نگاهی به دیدار فینال لیگ قهرمانان اروپا

لیگ قهرمانان اروپا به خط پایان رسید؛ داستان جذاب بایرن مونیخ و رویای بزرگ پولدارها

تهران (پانا) - تیم متمول پاری سن ژرمن که برای اولین بار در تاریخ خود توانسته به فینال لیگ قهرمانان اروپا برسد، شب سختی را مقابل تیم باسابقه بایرن مونیخ پیش‌رو خواهد داشت.

کد مطلب: ۱۱۱۷۵۲۱
لینک کوتاه کپی شد
لیگ قهرمانان اروپا به خط پایان رسید؛ داستان جذاب بایرن مونیخ و رویای بزرگ پولدارها

پرونده دیدارهای فصل 2020-2019 لیگ قهرمانان اروپا امشب با برگزاری دیدار فینال در ورزشگاه خالی از تماشاگر شهر لیسون بسته خواهد شد.

در فینال این دوره از رقابت‌ها قرار است از ساعت 23:30، بایرن مونیخ با کوهی از تجربه به مصاف تیم رویاپرداز و البته متمول پاری سن ژرمن برود تا سرانجام دیدارهای طولانی این فصل هم به پایان برسد.

پاری سن ژرمن - بایرن مونیخ / ساعت 23:30 ورزشگاه استادیو دا لوز شهر لیسبون

توماس توخل (آلمان) - هانس دیتر فلیک (آلمان)

آخرین بازی روبرو » بایرن مونیخ 3 - پاری سن ژرمن یک

نکته‌های مهم از بازی‌های روبرو » در حالی برای اولین بار در تاریخ دیدارهای روبرو، دو تیم در مرحله‌ حذفی لیگ قهرمانان اروپا به مصاف هم خواهند رفت که هیچ کدام از بازی‌های آنها با تساوی بدون گل به پایان نرسیده و در دو بازی آخر روبرو بایرن مونیخ با نتیجه مشابه 3 بر یک برنده شده است و در 3 بازی آخر روبرو، تیمی که برنده شده 3 بار دروازه حریف را باز کرده است.

نکته قابل اشاره دیگر درباره بازی‌های تاریخ دو تیم این است که این اولین تقابل رسمی دو تیم است که در زمین بی‌طرف برگزار خواهد شد. البته آنها یکبار در دیداری دوستانه در زمین بی‌طرف به مصاف هم رفته‌اند، آخرین بازی دو تیم که تابستان سال 2018 در تورنمنت دوستانه لیگ قهرمانان بین‌المللی برگزار شد، میزبانی‌اش را اتریش بر عهده داشت.

آخرین وضع و آمار ویژه پاری سن ژرمن » تیم متمول فوتبال اروپا که برای اولین بار در تاریخ خود به فینال لیگ قهرمانان اروپا رسیده است، برای رسیدن به رویای مالک قطری خود فقط یک برد دیگر نیاز دارد و باید آخرین 90 دقیقه این فصل لیگ قهرمانان اروپا را با برد پشت سر بگذارد تا با کسب هشتمین برد متوالی در دیدارهای رسمی، برای اولین بار معتبرترین جام فوتبال باشگاهی جهان را بالای سر ببرد و حضورش در جدول افتخارات کنار تیم‌های فاینورد، استون ویلا، پی‌اس‌وی آیندهوون و ستاره سرخ باشد که تنها یک قهرمانی در تاریخ خود دارند.

البته نباید فراموش کرد که این بازی برای توماس توخل سرمربی آلمانی پاری سن ژرمن هم بسیار مهم است. او هر چند در این فصل هر 3 جام فوتبال فرانسه را بدست آورده اما اگر نتواند تیمش را در اروپا قهرمان کند به احتمال زیاد باید آماده ترک پاریس شود و جای خود را به سرمربی مطرح دیگری بدهد.

آخرین وضع و آمار ویژه بایرن مونیخ » اوضاع در جمع باواریایی‌ها به اندازه‌ای خوب است که تصور چیزی جز قهرمانی برای بایرن مونیخ نمی‌تواند عادلانه باشد. آنها که در لیگ قهرمانان این فصل باخت نداشته‌اند و برد تاریخ 8 بر 2 مقابل بارسلونا را ثبت کردند، در وضعیتی وارد زمین می‌شوند که 20 برد متوالی دارند و در 24 بازی رسمی آخر خود بدون باخت زمین را ترک کرده‌اند.

نباید فراموش کرد که بایرن مونیخ سابقه‌ای طولانی‌تر از پاری سن ژرمن در لیگ قهرمانان دارد و تاکنون 10 بار حضور در فینال را تجربه کرده، که از این تعداد حضور در فینال یک بار حریفش فرانسوی بوده است. در فصل 76-1975 بایرن مونیخ در فینال روبروی سنت آتین قرار گرفت و با برد یک بر صفر قهرمان اروپا شد. حالا آنها بعد از 7 سال به فینال لیگ قهرمانان اروپا رسیده‌اند و در صورتی که بتوانند با برد از زمین خارج شود در جدول افتخارات با 6 قهرمانی و 5 نایب قهرمانی در رده چهارم قرار خواهند گرفت و از لیورپول عبور می‌کنند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار