معاون پرورشی و فرهنگی اداره کل آموزش و پرورش استان بوشهر ؛

همایش تجلیل از فرهیختگان امورتربیتی منطقه کاکی برگزار شد

کاکی(پانا)_ همایش تجلیل از فرهیختگان امورتربیتی منطقه کاکی با حضور علی موحدی معاون پرورشی و فرهنگی اداره کل آموزش و پرورش استان بوشهر و مسئولان بخش در سالن شهید آوینی شهر کاکی برگزار شد .

کد مطلب: ۱۱۱۶۸۲۱
لینک کوتاه کپی شد
همایش تجلیل از فرهیختگان امورتربیتی منطقه کاکی برگزار شد

به گزارش روابط عمومی و اطلاع رسانی اداره آموزش و پرورش منطقه کاکی ؛ امروز صبح همایش تجلیل از فرهیختگان امورتربیتی منطقه کاکی با حضور علی موحدی معاون پرورشی و فرهنگی اداره کل آموزش و پرورش استان بوشهر و مسئولان بخش کاکی در سالن شهید آوینی شهر کاکی برگزار شد .

علی موحدی معاون پرورشی و فرهنگی اداره کل آموزش و پرورش استان بوشهر در همایش تجلیل از فرهیختگان امورتربیتی منطقه کاکی با اشاره به اجرایی و عملیاتی شدن سند تحول بنیادین آموزش و پرورش و قرار دادن این سند به عنوان نقشه راه ، تاکید نمود : در این سند تأسی از فرمایشات مقام معظم رهبری یکی از اساسی‌ترین سیاست‌های وزارت آموزش و پرورش است .

معاون پرورشی و فرهنگی اداره کل آموزش و پرورش اظهار کرد : یکی از کارکردهای اصلی و اساسی نظام تعلیم و تربیت، توجه به رشد شخصیت دانش آموزان است.

وی در ادامه بیان داشت : محصول نهایی نظام تعلیم و تربیت ، دانش آموز تراز انقلاب است که در سند تحول به آن اشاره شده است.

علی موحدی افزود : در سال تحصیلی جدید برای اینکه بتوان سند تحول بنیادین را به صورت عینی پیاده کنیم سه طرح ابتکاری در دستور کار قرار دادیم که از این طرح ها می توان به دانش آموز ترازانقلاب ( معرفی الگو های برتر دانش آموزی ) ، انتخاب معلم تراز انقلاب و همینطور مدرسه تراز انقلاب اشاره کرد.

موحدی در ادامه گفت : دانش آموز در تراز انقلاب اسلامی کسی است که با هدایت معلمان ، مربیان ، مشاوران ، مدیران و حوزه ستاد و صف باید توانسته باشد به مراتبی از حیات طیبه دست پیداکرده باشد تا بتوان به او لقب دانش آموز در تراز انقلاب اسلامی داد .

ایشان خاطرنشان کرد : دانش آموز در تراز انقلاب باید در همه ابعاد از جمله اعتقادی، علمی و فرهنگی خود را رشد داده و نسبت به مسائل و وقایع روز نیز آگاهی داشته باشند.

این مقام مسئول ، انقلابی بودن دانش آموزان و معلمان را همان تحقق منویات مقام معظم رهبری دانست و افزود : در انقلابی بودن مدارس دو عامل معلم و دانش‌آموز نقش‌آفرینی می‌کنند و این دو عامل مکمل یکدیگرند.

موحدی گفت : شاخص رفتاری معلم تراز انقلاب اسلامی، روحیه انقلابی است و برای تربیت دانش آموز تراز انقلاب باید پیوند عاطفی بین معلمان انقلابی و دانش آموزان برقرار شود.

او با اشاره به مدرسه تراز انقلاب ، بیان کرد : مدرسه تراز انقلاب ، مدرسه ای است که در آن دانش آموز تراز انقلاب با هدایت معلم و مربی تراز انقلاب توانسته باشد به مراتبی از حیات طیبه رسیده و تربیت شود تا ما به آن اهداف خود که در سند تحول آمده ، برسیم .

وی ابراز امیدواری کرد: جمهوری اسلامی ایران می تواند با اتکاء بر نظام تعلیم و تربیت اسلامی و داشتن معلمانی با تراز انقلاب و روحیه جهادی ، نسلی پیشتاز و الگو برای کشورهای اسلامی و دیگر کشورها تربیت نماید.

معاون پرورشی و فرهنگی اداره کل آموزش و پرورش در رابطه با بازگشایی مدارس گفت : سال تحصیلی جدید از ۱۵ شهریور ماه آغاز و مدارس متناسب با وضعیت هر منطقه و مدرسه ، بازگشایی خواهد شد.

ایشان در ادامه افزود : بنای وزارت آموزش و پرورش بر این است که با توجه به سه وضعیت سفید ، زرد و قرمز که از طریق ستاد ملی مقابله با کرونا اعلام می شود نسبت به بازگشایی مدارس اقدام کند . در وضعیت قرمز، آموزش به صورت مجازی، در وضعیت زرد آموزش ترکیبی از مجازی و حضوری و در وضعیت سفید آموزش به صورت حضوری خواهد بود.

دراین جلسه رئیس اداره آموزش و پرورش منطقه کاکی و رئیس شورای هماهنگی و اجرایی سندتحول درمنطقه طی سخنانی از تمامی حوزه های اداره در خصوص تدوین و ابلاغ به موقع برنامه های منطقه قدردانی نمود.

احمدی در ادامه بر اهمیت و الزامات برنامه ریزی صحیح، تدوین و ارائه برنامه عملیاتی مدارس با عنایت به سند تحول بنیادین آموزش و پرورش، تاکید نمود.

در ادامه منصور احمدی رئیس شورای هماهنگی و اجرایی سند تحول در منطقه ، مراحل کلی تدوین و برش منطقه ای و نحوه ارسال برنامه های ابلاغی به مدارس را مطابق دستورالعمل و بخشنامه ، تبیین نمود و یادآور گردید که مدارس، مبتنی بر ساحت های شش گانه تربیت، اهداف دوره های تحصیلی و برنامه درسی و متناسب با سیاست ­ها و برنامه های سال 99 اقدام به تدوین برنامه عملیاتی می نمایند .

گفتنی است در این همایش ضمن رونمایی از برنامه عملیاتی سند تحول منطقه ، حسین نصیری معاون پرورشی و تربیت بدنی مدرسه خاتم الانبیاء ، محدثه کوه درنگی معاون پرورشی و تربیت بدنی مدرسه عفت و سرگروه پرورشی منطقه و شریفه احمدی مشاور و سرگروه درس تفکر و سبک زندگی به عنوان فرهیختگان امورتربیتی تجلیل شدند .

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار