در گفتگو با مدیر آموزش و پرورش زبرخان عنوان شد:

درخشش بی نظیر و کم سابقه دانش آموزان و فرهنگیان زبرخان در مسابقات قرآنی،فرهنگی و هنری و علمی

زبرخان (پانا) - مدیر آموزش و پرورش شهرستان زبرخان با اشاره به اهمیت پروژه مهر و ضرورت تمهید مقدمات برای بازگشایی مدارس و آغاز سال تحصیلی جدید، گفت: پروژه مهر یک اقدام زیربنایی مدیریت شده و نظام مند در شناخت مشکلات موجود در فضاهای آموزشی و ساماندهی بهینه نیروی انسانی است.

کد مطلب: ۱۱۱۷۲۹۴
لینک کوتاه کپی شد
درخشش بی نظیر و کم سابقه دانش آموزان و فرهنگیان زبرخان در مسابقات قرآنی،فرهنگی و هنری و علمی

سیدمجتبی تاراش در گفت و گو با پانا ضمن قدردانی از تلاش‌های انجام شده در اجرای پروژه مهر ۹۹ در مدارس آموزش و پرورش شهرستان زبرخان با موضوع بازگشایی مدارس در سال تحصیلی جدید اشاره داشته و تصریح کرد: آماده سازی بستر لازم برای برگزاری کلاس های حضوری و غیرحضوری در سال تحصیلی پیش رو از ماه‌ها قبل در دستور کار آموزش و پرورش شهرستان زبرخان قرار داشته و امیدواریم با همت و تلاش همکارانم در مدارس این شهرستان امسال نیز همانند سالهای گذشته با آمادگی لازم سال تحصیلی خوبی را در زبرخان آغاز کنیم.

تاراش به فعالیت آموزشی ۷۸ مدرسه ابتدایی، ۳۲ مدرسه متوسطه اول، ۱۳ آموزشگاه متوسطه دوم، 2 آموزشگاه فنی و حرفه ای و 4 آموزشگاه کاردانش در سال تحصیلی جدید اشاره کرد و اظهار کرد: تا کنون ۷۲۰۶ دانش آموز مقطع ابتدایی در ۳۳۹ کلاس درس، ۲۹۲۱ دانش آموز متوسطه اول در 131 کلاس، ۷۸۱ نفر دانش آموز در ۴۸ کلاس درس، ۱۵۰ دانش آموز مدارس فنی حرفه ای در 8 کلاس و ۴۸۵ دانش آموز مدارس کاردانش در 32 کلاس ثبت نام نموده و به تحصیل خواهند پرداخت.

روند ثبت نام دانش آموزان در حال پیگیری است

وی اضافه کرد: تاکنون ۱۱۵۳۹ دانش آموز در مدارس این شهرستان ثبت نام کرده و پیش بینی می شود ۴۰۰ دانش آموز دیگر در روزهای آتی نسبت به ثبت نام در مدارس زبرخان اقدام کنند.

تاراش در تشریح اقدامات کمیته ساماندهی نیروی انسانی گفت: جلسات متعددی در این کمیته شکل گرفته که مهمترین آن ساماندهی نیروهای مقاطع ابتدایی متوسطه اول و دوم فنی حرفه ای و کاردانش است و تا کنون ۴۳۰ نفر در مقطع ابتدایی، ۲۲۰ نفر در مقطع متوسطه اول و ۲۰۰ نفر در مقطع متوسطه دوم ساماندهی صورت گرفته و منتظر ورود نیروهای دانشگاه فرهنگیان حق التدریس و خرید خدمات هستیم تا ساماندهی آنها هم در آینده انجام شود.

وی افزود: ۶۲ نفر در آزمون انتخاب و انتصاب مدیران شرکت کردند که از این تعداد ۴۰ نفر حد نصاب آزمون را کسب کردند و دعوت به مصاحبه شدند که از این تعداد ۳۹ نفر امتیاز لازم را برای احراز پست مدیریت مدارس کسب کردند.

تحویل حدود 96 درصد کتاب های درسی دانش آموزان شهرستان زبرخان از اوایل شهریورماه

مدیر آموزش و پرورش زبرخان گزارشی از میزان ثبت سفارش کتابهای درسی دانش آموزان ارائه داد و گفت تا کنون ۹۷درصد در مقطع ابتدایی، ۹۳درصد در مقطع متوسطه اول، ۹۵درصد در مقطع متوسطه دوم کتاب های درسی را ثبت کرده اند و از اوایل شهریور ماه کتب درسی در بین مدارس توزیع خواهد شد.

مدیر دستگاه تعلیم و تربیت شهرستان زبرخان در تشریح فعالیت‌های کمیته تعمیر و تجهیز پروژه مهر عنوان کرد: در این زمینه اقدامات متنوعی انجام شده از جمله تکمیل پروژه های نیمه تمام، دیوار کشی چندین آموزشگاه، تعمیر و ساخت سرویس های بهداشتی، آسفالت کردن حدود ۳ هزار متر از مساحت آموزشگاه های این شهرستان، ساخت وسایل ضد عفونی کننده توسط عوامل اداری با یک سوم قیمت بازار، خرید رنگ مورد نیاز جهت زیباسازی مدارس، خرید سیمان جهت تعمیرات جزئی وآماده سازی کلاس های موردنیاز جهت آغاز سال تحصیلی که بخشی از فعالیت های اساسی این کمیته می باشد.

توزیع اقلام بهداشتی و ضدعفونی کننده در بین مدارس شهرستان

وی در خصوص فعالیت هایی که در کارگروه سلامت پروژه مهر زبرخان صورت گرفته،خاطر نشان کرد: در ابتدای شیوع ویروس کرونا به همت آموزش و پرورش شهرستان زبرخان ۳۲۰۰۰ ماسک تولید شد و این اداره جزو اولین گروه های جهادی بود که در این راستا با مشارکت تمامی فرهنگیان، دانش آموزان و اولیا این کار بزرگ را انجام داد، همچنین ساخت ۲۰ دستگاه ضدعفونی کننده با یک سوم قیمت بازار و توزیع آن در بین مدارس متقاضی و توزیع اقلام بهداشتی و ضدعفونی کننده در بین مدارس این شهرستان از دیگر کارهای این کار گروه می باشد و هدف این کارگروه سازمان بخشی به مسائل سلامت و امور بهداشتی در مدارس و ارتقای سلامت روحی و روانی دانش آموزان والدین و معلمان است تا با اطمینان خاطر سال تحصیلی جدید را شروع کنند.

توفیقات بی نظیر و کم سابقه آموزش و پرورش شهرستان زبرخان در حوزه های علمی، آموزشی و پرورشی

سیدمجتبی تاراش با اشاره به توفیقات و موفقیت هایی که توسط دانش آموزان و فرهنگیان آموزش و پرورش شهرستان زبرخان در سال تحصیلی ۹۹-۱۳۹۸ کسب شد، تصریح کرد: تمامی افتخارات و توفیقات مرهون تلاش تیمی است و از کلیه معلمان دانش آموزان کادر اداری و اولیا تقدیر و قدردانی می‌کنیم.

وی افزود: خدارا شاکریم که سال تحصیلی گذشته سال خوبی برای آموزش و پرورش شهرستان زبرخان بوده و شاهد درخشش بی سابقه دانش آموزان و فرهنگیان این شهرستان در سطح کشور و استان بودیم.

در مسابقات قرآن مرحله استانی موفقیت‌های خوبی کسب کردیم، که دانش آموزان قرآنی این شهرستان ۳۷ رتبه برگزیده را از آن خود کردند و در گروه ۲ از بین ۱۶ اداره در رتبه پنجم قرار گرفتیم و یک نفر هم به مرحله کشوری راه پیدا کرد.در مسابقات فرهنگی و هنری هم دانش آموزان زبرخانی۴۰ رتبه برگزیده را کسب کرده که سه نفر هم به مرحله کشوری راه پیدا کردند.

سید مجتبی تاراش با اشاره به کسب توفیقات تاریخی و بی‌نظیر در حوزه آموزش خبر داد و گفت: در جمع نمرات امتحانات نهایی پایه دوازدهم در سطح ادارات ۴۷ گانه استان خراسان رضوی در رشته تجربی رتبه اول استان، در رشته انسانی رتبه دوم استان، در رشته ریاضی رتبه چهارم استان را کسب کردیم، همچنین در گروه های آموزشی در قطب شهید شوشتری رتبه اول را کسب کردیم.

نظارت بر ثبت نام دانش آموزان و پاسخ به شکواییه های مردمی

وی اضافه کرد: با توجه به تشکیل کمیته نظارت و ارزیابی، شاخص های ارزیابی برای مدارس ارسال شده که برخلاف سال گذشته و با توجه به شرایط خاص و شیوع بیماری کرونا این ارزیابی ها به صورت مجازی انجام می شود و تاکنون بیش از ۶۰ بازدید توسط این کارگروه از روند پروژه مهر،ثبت نام و... صورت گرفته است.

مدیر آموزش و پرورش زبرخان از تهیه و تدوین پرسش نامه و بارگذاری آن در سامانه نظارت خبر داد و گفت: در بخش پاسخ به شکوائیه ها نیز بر اساس گزارش های مردمی، بازدید های هدفمند روزانه انجام و موارد بررسی و با افراد خاطی برخورد های قانونی صورت می گیرد .

نواخته شدن زنگ مهر در دبیرستان شبانه روزی کوثر

تاراش از نواخته شدن زنگ مهر در دبیرستان شبانه روزی کوثر خبر داد و اظهار داشت : مراسم بازگشایی مدارس شهرستان با دعوت از مسئولین شهرستان و دعوت از خانواده های شهدا انجام می شود و سال تحصیلی جدید با شعار سلامت جویی، مهارت ورزی و تحول آفرینی آغاز خواهد شد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار