راه‌اندازی کاروان ره پویان قاسم ویژه هشتمین سوگواره سراسری احلی من العسل در فارس

شیراز (پانا) - معاون پرورشی و فرهنگی آموزش‌وپرورش فارس از برگزاری هشتمین سوگواره سراسری احلی من العسل ،هم‌زمان با سراسر کشور در فارس ،در قالب راه‌اندازی کاروان ره پویان قاسم در سطح شهرها و پویش دانش‌آموزی در فضای مجازی خبر داد.

کد مطلب: ۱۱۱۶۹۱۸
لینک کوتاه کپی شد
راه‌اندازی کاروان ره پویان قاسم ویژه هشتمین سوگواره سراسری احلی من العسل در فارس

جهانبخش بانشی در جلسه هم‌اندیشی برگزاری هشتمین سوگواره سراسری احلی من العسل در استان فارس، گفت: یکی از رسالت‌های ما به ‌عنوان متولیان امر تعلیم و تربیت، انتقال مفاهیم متعالی و ارزشمند مکتب حسینی به آینده‌سازان کشور است.

معاون پرورشی و فرهنگی آموزش‌وپرورش فارس گفت: عزت و اقتدار این مردم و کشور در روح مکتب حسینی است و باید نسبت به تقویت آن تلاش کنیم و مردم ما نیز به لحاظ الگوپذیری از یاران امام حسین (ع) به‌صورت خودجوش در این مسیر قرار دارند و درراه اعتلای نظام اسلامی از جان و مال خود دریغ ندارند و باید قدر این سرمایه گران‌بها را بدانیم.

او با اشاره به برگزاری همه‌ساله سوگواره احلی من العسل در سراسر کشور، گفت: این سوگواره یک برنامه‌ریزی با افق بلندمدت است تا بتواند نوجوانان و جوانان جامعه اسلامی را در مسیر حرکت انقلاب قرار داده و آن‌ها را از کامل‌ترین ویژگی‌های مکتب عاشورایی برخوردار کند.

بانشی با اشاره به همکاری نهادهای مختلف همچون صداوسیما، فرهنگ و ارشاد اسلامی و تشکل‌های دانش‌آموزی همچون بسیج دانش‌آموزی و فرهنگیان، اتحادیه انجمن‌های اسلامی و سازمان دانش‌آموزی با آموزش‌وپرورش در اجرای این طرح، گفت: با توجه به شیوع کرونا و الزام به رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی در برگزاری مراسم‌های مختلف در سطح کشور، این سوگواره نیز به‌ منظور حفظ سلامتی دانش‌آموزان و افراد جامعه، به‌صورت راه‌اندازی کاروان نمادین در سطح شهرها و پویش دانش‌آموزی در فضای مجازی اجرا خواهد شد.

رئیس اداره قرآن، عترت و نماز آموزش‌وپرورش فارس نیز در این زمینه گفت: هشتمین سوگواره احلی من العسل ، به‌صورت هم‌زمان در سراسر کشور در ششمین روز از ماه محرم و در روز چهارشنبه 5 شهریورماه برگزار می‌‌شود.

صدر الله زین العبادی با تأکید بر لزوم رعایت همه دستورالعمل‌های بهداشتی در برگزاری این مراسم، افزود: به‌منظور حفظ سلامت دانش‌آموزان، این سوگواره در سال جاری در دو قالب کاروان ره‌پویان قاسم در سطح شهرها و پویش دانش‌آموزی در فضای مجازی برگزار خواهد شد.

او گفت: در بخش اول که به‌صورت نمادین اجرا می‌شود، از ساعت 17 و 30 دقیقه روز چهارشنبه 5 شهریورماه و به‌صورت هم‌زمان با سراسر کشور، کاروان ره پویان قاسم در قالب اجرای سرود دانش‌آموزی در سطح شهرهای مختلف استان راه‌اندازی و به‌صورت زنده نیز از شبکه استانی و سراسری صداوسیمای جمهوری اسلامی پخش خواهد شد.

زین العبادی، گفت: بخش دوم این برنامه نیز در قالب پویش احلی من العسل برگزار خواهد شد که در این پویش همه دانش آموزان می‌توانند آثار خود را از 31 مرداد تا 17 مهرماه 99 ( اول محرم تا روز اربعین حسینی)، با درج نام و نام خانوادگی دانش‌آموز ، پایه و دوره تحصیلی و استان و شهر محل سکونت ، به آی دی @ahlamenalasal8 در شبکه دانش‌آموزی شاد ارسال نمایند.

رئیس اداره قرآن، عترت و نماز آموزش‌وپرورش فارس گفت: آثار دانش آموزان باید در قالب عکس با موضوع هر خانه یک هیئت که به‌صورت فضاسازی خانه و درب منزل باحال و هوای محرم، مداحی نو غلامان با موضوع حضرت قاسم (ع) یا شهید سپهبد حاج قاسم سلیمانی در مدت سه دقیقه و به‌صورت تصویری، ساخت نماهنگ با استفاده از تصاویر هیئت‌های مذهبی نوجوانان و سوگواره احلی من العسل در سال‌های گذشته همراه با زیر صدای سرودها و نوحه‌های مرتبط در این زمینه تهیه شود.

وی افزود: تهیه و تدوین محتوای صوتی در قالب قرائت متن ادبی، شعر، دل نوشته ، داستان و ... (پادکست) در ارتباط با موضوع در مدت حداکثر سه دقیقه و طراحی پوستر با موضوع سوگواره احلی من العسل با درج و استفاده از لوگوی سراسری سوگواره در آن، از دیگر روش‌هایی است که دانش آموزان می‌توانند در این پویش شرکت کنند.

زین العبادی یادآور شد: دبیرخانه کشوری این پویش در تهران پس از داوری آثار دریافتی، تعداد 313 اثر را به‌عنوان برگزیده کشوری معرفی و ضمن تقدیر از دانش آموزان منتخب، آثار دریافتی فاخر این جشنواره را نیز در شبکه شاد به نمایش خواهند گذاشت.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار