مدیر دانش آموزی استان کردستان خبر داد:

در آستانه سال تحصیلی جدید طرح پویش همکلاسی مهربان و مرحله دوم رزمایش کمک مومنانه در کردستان برگزار می شود

سنندج(پانا)-در آستانه سال تحصیلی جدید طرح پویش همکلاسی مهربان و مرحله دوم رزمایش کمک مومنانه با مشارکت دستگاه های متولی و تشکل های دانش آموزی در استان کردستان برگزار می شود.

کد مطلب: ۱۱۱۶۹۲۶
لینک کوتاه کپی شد
در آستانه سال تحصیلی جدید طرح پویش همکلاسی مهربان و مرحله دوم رزمایش کمک مومنانه در کردستان برگزار می شود

به گزارش اداره اطلاع رسانی و روابط عمومی آموزش و پرورش کردستان، نشست هم اندیشی برگزاری طرح پویش همکلاسی مهربان و مرحله دوم رزمایش کمک مومنانه روز گذشته با حضور مدیر کل آموزش و پرورش استان، معاون پرورشی و فرهنگی اداره کل، مسئولین بسیج فرهنگیان و دانش آموزی کردستان و نمایندگان ادارات کل بهزیستی، کمیته امداد امام خمینی ( ره ) ، جمعیت هلال احمر و مسئول اتحادیه انجمن های اسلامی دانش آموزان استان در اردوگاه شهید سلیمان خاطر سنندج برگزار شد.

مدیر کل آموزش و پرورش کردستان در این نشست با تشکر از همراهی و همکاری اعضا در برگزاری مرحله اول رزمایش کمک مومنانه، برگزاری طرح پویش هم کلاسی مهر بان در آستانه سال تحصیلی جدید را اقدامی ارزشمند دانست و بر بهره گیری از کلیه ظرفیت ها برای اجرای این پویش با مشارکت دستگاه ها و خیرین تاکید کرد.

رشید قربانی با اشاره به شیوع بیماری کرونا و آموزش مجازی دانش آموزان و عدم دسترسی تعدادی از دانش آموزان به آموزش های مجازی به دلیل نداشتن امکانات ارتباطی، گفت: سعی شود سمت و سوی کمک ها به طرف تهیه نیاز های دانش آموزان به وسایل مورد نیاز از جمله لوازم التحریر، لباس و تهیه گوشی ، تبلت و ... سوق داده شود.

حجت الله نریمانی معاون پرورشی و فرهنگی آموزش و پرورش کردستان نیز در این نشست گزارشی از اجرای مرحله اول کمک مومنانه توسط آموزش و پرورش ارائه کرد و گفت: در اجرای این برنامه تهیه بسته های غذایی برای نیازمندان با محوریت دانش آموزان مناطق محروم تهیه و توزیع شد و مرحله دوم نیز با محوریت بسیج فرهنگیان و مشارکت آموزش و پرورش و تشکل های دانش آموزی برگزار می شود که در همین راستا دستورالعمل اجرایی شدن برنامه به شهرستانها و مناطق تابعه استان ابلاغ شده است.

وی با بیان اینکه طرح پویش همکلاسی مهربان توسط بسیج دانش آموزی با هدف جمع آوری هدایای دانش آموزان و خیرین در آستانه سال تحصیلی جدید انجام می شود، هدف از برگزار این نشست را تعریف ظرفیت و هماهنگی برای جمع آوری کمک های خیرین و تشکل های دانش آموزی و جمع آوری آن تا 10 شهریور ماه اعلام کرد .

مومنی مسئول بسیج فرهنگیان استان نیز در این نشست به تشریح شیوه نامه اجرای مرحله دوم کمک مومنانه پرداخت و گفت: این برنامه در سطح استان و شهرستان ها با همکاری گروه های جهادی فرهنگیان و خیرین نیکوکار برگزار می شود.

وی افزود: در مرحله دوم رزمایش کمک مومنانه که با همکاری اعضای ستاد استانی برگزار می شود دو هزار پرس غذای نذری تهیه و در بین نیازمندان واقعی توزیع خواهد شد.

هم چنین در ادامه نشست، اصغر عبدی فر مسئول بسیج دانش آموزی استان نیز به تشریح طرح پویش هم کلاسی مهربان پرداخت و گفت: در اجرای این طرح، تامین نیازهای دانش آموزان محروم از تولیدات داخل تامین می شود .

هم چنین در ادامه این نشست نمایندگان ادارات کل بهزیستی، کمیته امداد، هلال احمر و تشکل های دانش آموزی آمادگی خود را برای برگزاری کمک مومنانه و طرح پویش هم کلاسی مهربان اعلام کردند و مقرر شد مراسم نمادین آن پنجم شهریور 99 در استان برگزار شود .

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار