تشدید رگبار باران و رعد برق از امروز در آذربایجان شرقی

تبریز(پانا) - مسئول روابط عمومی هواشناسی استان آذربایجان شرقی،‌ از تشدید رگبار باران و رعد و برق از امروز شنبه در استان خبر داد.

کد مطلب: ۱۱۱۷۳۰۶
لینک کوتاه کپی شد
تشدید رگبار باران و رعد برق از امروز در آذربایجان شرقی

افشین ابراهیمی امروز در گفت‌وگو با خبرنگاران در تبریز اظهار کرد: رگبار باران و رعد برق از شب امروز شنبه یکم شهریور تا اواخر روز یکشنبه 2 شهریور کلیه نواحی به ویژه نواحی نیمه شمالی استان را تحت تاثیر قرار خواهد داد.

وی با اشاره به تشدید رگبار باران و رعد و برق افزود: احتمال آبگرفتگی معابر عمومی و سیلابی شدن مسیل ها و رودخانه های فصلی و همچنین اصابت صاعقه و بارش تگرگ(بویژه در نواحی شمالی استان) دور از انتظار نبوده و توصیه می شود از سفر های غیر ضروری، اتراق در حاشیه رودخانه و مسیل ها و صعود به ارتفاعات اجتناب شود.

ابراهیمی با اشاره به وزش باد گاهی تا شدید و احتمال رخداد تند بادهای لحظه ای گفت: احتمال آتش سوزی جنگل ها و مراتع، احتمال سقوط اجسام و تابلوهای تبلیغاتی و شکستن سرشاخه های درختان دور از انتظار نبوده و توصیه می شود از ساختمان های نیمه کاره و ایستادن در مکان هایی که احتمال سقوط اجسام وجود دارد دوری کنید.

وی ادامه داد: دمای هوای استان نیز به دلیل نفوذ سامانه بارشی، کاهش محسوس (8-10) درجه سانتیگراد تا روز سه شنبه خواهد داشت.

مسئول روابط عمومی هواشناسی استان تاکید کرد: به هم استانی‌ها عزیز توصیه می‌شود اقدامات پیشگیرانه لازم جهت جلوگیری از حوادث و خسارات احتمالی به عمل آید.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار