وزیر اطلاعات: ملت ایران تسلیم شدن برابر دشمن را نمی‌پذیرد

تهران (پانا) - وزیر اطلاعات با تاکید بر اینکه ملت ایران ذلت و تسلیم برابر دشمن را نمی‌پذیرد، گفت اگر ملت ما برابر بزرگترین قدرت‌های دنیایی تسلیم نشده و با صلابت ایستاده رمز و راز آن در شهادت است.

کد مطلب: ۱۱۱۷۴۰۲
لینک کوتاه کپی شد
وزیر اطلاعات: ملت ایران تسلیم شدن برابر دشمن را نمی‌پذیرد

به گزارش ایثار، حجت‌الاسلام سیدمحمود علوی امروز در سومین‌ کنگره بزرگداشت وزرا و شهدای کارمند در مرکز همایش‌های صداوسیما، با تسلیت فرارسیدن ایام شهادت امام حسین (ع) اظهار داشت: «امیدواریم که خداوند به همه ما بصیرت و توفیق پیمودن راه شهدا را عطا کند. یاد و خاطره شهیدان رجایی، باهنر و بهشتی - سید شهدای ایران اسلامی- را گرامی می‌داریم و همچنین وزرا شهیدی که در سنگر خدمت با جامه خونین به لقا حق شتافتند.»

وزیر اطلاعات تصریح کرد: «یاد و خاطره پزشکان شهیدی که پا به پای رزمندگان در سالیان دفاع مقدس در خدمت به مجروحین جان خود را به کف گرفتند و زیر آتش بمباران‌ها به معالجه مجروحین پرداختند و بارها حضور شهادت طلبانه آنها را در لایه‌های خطوط نبرد شاهد بودیم را گرامی می‌داریم و کادر درمانی امروز هم در عرصه دیگری آزمون شهادت‌طلبی را پس می‌دهند. در آزمون مقابله با بیماری کرونا خود در معرض آسیب قرار می‌گیرند تا جان هم میهنان را نجات دهند.»

علوی ادامه داد: «دست ادب و سپاس به سینه می‌گیریم به مظهر رهبری که جان باختگان این عرصه را به عنوان شهدای عرصه سلامت خطاب کردند و روح، احساس و انگیزه دیگری را به خدمت‌گذاران عرصه سلامت عطا کردند.»

وی گفت: «خدا رحمت کند امام راحل را که این فرهنگ شهادت را به عنوان فرهنگ حاکم بر جامعه را از خود آغاز کردند. آن زمانی که افرادی ایشان را از رفتن به سمت فیضیه برای حضور در جمع مردم منع می‌کردند عده‌ای چاقوکش کمین کردند که ما را از پا درآورند فرمود که من را از مرگ می‌ترسانید؟ من از سرنیزهای شما نمی‌ترسم و با تمام قدرت راه خود را ادامه دادند و فرمودند من هم اکنون سینه خود را برای سرنیزه‌های شما آماده کرده‌ام ولی برای قبول زورگویی‌های شما هرگز. امام راحل روح شهادت‌طلبی را از خود شروع کردند، حاکمیت این روح بود که بستر را در جامعه برای برخاستن و انقلاب فراهم کرد که مسیر انقلاب با خون شهدا آذین بسته شده است.»

علوی گفت: «باید از دست اندرکاران بزرگداشت سومین کنگره شهدای وزیر و کارمندان به دلیل اینکه فضا و فرهنگ شهادت در کلیت جامعه غبار گیرد و این فضا حاکم شود قدردانی کنم و از همه عزیزانی که در سپاه حضرت محمد (ص) و بسیج ادارات و سازمان‌ها که این برنامه‌ها را در این شرایط فوق‌العاده برگزار کردند، سپاسگزاری کنیم.»

وی افزود: «جامعه ما که همیشه با دشمنانی ضد انسانی، وحشی و درنده مواجه بوده است به فرهنگ شهادت و شهادت طلبی نیاز دارد برای این که بتواند با روح شهادت مقابل دشمن ایستادگی کند و آن را ادامه دهد و پوزه دشمن را به خاک بمالد و پرچم پیروز را به احتضار درآورد.»

وزیر اطلاعات در ادامه به پذیرش قطعنامه ۵۹۸ از سوی ایران اشاره کرد و گفت: «امام راحل آن روزهایی که زمزمه پذیرش قطعنامه بود و پایان یافتن جنگ، خیلی‌ها احساشان این بود که جنگ تمام شد و دیگر شهید و شهادتی در کار نخواهد بود و فرهنگی که مردم را با روح شهدا پیوند می‌زد دیگر در کار نخواهد بود و ممکن است آرام آرام روح شهادت در مردم دچار فراموشی شود. امام راحل دعا کردند "خداوند در شهادت را بر روی ما نبندد و خداوند این دعا را مستجاب کرد و شاهد شهادت عزیزان‌مان در عرصه‌های مختلف بودیم که اوج آن در دفاع از حریم اهل بیت (ع) بود.»

علوی افزود: «راز و رمز این دعا را امام راحل در جمله دیگری بیان کردند ملتی که شهادت دارد اسارت ندارد. آنچه باعث اسارت یک ملت می‌شود ترس از مرگ است وقتی ملتی از مرگ بترسد بهترین حربه دست زورگویان می‌افتد که با ترساندن او از مرگ سوار آن شوند و مقتدرات آن را در دست گیرند. اراده خود را بر آنها تحمیل کند.»

وزیر اطلاعات ادامه داد: «سیدالشهدا (ع) در صحبتی با اصحاب در صحرای منا فرمودند شما این امکان را به ستمکاران دادید که بر منزلت و جایگاه شما تکیه بزنند و آنها سوار بر کار شدند. آنها در شهوات خود غرق هستند و کاری به کتاب خدا و احکام الهی ندارند ظلم به مردم می‌کنند چرا اینها مسلط شدند. حضرت فرمودند آنچه ستمکاران بر آن جایگاه مسلط کرد فرار شما از مرگ بود. ملتی که از مرگ بترسد و فرار کند ستمکاران برمقدرات آن حاکم می‌شوند.»

وی خاطرنشان کرد: «چسبندگی به زندگی دنیا، روح شهادت از انسان‌ها می‌گیرد و ترس را حاکم می‌کند و وقتی ملتی از مرگ ترسید راحت با تهدید ستمکاران تسلیم می‌شود.»

وزیر اطلاعات افزود: «اگر ملت ما برابر بزرگترین قدرت‌های دنیایی تسلیم نشده است و با صلابت ایستاده رمز و راز آن در شهادت است که مرگ خود و عزیزان خود را می‌پذیرد اما ذلت و تسلیم برابر دشمن را نمی‌پذیرد.»

علوی ادامه داد: «ترس وقتی از بین برود مقاومت به وجود می‌آید و مقاومت وقتی به وجود آمد عزت به وجود می‌آید. عزت هم قله هستی انسان است انسانی که عزت داشته باشد همه چیز دارد که این سرمایه‌ای است که دست خدا است. انسانی که عزت خود را از دست دهد دیگر از همه چیز پست‌تر می‌شود بنابراین عزت از ره‌گذر مقاومت و مقاومت از طریق روح شهادت به‌دست می‌آید.»

وی گفت: «ائمه معصومین (ع) به ما این دید را دادند که حیات واقعی ما در شهادت و مرگ واقعی در ذلت است. امیرالمومنان می‌فرماید زندگی شما در شهادت‌طلبی است و مرگ شما در زندگی ذلیلانه است. زنده باشید اما زیر بار ذلت در واقع مرده‌اید اما با جامه خونین شهادت در دل خاک آرام بگیرید ولی زیر بار ذلت نرفته باشید زنده‌اید.»

وزیر اطلاعات خاطرنشان کرد: «حضرت سیدالشهدا که این ایام متعلق به ایشان است می‌فرمایند: مرگ همراه با عزت بهتر از زندگی همراه با ذلت است. قرآن اصولا انتخاب ذلت را از انسان مسلمان به دور می‌بیند و می‌فرماید پیامبر (ص) به کفار اعلام کند شما از ما انتظار دارید جز یکی از دو انتخاب خوب و زیبا را داشته باشیم. یا انتخاب مرگ شرافتمندانه یا انتخاب زندگی عزتمندانه. اما انتخاب زندگی همراه با ذلت از انسان مسلمان به‌دور است.»

علوی افزود: «فرهنگ حسین (ع) وقتی در جامعه ما آمد وقتی به جای ترس از مرگ روح عشق و علاقه به شهادت دمیده شد آن زمان دشمن با تهدید خود به چه می‌خواهد برسد. تهدید دشمن برای این که اراده یک ملت را متزلزل کند تا تسلیم اراده او شوند اما وقتی ملتی از مرگ نترسد و با تهدیدهای دشمن اراده اش متزلزل نشود آن دشمن چه غلطی می‌تواند بکند؟ اینکه امام (ره) گفت که آمریکا هیچ غلطی نمی‌تواند بکند به خاطر این ویژگی ملت ایران است که از تهدید به مرگ نمی‌ترسید.»

علوی ادامه داد: «اینکه رهبری بارها و بارها در شرایط حساس و پیچیده ابتدا خودش اعلام آمادگی برای شهادت کردند و بعد آمادگی ملت را اعلام کردند و بعد فرمودند دشمن هیچ غلطی نمی‌تواند بکند به خاطر همین فرهنگ شهادت است. وقتی فرهنگ شهادت باشد یعنی دیگر از دشمنان کاری ساخته نیست.»

وی افزود: «انقلاب ما تداوم راه اباعبدالله است لذا تا رسیدن‌ پرچم اسلام به دست صاحب‌اصلی اش باید فرهنگ‌ شهادت در جامعه حاکم‌ باشد و داشتن این فرهنگ هم شامل همه حتی مسئولان می‌شود زیرا اگر روح شهادت در هر مسئولی وجود داشته باشد، پایش نمی‌لرزد و با زرق و برق‌های دنیوی آلوده نمی‌شود.»

وزیر اطلاعات خاطرنشان کرد: «روح شهادت فرهنگ مقاومت را می‌سازد و فرهنگ مقاومت، ‌ملتی را برابر دشمنان مقاوم‌ می‌کند؛ در دوران رهبری رهبر معظم انقلاب با دشمنی‌های بسیاری مواجه هستیم که در این رابطه اگر کوچکترین کرنشی برابر استکبار می‌شد از انقلاب اسلامی و عزت ‌ما چیزی باقی نمی‌ماند.»

علوی یادآور شد: «این مقاومت را از فرهنگ‌ و خون شهدا داریم‌ که البته این هم از شهدای کربلا به ما رسیده است.»

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار