محبی: تعیین رسانه‌های پشتیبان برای دروس آنلاین، از اقدامات سازمان پژوهش است

تهران (پانا) - معاون برنامه‌ریزی درسی و تولید بسته‌های آموزشی سازمان پژوهش و برنامه‌ریزی درسی بیان کرد شبکه شاد، شبکه ملی رشد و صداوسیما متناسب با تک تک دروس وظیفه‌ای دارند تا دانش‌آموزان بهره برداری لازم را داشته باشند. 

کد مطلب: ۱۱۱۷۳۹۶
لینک کوتاه کپی شد
محبی: تعیین رسانه‌های پشتیبان برای دروس آنلاین، از اقدامات سازمان پژوهش است

برنامه «گفت‌وگوی علمی» رادیو گفت‌وگو با موضوع چرایی و چگونگی برنامه درسی و محتوای آموزشی در دوران کرونا و با حضور علی محبی معاون برنامه‌ریزی درسی و تولید بسته‌های آموزشی سازمان پژوهش و برنامه ریزی درسی به روی آنتن رفت.

محبی با اشاره به اینکه کرونا شرایط جدیدی در دنیا ایجاد کرد، گفت: «کرونا تعلیم و تربیت را دچار دگرگونی کرد به طوری که پس از یک وقفه کوتاه در آموزش، تعلیم و تربیت مجبور شد خود را با شرایط جدید تطبیق دهد. در همین راستا سازمان پژوهش و برنامه‌ریزی درسی که متولی محتوایی برنامه درسی است برای آغاز سال تحصیلی جدید برنامه‌های جدیدی را اتخاذ کرده است.»

وی به اقدامات صورت گرفته از سوی سازمان پژوهش و برنامه‌ریزی درسی اشاره و اظهار کرد: «چند بسته و یا برنامه توسط این سازمان در دست اقدام قرار گرفته است. برای آغاز سال تحصیلی جدید، دانش‌آموزان و معلمان احتمالاً در کلاس‌های غیر حضوری یا نیمه حضوری فعالیت خواهند کرد و بنابراین سازمان خود را برای شرایط زرد آماده کرد. دروس تمام پایه‌ها را به گونه‌ای تنظیم کرده‌ایم که بخش‌هایی قابلیت ارائه به صورت غیرحضوری و بخش‌هایی دیگر نیز به صورت حضوری دارند.»

وی با بیان اینکه برنامه دیگری که در این سازمان مورد توجه قرار گرفت، تعیین رسانه‌های پشتیبان برای دروس غیر حضوری است، عنوان کرد: «شبکه شاد، شبکه ملی رشد و صداوسیما متناسب با تک تک دروس وظیفه‌ای دارند تا دانش آموزان و معلمان بهره برداری لازم را داشته باشند. در حقیقت به نوعی نقشه راه برای دروس ارائه شده است.»

محبی در پاسخ به این سؤال که مصوبات سازمان پژوهش و برنامه‌‌ریزی درسی الزام آور است یا توصیه‌ای، گفت: «یک بخش که مربوط به حدود محتوایی دروس است الزام است. در برنامه درسی که به عنوان هدف تنظیم شده است، الزام وجود دارد.»

وی با اشاره به اینکه وقتی برنامه‌های درسی غیر حضوری می‌شوند، زمان آن‌ها نیز محدود خواهد شد، بیان کرد: «زمان کلاس‌های آنلاین به نصف کلاس‌های حضوری و یا حتی یک سوم آن‌‌ها تقلیل پیدا کرده‌اند و مجبور هستیم تصمیم بگیریم محتوایی که اولویت دارد را برای ارائه به دانش‌آموزان انتخاب کنیم و این طبیعتاً اجباری و الزام آور است.»

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار