استاندار زنجان:

برقراری روابط تجاری و سرمایه گذاری استان با طرف های خارجی براساس نقشه راه است

زنجان (پانا) - استاندار زنجان اعلام کرد موقعیت جغرافیایی استان زنجان و همچنین توانمندی در حوزه های مختلف هدف بسیار خوبی برای سرمایه گذاران خارجی است.

کد مطلب: ۱۱۱۶۸۲۹
لینک کوتاه کپی شد
برقراری روابط تجاری و سرمایه گذاری استان با طرف های خارجی براساس نقشه راه است

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی استانداری زنجان؛ فتح الله حقیقی پیش از ظهر امروز در دیدار با آقای گوسال اعظم سارکار سفیر بنگلادش در تهران گفت: استان زنجان مهد علم و دانش، معادن و کشاورزی و جاذبه های فراوان برای سرمایه گذاری است که امکان گسترش روابط تجاری و اقتصادی با کشورهای هدف را دارد.

مقام عالی استان با معرفی برخی از ظرفیت های استان زنجان برای همکاری دو جانبه با بنگلادش و امکان سرمایه گذاری افزود: وجود 98 واحد نساجی در استان، استخراج 36 ماده معدنی و فروش محصولات فراوری شده معادن، تولید محصولات منحصر بفرد و با کیفیت کشاورزی همچون سیر و زیتون، ساخت تجهیزات فشار قوی برق، وجود دانشگاه تحصیلات تکمیلی بعنوان مکان علمی و تحقیقاتی ممتاز در استان و همچنین توانمندی های حوزه فنی - مهندسی و آی تی بخشی از ظرفیت های استان زنجان برای برقراری و گسترش روابط دو جانبه با بنگلادش است.

استاندار زنجان موقعیت استراتژیک استان را یادآور شد و تاکید کرد: در شعاع 400 کیلومتری استان 50 درصد منابع و ثروت کشور قرار گرفته و همجواری با 7 استان موجب شده زنجان دروازه ورود به اروپا باشد و همین مزیت باعث شده تا 4 کشور در این استان سرمایه گذاری کنند.

استاندار زنجان در ادامه این دیدار پیشنهاد کرد برای اینکه اینگونه دیدارها منجر به نتیجه شود و همکاری های اقتصادی زنجان و بنگلادش ممکن شود ظرفیت ها و بسترهای همکاری دو جانبه احصاء شود تا شرایط برای اعزام و پذیرش هیئت های تجاری فراهم شود.

حقیقی در دیدار با سارکار سفیر بنگلادش در تهران تاکید کرد: استان زنجان در زمینه تجارت خارجی توسط اتاق بازرگانی نقشه راه تجارت خارجی را تدوین کرده که در این مسیر برقرار روابط تجاری با بنگلادش مورد تاکید بوده است و امیدواریم بر اساس روابط دوستانه ای که دو کشور در طول سالیان گذشته داشته اند بتوانیم شرایط و روابط تجاری و اقتصادی را نیز گسترش دهیم.

وی در ادامه یکی از بخش هایی که می تواند برای دو طرف جاذبه داشته باشد را بخش گردشگری برشمرد و افزود: وجود بزرگترین گنبد آجری جهان و همچنین بقایای مردان نمکی که متعلق با 2400 سال قبل است، کوههای رنگین ماهنشان و طبیعت زیبا و بکر طارم که در دنیا بی نظیر بوده می تواند زمینه ساز تبادل گردشگر و معرفی هرچه بیشتر فرهنگ دو کشور باشد.

استاندار زنجان حتی پیشنهاد کرد اگر تفاهم همکاری تجاری بین تجار بنگلادشی و استان زنجان حاصل شود و امکان حضور بخش خصوصی بنگالی در زنجان فراهم شد می توان شهرک صنعتی اختصاصی در اختیار آنها قرار داد.

آقای گوسال اعظم سارکار سفیر بنگلادش در تهران نیز ضمن ابراز خرسندی از حضور در زنجان و ملاقات با استاندار گفت: ایران و بنگلادش بواسطه روابط دوستانه و ورود اسلام روابط صمیمانه ای داشته اند اما در این بین در بخش سرمایه گذاری و تجاری روابط به میزان انتظار، گسترش نیافته است.

سارکار با ابراز رضایت از ظرفیت های موجود در استان زنجان افزود: باید موانع بر سر راه تجارت دو کشور برطرف شود و هر دو طرف از یکدیگر اطلاعات کافی داشته باشند چرا که تجار در اعزام و پذیرش هیئت ها بیشتر با یکدیگر آشنا می شوند و در این رفت و آمدهاست که بازارها و محصولات مورد هدف برای تجارت شناخته شده و زمینه ساز برقراری روابط تجاری و سرمایه گذاری می شود.

سفیر بنگلادش در تهران با اشاره به برخی توانمندی های کشورش در حوزه های مختلف گفت: بخش خصوصی در بنگلادش بویژه در بخش کشاورزی بسیار فعال است و بنگاه های کوچک اقتصادی با حضور در زنجان از ظرفیت استان برای کشت محصول استفاده کنند و تولیدات را به کشور سوم صادر کنند و ما نیز از این امر حمایت می کنیم.

وی ابراز امیدواری کرد: بخش خصوصی استان زنجان نیز با احصاء ظرفیت های سرمایه گذاری و تجاری در بنگلادش زمینه ساز آغاز روابط کشورش با زنجان شوند.

سفیر بنگلادش در تهران به دعوت اتاق بازرگانی برای بازدید از استان زنجان دعوت شده بود.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار