برنامه حمایتی اداره‌کل هنرهای نمایشی برای ظرفیت خالی‌مانده تماشاخانه‌ها مشخص شد

تهران (پانا) - برنامه حمایتی اداره‌کل هنرهای نمایشی برای ظرفیت خالی‌مانده تماشاخانه‌ها براساس شیوه‌نامه‌های بازگشایی مربوط به شیوع ویروس کرونا در قالب اطلاعیه شماره ۶ منتشر شد.

کد مطلب: ۱۱۱۷۳۳۹
لینک کوتاه کپی شد
برنامه حمایتی اداره‌کل هنرهای نمایشی برای ظرفیت خالی‌مانده تماشاخانه‌ها مشخص شد

به گزارش روابط‌عمومی اداره‌کل هنرهای نمایشی، متن اطلاعیه شماره ۶ به شرح زیر است:

«پس از موافقت ستاد ملی مبارزه با کرونا مبنی بر امکان ازسرگیری فعالیت‌های نمایشی، یکی از الزامات بازگشایی استفاده از ۵۰ درصد ظرفیت صندلی‌ها تعیین شد. با توجه به اینکه این قید یکی از مهم‌ترین چالش‌های گروه‌های نمایشی و مدیران تماشاخانه‌ها برای ازسرگیری فعالیت‌ها بود، اداره‌کل هنرهای نمایشی از زمان اعلام شیوه‌نامه‌های بازگشایی به دنبال راهکاری برای جبران این موضوع برآمد. پس از برگزاری جلسات متعدد، با حمایت‌وهمراهی معاون محترم امور هنری و تصویب و ابلاغ بودجه‌ای مستقل، امکان رسیدن به برنامه‌ای برای رفع خلاء موجود مبنی بر عدم استفاده از ۵۰ درصد ظرفیت سالن‌های نمایشی فراهم آمد. این برنامه مبتنی بر دو بخش و با در نظر گرفتن تفاوت‌های موجود در شرایط اجرای آثار نمایشی در تهران و سایر شهرها تنظیم شده است که شرح آن در زیر می‌آید:

الف: در تهران:

الف/۱: اداره‌کل هنرهای نمایشی بر مبنای قیمت بلیت ۳۰۰۰۰ تومان و براساس تعداد بلیت فروخته‌شده برای هر نمایش بین ۵۰ تا ۷۰ درصدِ عددِ به دست آمده، از اثر حمایت می‌کند.

الف/۲: برنامه حمایتی اداره‌کل هنرهای نمایشی در این خصوص مستقل از دیگر حمایت‌های این اداره‌کل است.

الف/۳: از آن جایی که فرآیند بلیت‌فروشی براساس شیوه‌نامه‌های بهداشتی اعلام‌شده در شرایط مربوط به شیوع ویروس کرونا صرفاً از طریق سایت‌های فروش انجام می‌گیرد، گزارش سایت‌های فروش مبنای تصمیم این اداره‌کل خواهد بود. هماهنگی مربوط به این مساله از سوی اداره‌کل هنرهای نمایشی با سایت‌های فروش بلیت در تهران انجام خواهد گرفت.

ب: در دیگر شهرها:

با توجه به تصمیم معاونت امور هنری مبنی بر انعقاد تفاهم‌نامه‌های حمایت از فعالیت‌های نمایشی در سال ۹۹، به این تفاهم‌نامه‌ها مبلغ یک میلیارد تومان صرفا برای این امر اضافه خواهد شد.

این رقم در اختیار انجمن هنرهای نمایشی استان‌ها قرار خواهد گرفت تا با نظارت ادارات‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان‌ها با توجه به فعالیت‌های انجام‌شده و با در نظر گرفتن میانگین قیمت ۲۰۰۰۰ تومان (در شهرهای کوچک‌تر این میانگین با توجه به سابقه قیمت بلیت در یک سال اخیر می‌تواند کمتر-حداقل ۸۰۰۰ تومان- باشد) از گروه‌های نمایشی حمایت ‌شود.

در پایان لازم به ذکر است در شرایط فعلی و با توجه به اعتبارات تعیین‌شده، زمان این حمایت در مرحله اول تا آذرماه در نظر گرفته شده است که در صورت تعیین اعتبار برای ماه‌های پس از آذر در این خصوص اطلاع‌رسانی خواهد شد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار