ترامپ دولت پنهان را به تلاش برای تاخیر در ساخت واکسن کرونا متهم کرد

تهران (پانا) - دونالد ترامپ که خود متهم ردیف اول سوءمدیریت در مهار شیوع افسارگسیخته ویروس کرونا در آمریکاست، روز شنبه دولت پنهان یا افراد ناشناس دیگر در سازمان غذا و داروی ایالات متحده را به اعمال نفوذ و فشار برای جلوگیری از ساخته شدن واکسن ویروس کرونا تا پیش از انتخابات آتی ریاست جمهوری متهم کرد.

کد مطلب: ۱۱۱۷۴۵۴
لینک کوتاه کپی شد
ترامپ دولت پنهان را به تلاش برای تاخیر در ساخت واکسن کرونا متهم کرد

به گزارش ایرنا؛ ترامپ در پیامی توئیتری نوشت: دولت پنهان یا هر فردی در سازمان غذا و دارو، آزمایش بالینی واکسن های کرونا توسط شرکت های داروسازی بر روی اشخاص توسط شرکت های داروسازی و درمانگران را بسیار دشوار می کنند.

وی افزود: آشکار است که هدف آنها از این اقدام به تاخیر انداختن مشخص شدن پاسخ و نتیجه آزمایش این واکسن ها به پس از سوم نوامبر (۱۳ آبان ماه) است.

ترامپ در پایان این پیام خواستار تمرکز بر سرعت در ساخت این واکسن به منظور حفظ جان شهروندان و جلوگیری از مرگ و میر بر اثر دچار شدن به بیماری کووید - ۱۹ شد.

این در حالیست که بالاترین شمار مرگ و میر ناشی از همه گیری کرونا در آمریکا، به گونه ای که تاکنون حدود ۱۸۰ هزار آمریکایی جان خود را ازدست داده اند، انتقادهای بسیاری از عملکرد غیرمسئولانه ترامپ را به دنبال آورده است.

به گزارش ایرنا؛ سناتور دمکرات برنی سندرز نامزد پیشین انتخابات ریاست جمهوری آمریکا روز جمعه با انتقاد از دولت ترامپ و نظام سرمایه‌داری این کشور، گفت: در حالیکه ۴۰ میلیون آمریکایی با خطر بی‌خانمان شدن مواجه هستند، وال استریت از لحاظ سود در حال ثبت رکورد است.

سندرز در ادامه تاکید کرد که شیوع ویروس کرونا و پیامدهای آن در ایالت متحده، سبب آشکار شدن «نابرابری‌های نظام اقتصادی آمریکا» شده است.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار