با حضور ۵۹۴ هزار نفر

رقابت پرجمعیت‌ترین گروه آزمایشی کنکور آغاز شد

تهران (پانا) - سومین روز برگزاری آزمون سراسری سال 99 با رقابت 594 هزار و 259 داوطلب در گروه آزمایشی علوم تجربی که پر متقاضی‌ترین گروه آزمایشی است، از ساعت ۸ صبح امروز جمعه 31 مرداد ماه در ۷۷۷ حوزه امتحانی آغاز شد.

کد مطلب: ۱۱۱۷۰۲۴
لینک کوتاه کپی شد
رقابت پرجمعیت‌ترین گروه آزمایشی کنکور آغاز شد

در آزمون سراسری سال 99 تعداد یک میلیون و ۳۹۱ هزار و ۵۲۴ نفر در این دوره ثبت نام کرده‌اند و با توجه به امکان ثبت نام داوطلبان گروه‌های آزمایشی علوم انسانی، علوم ریاضی و فنی، علوم تجربی در گروه‌های زبان‌های خارجی و هنر، برای ۱ میلیون و ۳۹۳ هزار و ۲۳۳ نفر کارت ورود به جلسه آزمون صادر شده است.

تاکنون آزمون عمومی و اختصاصی داوطلبان گروه آزمایشی هنر در صبح چهارشنبه ۲۹ مرداد و آزمون گروه‌های علوم انسانی و ریاضی و فنی برگزار شده است و امروز جمعه 31 مرداد داوطلبان گروه‌ آزمایشی تجربی آزمون‌های عمومی و اختصاصی خود به رقابت می‌پردازند. صبح فردا شنبه یکم شهریورماه نیز داوطلبان گروه آزمایشی زبان‌های خارجی آزمون خود را برگزار می‌کنند.

سومین روز برگزاری آزمون سراسری سال 99 از ساعت 8 صبح امروز آغاز شد و پروتکل‌های بهداشتی این آزمون زیر ذره‌بین 7 هزار ناظر وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی قرار خواهد گرفت.

امسال به منظور مساعدت و همراهی بیشتر با داوطلبان و رعایت کامل دستورالعمل‌های بهداشتی از جمله ایجاد فرصت مناسب برای ضدعفونی کردن فضا، امکانات و تجهیزات از سوی حوزه‌های برگزاری آزمون و همچنین به منظور جلوگیری از تراکم جمعیتی داوطلبان در حوزه‌ها برای کاهش حداکثری انتشار ویروس کرونا، روزهای برگزاری آزمون از ۲ روز به ۴ روز افزایش پیدا کرد. بنابراین کنکور سراسری سال ۱۳۹۹ که از روز چهارشنبه 29 مردادماه آغاز شده است، فردا به پایان می‌رسد.

کلید اولیه سوالات آزمون سراسری (داخل کشور) از ساعت ۲۱ روز دوشنبه سوم شهریور و کلید سوالات آزمون داوطلبان خارج از کشور نیز بعد از ظهر روز چهارشنبه ۵ شهریور بر روی سایت این سازمان قرار می گیرد.

بر اساس اعلام مسئولان سازمان سنجش آموزش کشور، نتایج نهایی کنکور سراسری ۹۹، هفته اول آبان ماه منتشر می‌شود.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار