پزشک، تعبیربی نظیر عشق به انسانیت

بیرجند(پانا)- مدیر کل آموزش و پرورش خراسان جنوبی در پیامی به مناسبت روز پزشک گفت خدمات پزشکان در تسری سلامت در جامعه،تعبیری بی نظیر از مفهوم عشق به انسانیت است.

کد مطلب: ۱۱۱۷۲۵۲
لینک کوتاه کپی شد
پزشک، تعبیربی نظیر عشق به انسانیت

محمد علی واقعی صبح امروز به مناسبت اول شهریور روز و پزشک از زحمات دکتر دهقانی، رئیس دانشگاه علوم پزشکی و جامعه مدافعین سلامت به ویژه پزشکان استان که با فداکاری تمام در راه صیانت از سلامت مردم این خطه شبانه روزی تلاش می کنند، قدردانی کرد و یاد شهدای این عرصه را گرامی داشت.

در متن پیام مدیر کل آموزش و پرورش خراسان جنوبی آمده است:

"یا من اسمه دواء و ذکره شفاء"

آغاز شهریور هر سال مصادف با زادروز حکیمی فرزانه، طبیبی نامور و نابغه بزرگ ایرانی شیخ الرئیس ابوعلی سینا است؛ که ارمغان پزشکی ایران را به دنیا صادر کرد و امروز از گذر قرن ها، یکایک اعضای جامعه سلامت کشور به او مفتخر و مدیونند. مناسبتی ویژه در تقویم سلامت کشور ، برای پاسداشت کسانی که برای حفظ ارزشمندترین موهبت خداوندی که همانا سلامت بشر است، سوگند یاد کرده اند و این عهد مقدس، گاه به بهای جان بوده است.

پزشکان ضامن سلامت جامعه، امنیت روحی بیماران و فرشتگان نجاتی هستند که درد جسم را با روح بلندشان در سایه لطف الهی التیام می بخشند، سلامت جسم و سلامت جان جامعه، مرهون خدمات حیات بخش پزشکان فرهیخته ای است که در هم آوایی و همکاری شایسته با دیگر دست اندرکاران نظام سلامت، التیام بخش دردمندان و بیماران در سایه پر مهر حق تعالی هستند.

امسال روز پزشک را در حالی گرامی می داریم که جامعه پزشکی همگام با تمامی خانواده مدافعان سلامت، با آمادگی در مقابله با پدیده شوم ویروس کرونا، تلاش جهادگونه ای را در تسری بهداشت و درمان برای آحاد جامعه به کار بسته تا همچون همیشه پیام آور سلامت در اقصی نقاط مرز پرگهر ایران اسلامی باشند و رخت تندرستی به تن آسیب دیدگان و مبتلایان کرونا کنند.

اینجانب با پاسداشت و ادای احترام به پزشکان شهید عرصه سلامت، به نمایندگی از جامعه فرهیخته فرهنگیان و دانش آموزان بهارستان علم و ادب، ضمن قدردانی صمیمانه از تلاش های بی شائبه شما و همکاران تان در عرصه سلامت فرا رسیدن یکم شهریور ماه و روز پزشک را به تمامی پزشکان فرهیخته و توانمند پزشکان خراسان جنوبی که در عرصه نظام سلامت تلاش می‌کنند، به ویژه پزشکان متعهد درمانگاه فرهنگیان که مجاهدانه ضامن سلامت مددجویان در بحران کرونا بودند تبریک عرض کرده و از درگاه حضرت احدیت برای همه شما عزیزان آرزوی سلامتی و توفیق خدمت بیشتر مسألت می‌نمایم.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار