نشست ویدئو کنفرانس معاون سواد آموزی استان یزد با مسئولان سوادآموزی شهرستان ها؛

فعالیت های سوادآموزی توسط کارشناسان رصد شود

یزد (پانا) - معاون سواد آموزی استان یزد اعلام کرد ثبت نام و شروع کلاس های سوادآموزی سال 1399 با رعایت کامل دستورالعمل ها و پروتکل های بهداشتی و نظارت دقیق تشکیل شود.

کد مطلب: ۱۱۱۷۶۱۹
لینک کوتاه کپی شد
فعالیت های سوادآموزی توسط کارشناسان رصد شود

همزمان با آغاز ثبت نام کلاس های سوادآموزی در سال 1399، نشست ویدئو کنفرانسی معاون سوادآموزی آموزش و پرورش استان یزد با مسئولان سوادآموزی شهرستان ها و مناطق برگزار شد.

"مرآت امین الرعایا " در این نشت با اشاره به پیشنهادات استان به سازمان در مورد نحوه آموزش در ایام کرونا و وضعیت استان در وضعیت های سفید، زرد و قرمز گفت: در سال تحصیلی جهت آموزش کلاس ها در هر وضعیت برنامه ای به سازمان پیشنهاد شده است که در وضعیت سفید کلاس ها روند طبیعی خود را البته با حد نصاب پایین تری ادامه خواهند داد. در وضعیت زرد با رعایت پروتکل های بهداشتی و آموزشی کلاس ها به دو گروه تقسیم و سوادآموزان به صورت زوج و فرد در کلاس ها حضور می یابند و در وضعیت قرمز برای دوره سوادآموزی، آموزش از طریق برنامه فرصت دوم صدا و سیما و برای سایر دوره ها استفاده از شبکه های مجازی و رسانه ملی در دستور کار معاونت سوادآموزی است و به محض تصمیم گیری نهایی در سازمان به اطلاع رسانده می شود.

وی افزود: مسئولین سوادآموزی شهرستان و مناطق باید در ثبت نام و طول دوره آموزش کلاس های سوادآموزی سال 1399 با رعایت کامل دستورالعمل ها و پروتکل های بهداشتی نظارت دقیق تری در اجرای فعالیت های سوادآموزی داشته باشند.

معاون سوادآموزی استان تهیه درسنامه ها با محتویات قوی، توانمند سازی آموزش دهندگان از طریق فضای مجازی و شبکه های اجتماعی و دانش افزایی آنان در زمینه آموزش از طریق شبکه های مجازی را خواستار شد و گفت: بی شک تسلط آموزش دهندگان در تدریس کمک شایانی به آموزش بی سوادان خواهد کرد.

وی دقت تجهیز کلاس های سوادآموزی به وسایل ضد عفونی کننده و برخورد شدید با کسانی که رعایت پروتکل ها را نمی کنند، خواستار شد.

معاون سوادآموزی استان در بخش دیگری از سخنان خود باا اشاره به نتایج ارزیابی فعالیت های سوادآموزی شهرستان ها و مناطق گفت: نتایج این ارزیابی به زودی به شهرستان ها و مناطق ارسال و برترین ها در این زمینه مورد قدردانی قرار خواهند گرفت. وی همچنین تاثیر ارزیابی سالانه در فعالیت های سوادآموزی را بسیار خوب توصیف کرد.

مرآت امین الرعایا همچنین با اشاره به توافق نامه منعقد شده با سازمان نهضت سوادآموزی گفت: شهرستان ها و مناطق باید جهت تسویه مالی کلاس های سال 1397 اقدام کنند و طلب مربوط به سال 1397 پس از تسویه حساب واریز خواهد شد.

حاضری، رئیس اداره سنجش و ارزشیابی سوادآموزی با اشاره به وضعیت کلاس های سال 1398 با اشاره به آمار اندک کلاس باقی مانده جاری که هنوز فعالیت های آن ها جاری است، گفت: تلاش شود که این آمار در پایان مردادماه در سراسر استان به صفر برسد.

او همچنین با تاکید به بخش نظارت در سال 1399 گفت: باید تلاش شود که فعالیت های سوادآموزی توسط کارشناسان رصد شده و گزارش آن به استان ارسال شود.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار