پیتر شیف:

دلار بمبی است که هر لحظه ممکن است منفجر شود

تهران (پانا) - پیتر شف، کهنه‌کار وال‌استریت و مدیرعامل یوروپاسیفیک، می‌گوید: مقیاس چاپ پول در فدرال‌رزرو بی‌سابقه است، سطح بدهی به سقف رسیده و دولت از هر زمان دیگری بیشتر پول خرج می‌کند. 

کد مطلب: ۱۱۱۷۱۶۴
لینک کوتاه کپی شد
دلار بمبی است که هر لحظه ممکن است منفجر شود

به گزارش مهر از راشاتودی، پیتر شف، کهنه‌کار وال‌استریت و مدیرعامل یوروپاسیفیک، می‌گوید: مقیاس چاپ پول در فدرال‌رزرو بی‌سابقه است، سطح بدهی به سقف رسیده و دولت از هر زمان دیگری بیشتر پول خرج می‌کند.

شیف می‌گوید: از هر دلاری که دولت آمریکا خرج می‌کند ۶۰ سنت آن بدون پشتوانه مالی است. بنابراین فدرال‌رزرو بیش از آن مقدار دلاری که دولت آمریکا از طرق جمع‌آوری مالیات به دست می‌آورد برای استفاده دولت دلار چاپ می‌کند.

او ادامه داد: نکته اینجاست که گویی اقتصاد آمریکا قبل از بحران کرونا اقتصاد آمریکا قوی بود. اما در واقع این اقتصاد اصلاً در قوی‌ترین حالت خود نبود بلکه در ضعیف‌ترین وضعیت تاریخ خود بود. این اقتصاد بزرگترین حبابی بود که تا کنون وجود داشت. به همین علت است که تحت تأثیر ویروس کرونا اقتصاد آمریکا به این سرعت سقوط کرد.

او ادامه داد: هر کاری که دولت آمریکا بعد از بحران مالی ۲۰۰۸ انجام داده اشتباه بوده است. همه سیاست‌گذاری‌های مالی اشتباه بوده‌اند. ما هرگز از آن بحران که به وسیله دولت و فدرال‌رزرو به وجود آمده بود، ریکاوری نشدیم بلکه همه چیزهایی که باعث بحران شده بود را بدتر کردیم.

او گفت: آمریکا به زودی شاهد نرخ تورمی بی‌سابقه خواهد بود و هزینه زندگی سر به فلک خواهد کشید. این اتفاق خیلی به سرعت روی خواهد داد. این اتفاق مانند آوار روی سر مردم خراب خواهد شد در حالی که آنها حتی فکر نمی‌کردند چنین اتفاقی بیافتد.

شیف گفت: در بحران‌های مالی قبلی فدرال‌رزرو با چاپ دلار بیشتر همه چیز را درست می‌کرد اما در این بحران با سقوط دلار دیگر چاپ کردن دلار نمی‌تواند مشکل را حل کند چراکه دیگر خواهانی ندارد. جهان استاندارد دلاری را کنار خواهد گذاشت و به استاندارد طلا باز خواهد گشت.

او در پایان گفت: کل اقتصاد آمریکا بر پایه این است که دلار ارز مرجع جهان باشد و وقتی دلار هم به ارزی مانند سایر ارزها تبدیل شود، آن وقت بازی برای آمریکا تمام می‌شود.

شیف ادامه داد: دلار ممکن است در هر روزی سقوط کند. این مانند یک بمب است. باید پول را از دلار آمریکا بیرون کشید چرا که این بار این دلار است که سقوط می‌کند. این منطقی است که سرمایه خود را به خرید طلا و نقره اختصاص دهید.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار