد و گفت: در جهت افزایش زیرساخت های درمانی در رودبار نباید از هیچ کمکی دریغ کرد و ما نیز در سطح ملی با همکاری نماینده شهرستان در مجلس مطالبات این شهرستان را پیگیری خواهیم کرد.

مهرداد گودرزوند چگینی، نماینده مردم رودبار در مجلس شورای اسلامی نیز در این مراسم با قدردانی از زحمات کادر سلامت اظهار کرد: این شهرستان نیازمند راه اندازی بخش اورژانس در منطقه خورگام شهر پره‌سر و همچنین تجمیع بیمارستان های سه گانه سطح شهرستان یا تخصصی کردن آنها به جهت ارائه خدمت مطلوب تر به مردم است.

وی اظهارکرد: پیش از افتتاح بخش CT اسکن بیمارستان حضرت ولیعصر(عج) رودبار، بیماران این شهرستان از جمله بیماران تروما مجبور به اعزام به مرکز استان و ارجاع به بخش خصوصی می‌شدند که این مسئله علاوه بر طی مسافت ۵۰ تا ۵۵ کیلومتری ملزم به پرداخت هزینه‌های گزاف نیز بود.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار