استفاده از قابلیت های « شاد » در آموزش سوادآموزان

رشت (پانا) - معاون سوادآموزی آموزش و پرورش استان گیلان گفت: کلاس های آموزشی به صورت حضوری، تلفیقی و غیرحضوری با هدف آموزش 7 هزار و 200 سوادآموز برگزار خواهد شد.

کد مطلب: ۱۱۱۷۲۱۲
لینک کوتاه کپی شد
استفاده از قابلیت های « شاد » در آموزش سوادآموزان

به گزارش اداره اطلاع رسانی و روابط عمومی اداره کل آموزش و پرورش استان گیلان، سیروس محمدی در جلسه ویدئو کنفرانس با مسئولان سوادآموزی شهرستان ها و مناطق گفت: حجم ابلاغی دوره های سوادآموزی استان در مجموع 7200 نفر اعلام شده که بر اساس عملکرد سال گذشته و درخواست شهرستان ها و مناطق توزیع شده است.

وی با اشاره به شرایط کرونایی در آموزش سوادآموزان و ضرورت حفظ سلامتی آنان افزود: خوشبختانه آموزش سواد از طرق برنامه شاد در حال آماده سازی است و آموزش دهندگان و سوادآموزان در این شبکه مجازی در فرآیند آموزش حضور دارند.

معاون سوادآموزی استان خاطرنشان کرد: همانند دانش آموزان، برخی از سوادآموزان که دارای گوشی هوشمند نیستند، از سایر روش های آموزش مانند استفاده از ظرفیت صدا وسیما، توزیع فیلم های کوتاه آموزشی، تماس تلفنی و بهره گیری از ظرفیت سایر اعضای خانواده سوادآموزان و... در دستور کار قرار خواهد گرفت.

محمدی در بخش دیگر از سخنانش گسترش و کیفیت بخشی برنامه های مراکز یادگیری محلی در استان را از برنامه های اصلی معاونت عنوان داشته و افزود: مراکز یادگیری محلی بستر مناسبی برای آموزش مهارت همسو با آموزش سواد است و از ظرفیت این مراکز در تولید ماسک استفاده می شود.

وی شورای پشتیبانی سوادآموزی را حامی برنامه های سوادآموزی دانست و افزود: این شورا به ریاست نماینده عالی دولت در سطح استان، شهرستان و منطقه هر فصل برگزار می شود و مصوبات اخذ شده می تواند در تحقق برنامه های سوادآموزی مثمرثمر باشد.

وی اصل اول برگزاری حضوری کلاس ها در شرایط فعلی را رعایت کامل پروتکل های بهداشتی دانست و افزود: با استفاده از ظرفیت موسسات طرف قرارداد با ادارات آموزش و پرورش شهرستان ها و مناطق در بخش برون سپاری سوادآموزی، باید اعتماد لازم را در آموزش دهنده و سوادآموزان جهت حضور در کلاس ها ایجاد نماییم.

در ادامه هر یک از روسای ادارات حوزه معاونت و کارگروه ها به بیان نظرات خود پرداختند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار