رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان هرمزگان:

برگزاری کنکور سراسری در هرمزگان باعث افزایش بیماری نخواهد شد

هرمزگان(پانا)- رئیس دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان اعلام کرد با توجه به بازدیدهای انجام شده از حوزه های امتحانی و مشاهده وضعیت بسیار مطلوب بهداشتی حوزه ها قطعا می توان گفت برگزاری این آزمون باعث افزایش شیوع بیماری کرونا در استان نخواهد شد.

کد مطلب: ۱۱۱۷۱۵۳
لینک کوتاه کپی شد
برگزاری کنکور سراسری در هرمزگان باعث افزایش بیماری نخواهد شد

حسین فرشیدی در حاشیه بازدید از حوزه های برگزاری آزمون کنکور سراسری ۹۹ در شهرستان بندرعباس در گفت و گو با پانا ضمن تشکر از مسئولین آموزش و پرورش و دانشگاه هرمزگان، اظهار کرد: وضعیت بسیار مطلوب بهداشتی که در بازدید امروز از حوزه های امتحانی داشتیم با رعایت پروتکل های بهداشتی از قبیل فاصله دو متری داوطلبان از همدیگر، تب سنجی قبل از ورود به حوزه امتحانی، استفاده از ماسک و مواد ضد عفونی کننده در حوزه ها و عدم تجمع و ازدحام والدین در حوزه امتحانی می توان گفت در حوزه های برگزاری آزمون امکان انتقال بیماری وجود ندارد.

وی افزود: رایج ترین راه انتقال بیماری از طریق دست و عدم فاصله گذاری اجتماعی و همچنین از طریق صحبت کردن و سخنرانی در فضای بسته است که خوشبختانه هیچکدام از اینها در حوزه ها ی امتحانی مشاهده نمی شود و این کمک می کند به اینکه آزمون خوب و سالمی داشته باشیم و پس از آن نگران افزایش شمار بیماران نباشیم.

فرشیدی خاطر نشان کرد: اکنون با توجه به وضعیت شهرستان بندرعباس که بحمد الله ظرف دو هفته اخیر یک وضعیت پایداری از بیماری را داشته و تقریبا از وضعیت هشدار خارج شده، بهترین زمان برای برگزاری کنکور است.

وی همچنین یاد آور شد: مهمترین مسئله ای که باید مد نظر قرار دهیم این است که هر چند وضعیت استان از قرمز خارج شده اما نباید به رنگ ها توجه کنیم و باید همچنان تا ریشه کن شدن بیماری کرونا دستورالعمل های بهداشتی را رعایت کنیم.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان هرمزگان بیان کرد: از همه این مسائل مهمتر اینکه ما در هیج یک از حوزه های امتحانی استان بیمار ثبت شده نداریم و داوطلبانی که هم اکنون در حال گذراندن بیماری هستند فضای جداگانه برای آزمون برایشان در نظر گرفته شده است.

فرشیدی ادامه داد: در دو روز اخیر تیم های بازدید کننده ما هیچ گزارشی از عدم رعایت نکات بهداشتی در حوزه های امتحانی نداشته و جا دارد به همکاران دانشگاه هرمزگان و آموزش و پرورش تبریک بگویم که توانسته اند محیطی سالم و آرام برای دانش آموزان ایجاد کنند.

این مسئول در پایان اظهار امیدواری کرد: انشاالله آزمون خوبی داشته باشیم و شرکت کنندگان در آزمون با حداکثر آرامش خیال آزمون شان را به پایان رسانده و خانواده ها هم به شایعات فضای مجازی درباره شیوع بیماری از طریق حوزه های امتحانی توجه نکنند.

گفتنی است، معاون دانشگاه علوم پزشکی استان، معاون پشتیبانی اداره کل آموزش و پرورش استان هرمزگان، مدیر آموزش و پرورش ناحیه یک بندرعباس و جمعی از مسئولین و کارشناسان در این بازدید وی را همراهی می کردند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار