آل هاشم: عملکرد قوه مجریه را منصفانه نقد کنیم

تبریز(پانا)- نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی گفت با تقدیر از عملکرد دولتمردان بایدمنصفانه قوه مجریه را مورد نقد قرار دهیم.

کد مطلب: ۱۱۱۷۵۰۴
لینک کوتاه کپی شد
آل هاشم: عملکرد قوه مجریه را منصفانه نقد کنیم

به گزارش روابط عمومی دفتر نماینده ولی فقیه، حجت الاسلام والمسلمین آل هاشم در هشتاد و چهارمین جلسه شورای فرهنگ عمومی استان گفت: هر گونه شتاب زدگی در اجرای طرح گشایش اقتصادی تبعات اجتماعی نامطلوبی خواهد داشت، در این طرح باید تنگناها و مشکلات معیشتی مردم کاهش یابد.
امام جمعه تبریز ادامه داد: بعد از طرح این موضوع انبوهی از نظرات موافق و مخالف در فضای مباحث اقتصادی و در فضای رسانه ای مطرح شد.
وی اضافه کرد: از نظر مخالفان این طرح موجب تداوم و افزایش وابستگی به فروش نفت خام شده و همچنین دولت هم بدهی ارزی پیدا می کند.
نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی خاطرنشان کرد: با این کار دولت آینده با حجم زیادی در حدود نصف کل بودجه کشور کارش را باید آغاز کند که این به معنی کار در زمین سوخته است.
حجت الاسلام والمسلمین آل هاشم با بیان اینکه طرح گشایش اقتصادی نیاز به اصلاحات ساختاری در برنامه و بودجه دارد که باید در بودجه سال آینده اعمال شود گفت: اکنون در میانه سال انجام این کار خلاف برنامه و بودجه سال 99 است.
وی گفت: دلیل دیگر مخالفان طرح گشایش اقتصادی این است که طرحی با چنین اهمیتی باید به شکل لایحه توسط دولت در مجلس شورای اسلامی مطرح شود و به تصویب نمایندگان مردم برسد.
امام جمعه تبریز همچنین بازار نفت خام را بازاری لرزان و شکننده و پر ریسک دانست و افزود: دو شاخص کاهش میزان فروش و کاهش قیمت نفت خام همواره به عنوان یک تهدید اصلی مطرح است، از این رو نباید اعتماد مردم را به چنین بازاری گره زد.
حجت الاسلام والمسلمین آل هاشم گفت: به نظر می رسد طرح ارائه شده از سوی مجلس که در یک جمله اساسی پیش فروش نفت را به پیش فروش فراورده های نفتی تبدیل کرده است شفاف تر و روشن تر بوده و منطبق با سیاست های کلان اقتصاد مقاومتی است.
نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی ابراز امیدواری کرد: با بهترین و راه گشاترین تصمیم در موضوع اقتصادی کشور بخشی از مشکلات، معضلات و تنگناهای اقتصادی که بر مردم نجیب ایران اسلامی وارد آمده است کاهش یابد.
وی همچنین گفت: از ابتدای انقلاب تاکنون دولت های مختلفی در نظام اسلامی توفیق خدمت داشته و خدمات ماندگاری به یادگار دارند، پس با تقدیر از عملکرد دولتمردان باید منصفانه قوه مجریه را مورد نقد قرار دهیم.

نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی همچنین مردم را به مراقبت از عزاداری ها توصیه کرد و یادآور شد: اگر در عزاداری دستورالعمل های بهداشتی رعایت نشود، نه تنها این عزاداری ها ثواب ندارد، بلکه موجب آزار دیگران نیز می شود.

وی از مردمی که عزاداری می کنند، خواست، ضمن رعایت تمام و کمال دستورالعمل های بهداشتی، به نظرات ستاد مبارزه با کرونا عمل کنند، وگرنه نگرانی از افزایش آمار مبتلا به کرونا در هفته های آتی وجود دارد.

در این جلسه ضمن تبیین اولویت های شورای فرهنگ عمومی در قالب ابعاد سند نقشه مهندسی فرهنگی کشور، مجموعه آثار خوشنویسی کنگره بزرگداشت میر علی تبریزی، کتاب نغمه عشق (مجموعه آثار خوشنویسان استان با موضوع نماز و نیایش) و مجموعه مقالات کنگره میر علی تبریزی رونمایی شد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار