فلاحی: بازگشایی مدارس در ۱۵ شهریور به معنی تشکیل کلاس‌های حضوری نیست

تهران (پانا) - سخنگوی کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی درباره شیوه‌نامه بازگشایی مدارس در سه شیوه سخن گفت.

کد مطلب: ۱۱۱۷۰۸۵
لینک کوتاه کپی شد
فلاحی: بازگشایی مدارس در ۱۵ شهریور به معنی تشکیل کلاس‌های حضوری نیست

برنامه «بدون خط خوردگی» رادیو گفت‌وگو در خصوص دستورالعمل آموزش و پرورش برای بازگشایی مدارس با حجت الاسلام احمد حسین فلاحی سخنگوی کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی به صورت تلفنی گفت‌وگو کرد.

حجت الاسلام احمد حسین فلاحی از برگزاری جلسات متعدد کمیسیون فرهنگی با وزیر آموزش و پرورش درباره شیوه‌نامه بازگشایی مدارس در ۱۵ شهریور خبر داد و گفت نباید از کلمه بازگشایی استفاده کرد و باید به جای آن واژه شروع سال تحصیلی جدید را به کار برد. وقتی از کلمه بازگشایی استفاده شود، یعنی قرار است مدارس باز شوند و همه دانش‌آموزان در آن تحصیل کنند درحالی‌که این مسئله در همه نقاط کشور امکان پذیر نیست.

وی درباره شیوه‌های تحصیل در سال جدید تحصیلی توضیح داد و اظهار کرد یک‌سری از آموزش‌ها حضوری خواهد بود به خصوص در مدارسی که دانش‌آموز اندکی دارند، امکان برگزاری کلاس‌های حضوری وجود دارد. طبق دستورالعمل ستاد ملی کرونا، هر کلاس امکان حضور ۱۰ دانش‌آموز را دارد.

سخنگوی کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی ادامه داد دسته دوم، آموزش‌های غیر حضوری است زیرا تراکم دانش آموزان زیاد است و در این شرایط آموزش مجازی جایگزین خواهد شد. البته این نوع آموزش برای کسانی است که دسترسی به شبکه شاد دارند و امکانات فنی آن را در اختیار دارند. محتوای درسی برای این دانش‌آموزان در تمام رده‌های سنی تولید شده است.

وی درباره شیوه سوم آموزش در سال تحصیلی جدید بیان کرد: این شیوه مختص کسانی است که دسترسی به موبایل و تبلت و به طور کل شبکه مجازی ندارند که این دانش‌آموزان از طریق تلویزیون آموزش داده خواهند شد. گروهی نیز هستند که به هیچ‌کدام از این گزینه‌ها دسترسی ندارند و قرار است برای این عزیزان هر هفته بسته‌های آموزشی از آموزش و پرورش به آن‌ها رسانده شود.

حجت الاسلام احمد حسین فلاحی از ضرورت امکان عملیاتی شدن شیوه نامه آموزش و پرورش گفت و عنوان کرد باید زیرساخت‌های لازم برای استفاده بدون اشکال برای فضای مجازی ایجاد شود و از آموزش و پرورش خواسته‌ایم در صورتی که اعتباراتی برای هر بخش نیاز است، درخواست دهد.

وی ضمن اشاره به مدارس حواشی شهرها گفت یک سوم از دانش‌آموزان دسترسی به موبایل و تبلت ندارند و از شبکه شاد محروم هستند و آموزش و پرورش باید تکلیف این بخش را نیز مشخص کند. البته کمک‌های مردمی و ستاد اجرایی فرمان و خیرین امکاناتی را برای این دانش‌آموزان فراهم می‌کنند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار