مدیر دانش آموزی استان کردستان خبر داد:

تشریح عملکرد و دستاوردهای معاونت آموزش ابتدایی آموزش و پرورش کردستان در یکسال گذشته به مناسبت هفته دولت

سنندج(پانا)-معاون آموزش ابتدایی آموزش و پرورش کردستان همزمان با هفته گرامیداشت دولت، عملکرد و اهم اقدامات و دستاوردهای این حوزه در طول سال تحصیلی 99-98 را تشریح کرد.

کد مطلب: ۱۱۱۷۳۵۳
لینک کوتاه کپی شد

به گزارش اداره اطلاع رسانی و روابط عمومی آموزش و پرورش کردستان، صدیقه عبدالهی با گرامیداشت یاد و خاطره شهیدان رجایی و باهنر و هفته دولت، گفت: با وجود اینکه در سال تحصیلی 99-98 از اسفند ماه نظام آموزشی با شیوع بیماری کرونا، مواجه شد، اما با تلاش مجموعه فرهنگیان و دست اندرکاران امر، نه تنها آموزش تعطیل نشد، بلکه توفیقات خوبی در این راستا بدست آمد.

وی ضمن تشکر از اهتمام مدیران و روسای آموزش و پرورش شهرستانها و مناطق تابعه استان، مدیران مدارس، آموزگاران، راهبران آموزشی و تربیتی، سرگروه های آموزشی و کلیه دست اندرکاران این حوزه در پیگیری برنامه ها و سیاست های ابلاغی، گفت: دستاوردها و موفقیت های کسب شده، حاصل تلاش کلیه فرهنگیان خدوم استان بوده که با جهاد علمی در راستای تحقق اهداف مقدس تعلیم و تربیت زحمات زیادی کشیدند.

عبدالهی در ادامه به تشریح اهم اقدامات و فعالیت ها و هم چنین موفقیت و دستاوردهای این حوزه در سال تحصیلی 99-98 پرداخت و گفت: ارتقاء پوشش تحصیلی نوآموزان دوره پیش دبستانی به 93 درصد ( 22 درصد بالاتر از میانگین کشوری )جذب واقعی کودکان 6 ساله در پایه اول ابتدایی به میزان 98.61 درصد(1.45 درصد بالاتر از میانگین کشوری)پوشش تحصیلی واقعی دانش آموزان دوره ابتدایی به میزان 98.90 درصد (1.1 درصد بالاتر از میانگین کشوری)افزایش نرخ ارتقاء دانش آموزای به میزان 1.27 درصد و ارتقاء کیفیت عملکرد مدیران مدارس ابتدایی در قالب برنامه تدبیر در 100 درصد مدارس مستقل استان، توسعه تحقیق و پژوهش در بین دانش آموزان دوره ابتدایی با اجرای جشنواره جابر بن حیان و فرصت های متنوع یادگیری با تحت پوشش قرار دادن بیش از 120 هزار دانش آموز دوره ابتدایی (76 درصد)با هدایت و مشارکت 4770 نفر همکارآموزشی به عنوان معلم راهنما در این برنامه مشارکت کرده اند.جذب نوآموزان بازمانده از دوره یک‌ساله پیش‌دبستانی قبل از ورود به دبستان در مناطق محروم و دو زبانه با حمایت کامل دولت به تعداد 413 نوآموز پیش دبستانی. جذب 464 نفر دانش آموز تارک و بازمانده از تحصیل ابتدایی با اجرای برنامه انسداد مبادی ورودی بی سوادی.اجرای طرح مداخلات به هنگام به منظور رفع مشکل نوآموزان در فرایند آموزشی کلاس‌های عادی پیش‌دبستانی به تعداد 847 نفر نوآموز پیش دبستانی و با پوشش بیش از 98 درصد نو آموزان شناسایی شده طرح مذکور، آموزش بیش از 2 هزار نفر از مربیان و مدیران و موسسان دوره پیش دبستان به میزان بیش از 40 هزار نفر ساعت به منظور توانمندسازی نیروی انسانی دوره پیش‌دبستانی با تأکید بر مهارت‌های اجتماعی و زبان‌آموزی در دوره پیش‌دبستانی.کیفیت‌بخشی به آموزش‌ و پرورش کلاس‌های چند پایه با تأکید بر استقرار تعداد 135 راهبر آموزشی و تربیتی در کلاس‌های چندپایه مدارس روستایی و عشایری.تدوین محتوای الکترونیکی و تهیه بسته های متنوع یادگیری توسط سرگروه های آموزشی استان و شهرستان ها برای معلمان هر پایه و بارگذاری محتوا در کانال های مربوطه به تفکیک پایه های تحصیلی در ایام شیوع کرونا. تشکیل کارگروه تخصصی استمرار فرایند یاددهی-یادگیری درسطح اداره کل و شهرستان ها و اتخاذ تدابیر لازم به منظور استمرار فعالیت های آموزشی به صورت مجازی و حضوری. همچنین تولید محتوای آموزشی به صورت متمرکز استانی (تدریس دروس پایه ریاضی، فارسی و علوم تجربی توسط معلمان ماهر و توانمند به صورت فیلم آموزشی به عنوان دروس اصلی و سایر دروس نیز به صورت تلفیقی در قالب لوح فشرده ) برای تعداد 80 هزار نفر دانش آموز مدارس روستایی و حاشیه شهر ها.

تولید محتوای آموزشی به منظور استمرار فعالیت یاددهی-یادگیری نوآموزان پیش دبستانی استان در قالب طراحی مجموعه بازی های والد کودک محور با ابزارهایی که در خانه با کمک والدین قابل تهیه باشد همچنین استفاده از قصه های آموزشی با رویکرد بومی محلی برای نوآموزان از طریق بسترهای ایجاد شده در فضای مجازی ایمن.تولید محتوای آموزشی درسنامه تابستانی (هاوین) با هدف تعمیق فرایند یاددهی- یادگیری، غنی سازی اوقات فراغت دانش آموزان و همچنین جلوگیری از افت تحصیلی با اولویت دانش آموزان مناطق روستایی و حاشیه شهرها به تیراژ 75 هزار جلد. ارائه خدمات آموزشی به دانش آموزان در بستر شبکه آموزشی دانش آموز ( شاد) با حضور 100 درصد مدیران مدارس شهری و روستایی ، 82 درصد معلمان و 77 درصد دانش آموزان دوره ابتدایی. تهیه بسته های آموزشی به صورت درسنامه های مکتوب برای 45000 نفر دانش آموز دوره ابتدایی که در طول سال تحصیلی به صورت رایگان در اختیار دانش آموزان مناطق روستایی و حاشیه شهر ها قرار گرفته است.

اجرای طرح تکالیف مهارت محور با شرکت 50000 نفر دانش آموز دوره ابتدایی در 1477 کلاس درس. اجرای برنامه عید و داستان در 100 درصد مدارس استان.

تقویت فعالیت های علمی و پژوهشی دانش آموزان با پوشش 76 درصد دانش آموزان. تقویت فعالیت های علمی و پژوهشی معلمان با پوشش 45 درصدی معلمان.اجرای برنامه آموزش آداب و مهارت های زندگی اسلامی در 100 درصد مدارس ابتدایی.اجرای برنامه ارزشیابی کیفی توصیفی در 100 مدرسه دوره ابتدایی استان. اجرای برنامه بازی و یادگیری در 200 آموزشگاه استان. کاهش نرخ تکرار پایه در دوره ابتدایی به میزان 1/0 درصد.اجرای طرح مدرسه توانمند ساز (کارآمد) در 20 مدرسه استان.اجرای برنامه بوم در 30 درصد مدارس استان(581 آموزشگاه)

ارتقای آموزش های قرآنی در 100 درصد مدارس استان.

اجرای طرح الگوهای موفق تدریس (درس پژوهی) با مشارکت 3500 نفر(حدود 50درصد) از معلمان و مدیران دوره ابتدایی، فعالیت های این معاونت بوده است.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار