۱۳۸۹ کیلومتر راه تا پایان دولت در کشور افتتاح می‌شود

تهران (پانا) - معاون وزیر راه و شهرسازی و مدیرعامل شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل ‌و نقل کشور گفت: تا پایان دولت تدبیر و امید، یک‌هزار و ۳۸۹ کیلومتر راه در استان‌های مختلف کشور به بهره‌برداری می‌رسد.

کد مطلب: ۱۱۱۷۱۴۴
لینک کوتاه کپی شد
۱۳۸۹ کیلومتر راه تا پایان دولت در کشور افتتاح می‌شود

محمدرضا کدخدازاده روز جمعه در گفت و گو با ایرنا افزود: در حال حاضر ۱۷ هزار کیلومتر راه اصلی، بزرگراه و روستایی و بهسازی و روکش آسفالت در دست اجرا داریم و به صورت معمول سالیانه حدود ۸۰۰ کیلومتر تا یک هزار کیلومتر اعم از راه اصلی و بزرگراه را زیر با ترافیک می‌بریم.

وی از بهره برداری ۸۰۰ کیلومتر بزرگراه همزمان با هفته دولت در استان‌های مختلف در سطح کشور خبر داد و اظهار داشت: برای اجرای این طرح ها و به قیمت روز ۲ هزار و ۳۰۰ میلیارد تومان هزینه شده است.

معاون وزیر راه و شهرسازی و مدیرعامل شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل‌ونقل کشور ادامه داد: پروژه‌های راهسازی که پیشرفت فیزیکی دارند، از لحاظ ترافیکی در اولویت و دستور کار بوده و مورد توجه مسوولان راه و شهرسازی قرار دارد.

"کدخدازاده" در خصوص محور بوکان - میاندوآب در آذربایجان‌غربی بیان کرد: با توجه به اینکه بیشتر اراضی در این محور، سه تقاطع کنارگذر بوکان و خود کنارگذر به تملک درآمده، ۱۵ میلیارد تومان که هشت میلیارد تومان آن نقد است، به ارزیابی و خرید املاک باقیمانده اختصاص پیدا می کند.

وی در خصوص وضعیت پیچ ملالر و لزوم اجرای یک طرح موقت برای ایمن سازی این پیچ خطرناک محور بوکان میاندوآب گفت: ظرف یک سال در محور پیچ ملالر، یک باند سبقت جهت ایمن سازی احداث می شود تا بتوانیم به صورت موقت میزان تصادفات کاهش پیدا کند.

معاون وزیر راه و شهرسازی و مدیرعامل شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل‌ونقل کشور گفت: در سال‌جاری ۱۰ کیلومتر از محور بوکان - میاندوآب زیر بار ترافیک خواهد رفت و ۹ کیلومتر از کمربندی و کنار گذر نیز آماده بهره برداری خواهد شد.

بوکان در جنوب آذربایجان‌غربی قرار دارد و کریدور شمال به جنوب کشور محسوب می شود.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار