افتتاح ٨۴٢ پروژه با اعتباری بالغ بر سه هزار و 512 میلیارد تومان در هفته دولت در استان فارس

سلامتی دانش‌آموزان اولویت اصلی در بازگشایی مدارس است

شیراز(پانا)- استاندار فارس از افتتاح ٨۴٢ پروژه در هفته دولت با اعتباری بالغ بر سه هزار و 512 میلیارد تومان در استان خبر داد.

کد مطلب: ۱۱۱۷۶۲۶
لینک کوتاه کپی شد
افتتاح ٨۴٢ پروژه با اعتباری بالغ بر سه هزار و 512  میلیارد تومان در هفته دولت در استان فارس

عنایت الله رحیمی امروز در جمع خبرنگاران ضمن تبریک هفته دولت، تعداد پروژه‌های افتتاحی در هفته دولت در امور آب شرب شهرها و روستاها را ١٠ پروژه با اعتباری بالغ بر ٧٧ میلیارد تومان و تعداد پروژه‌های افتتاحی در هفته دولت در امور بزرگراه‌ها، راه اصلی، فرعی، روستایی، عشایری ٧٦ پروژه با اعتباری بالغ بر ٣٩٦ میلیارد تومان بر شمرد و گفت: در امور فضاهای آموزشی، فرهنگی آموزش و پرورش ٧۴ پروژه با اعتباری بالغ بر ٧٢ میلیارد تومان و در امور آموزشی، فرهنگی، هنری و رفاهی مراکز آموزش عالی و مراکز فرهنگی و هنری ١٠ پروژه با اعتباری بالغ بر ۴١ میلیارد تومان در هفته دولت افتتاح می‌شود.

او پروژه‌های قابل افتتاح در امور بهداشت و درمان را ۴٧ پروژه با اعتباری بالغ بر ٦٢ میلیارد تومان و در امور برق ٢۵ پروژه با اعتباری بالغ بر ٢٧٩ میلیارد تومان، در امور عمران شهری و روستایی ٨٣ پروژه با اعتباری بالغ بر ١۴٢٢ میلیارد تومان، در امور مسکن شهری و روستایی ١۴١ پروژه با اعتباری بالغ بر ۵٦٦ میلیارد تومان دانست.

به گفته او، ١٣ پروژه با اعتباری بالغ بر ٦ میلیارد تومان، در زمینه امور ورزشی و ٢١٠ پروژه با اعتباری بالغ بر ٧١١ میلیارد تومان در امور عمرانی و زیربنایی و در امور طرح‌های تولیدی و اشتغالزایی بخش‌های صنعت، کشاورزی، گردشگری و خدمات ١۵٣ پروژه با اعتباری بالغ بر ١١۵۵ میلیارد تومان در هفته دولت افتتاح می‌شود.

رحیمی از افزایش ٨ درصدی استفاده از بانوان در پست‌های مدیریتی نسبت به سال ٩٧ خبر داد و گفت: از بانوانی که در قالب پست‌های مدیریتی اعلام آمادگی کنند استفاده خواهد شد.

استاندار فارس، از اتصال اینترنت رایگان 2 هزار و 664 باب مدرسه به اینترنت و مودم رایگان خبر داد و افزود: در راستای هوشمندسازی مدارس، 90 درصد مدارس استان به اینترنت متصل شده‌اند.

او اقدامات انجام شده در راستای مقابله با کرونا را فرهنگسازی در راستای زدن ماسک و پیشگیری از ابتلا، تولید ملزومات مقابله با کرونا، تجهیز بیمارستان‌های درگیر با کرونا، تقویت بهداشت و درمان استان و توسعه مراکز درمانی، افزایش تخت‌های بیمارستانی، بازرسی از اجرای پروتکل‌های بهداشتی و کنترل رفت و آمدها به استان برشمرد.

استاندار فارس ادامه داد: شروع مداس و دانشگاه بر اساس مصوبات ستاد ملی کرونا است و تا هنگامی که سلامتی دانش‌آموزان تضمین نشود کلاس های درس به صورت مجازی برگزار خواهد شد و مدارس بازگشایی نمی‌شوند.

او در بخشی دیگر از سخنان خود اضافه کرد: انقلاب اسلامی در حیات پر برکت خود با فراز و فرودهای مختلفی مواجه بوده است و اتفاقات زیادی را از سر گذرانده که هر کدام از این اتفاقات می‌توانست بنیان‌های یک نظام سیاسی را نابود کند اما با توجه به اینکه پشتوانه انقلاب مردم بود این اتفاقات نتوانست در حرکت رو به تکامل انقلاب وقفه‌ای ایجاد کند.

او ادامه داد: رمز‌های ماندگاری جمهوری اسلامی همان رمزهای پیروز انقلاب است، این رمزها را می‌توانیم در قالب آرمان خواهی، اتحاد و همبستگی، ولایت پذیری، رهبری و توکل بر خدا خلاصه کنیم.

رحیمی اظهار کرد: بعد از انقلاب اسلامی کسانی که مخالف نظام جمهوری اسلامی ایران بودند با ایجاد مشکلاتی همچون ترور ، جنگ ، تحریم و ناامید کردن کردن مردم قصد جلوگیری از پیشرفت و حرکت رو به رشد جمهوری اسلامی ایران را داشتند که به خواست خداوند و با در صحنه بودن مردم نتوانستند به نیت خود برسند و در آینده نیز نخواهند رسید.

او بیان کرد: هرچند که این اتفاقات برای مردم زحماتی ایجاد کرد اما به دلیل آرمان خواهی که مقاومت و مقابله در برابر ظلم و استکبار را یک آرمان متعالی می‌دانیم و یقین داریم که حمایت از مظلومین یک عبادت محسوب می‌شود این مشقات را مردم تحمل کردند.

او با اشاره به مشکلات و مشقات مردم که ناشی از تحریم‌های آمریکا است گفت: با این وجود تلاش‌های خوبی در راستای کاهش مشکلات و افزایش خدمات برای مردم اجرا شده است.

استاندار فارس با اشاره به اینکه هفته دولت یادآور شهادت دولتمردان بزرگی همچون شهید رجایی و شهید باهنر است گفت: ویژگی‌های ماندگار این شهدای بزرگ از جمله مردمی بودن، ولایت پذیری و اطاعت از فرامین امام زمان در ذهن آحاد مردم جامعه حکاکی شده است.

رحیمی اضافه کرد: اقدامات انجام شده از سوی دولت برای ایجاد امید و دلگرمی در مردم است و لازم است این خدمات بیان شود تا مردم بدانند با وجود همه‌ دشمنی‌ها و کارشکنی‌هایی که توسط دشمنان انجام می‌شود نظام جمهوری اسلامی ایران از کارآمدی لازم برخوردار است.

او اضافه کرد: امروز بیان خدماتی که در طول یک سال پرفراز و نشیب انجام شده است خدمات ارزنده‌ای از هفته دولت گذشته تا این هفته دولت به عنوان خدماتی موثر و مطلوب به پیشگاه مردم بزرگ استان فارس تقدیم می‌شود.

خبرنگار: محمد فروتن

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار