سنجش سلامت 15 هزار کلاس اولی در گیلان

رشت (پانا) - رئیس اداره آموزش و پرورش استثنایی گیلان خبر داد تاکنون حدود ۱۵ هزار نوآموز در این استان زیر پوشش طرح سنجش سلامت جسمانی و آمادگی تحصیلی قرار گرفتند.

کد مطلب: ۱۱۱۷۶۱۷
لینک کوتاه کپی شد
سنجش سلامت 15 هزار کلاس اولی در گیلان

به گزارش اداره اطلاع رسانی و روابط عمومی اداره کل آموزش و پرورش استان گیلان، رقیه کریمی با بیان اینکه از این تعداد حدود ۲ هزار و ۵۰۰ نفر به مرحله تخصصی ارجاع داده شدند، افزود: بقیه نوآموزان نیز برای ثبت نام به مدارس عادی معرفی شده اند.

وی با اشاره به آغاز نوبت دهی طرح سنجش کلاس اولی ها از دهم تیرماه اظهار کرد: تاکنون نوبت گیری ۱۹ هزار و ۷۸۸ نفر از نوآموزان بدو ورود به دبستان معادل ۹۵ درصد در گیلان انجام شده است.

رئیس اداره آموزش و پرورش استثنایی گیلان خاطرنشان کرد: طرح سنجش نوآموزان بدو ورود به دبستان در این استان از ۲۱ تیرماه با رعایت تمامی پروتکل های بهداشتی آغاز شده و تا ۱۳ شهریور ادامه دارد.

کریمی با بیان اینکه طرح سنجش سلامت جسمانی و آمادگی تحصیلی کلاس اولی‌ ها در دو مرحله مقدماتی و تخصصی اجرا می شود، اضافه کرد: اولیا با تایید سلامت نوآموزان در مرحله مقدماتی با دریافت برگه سلامت می‌ توانند برای نام نویسی به مدارس مراجعه کنند، نوآموز در صورت مشکوک بودن به بیماری یا نارسایی جسمانی وارد مرحله تخصصی شده و به مراکز پزشکی و درمانی ارجاع داده می شود.

وی اضافه کرد: کمک به بهبود کیفی آموزش و کنترل بعضی از عوامل موثر بر افت تحصیلی، تشخیص و شناسایی به موقع نارسایی‌ های جسمی، ارزیابی وضعیت ذهنی کودکان بدو ورود به دبستان و بررسی میزان شیوع اختلالات جسمانی و روانی از اهداف اجرای طرح سنجش سلامت جسمانی و آمادگی تحصیلی نوآموزان است.

پیش بینی می شود که امسال حدود ۳۲ هزار کلاس اولی در استان گیلان تحت پوشش طرح سنجش سلامت جسمانی و آمادگی تحصیلی قرار گیرند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار