در نشست خبری عنوان شد:

افزایش تعداد شعب استانی احزاب به ۱۲۷ شعبه

ملانوری: از کمیسیون شوراهای مجلس می‌خواهیم موضوع تشکل‌های صنفی تخصصی را تعیین تکلیف کنند/ فعالیت ۷۰۰ تشکل صنفی تخصصی در کشور / درخواست تاسیس حزب اصلاحات نوین کرمان تایید شد

تهران (پانا) - مدیر کل سیاسی وزارت کشور و دبیر کمیسیون ماده ۱۰ احزاب از افزایش تعداد شعب استانی احزاب به ۱۱۷ مورد خبر داد. 

کد مطلب: ۱۱۱۶۷۸۱
لینک کوتاه کپی شد
افزایش تعداد شعب استانی احزاب به ۱۲۷ شعبه

حمید ملانوری در نشست خبری که بعدازظهر امروز در ساختمان وزارت کشور برگزار شد، گفت: «طبق قانون مصوب سال ۱۳۶۰ تشکل‌های صنفی و تخصصی فقط از وزارت کشور و در قالب مصوبات کمیسیون ماده ۱۰ مجوز فعالیت دریافت می‌کردند ولی در قانون مصوب سال ۱۳۹۴ موضوعیت این تشکل‌ها از مسئولیت‌های کمیسیون ماده ۱۰ خارج شد و در واقع از آن تاریخ با خلایی قانونی برای پیگیری امورات مرتبط با این تشکل‌ها مواجه هستیم.»

مدیرکل سیاسی وزارت کشور به جزئیات آخرین جلسه این کمیسیون که ظهر امروز برگزار شد، اشاره کرد و گفت: «امروز سومین جلسه کمیسیون ماده ۱۰ قانون احزاب در سال جاری برگزار شد. در حال حاضر ۷۰۰ تشکل صنفی و تخصصی در کشور دارای مجوز هستند. در سال‌های قبل این تشکل‌ها منحصراً از وزارت کشور پروانه فعالیت می‌گرفتند اما پس از ابلاغ قانون جدید در سال ۱۳۹۵، ما دیگر نمی‌توانیم پاسخگوی این تشکل‌ها باشیم. در این زمینه پیگیری‌های مکرری انجام دادیم و موضوع تشکل‌های صنفی و تخصصی در حال بررسی است. با این وجود از نمایندگان مجلس واعضای کمیسیون امور داخلی و شوراهای مجلس درخواست داریم تا با جدیت این موضوع را پیگیری و به نحوی تعیین تکلیف کنند.»

دبیر کمیسیون ماده ۱۰ احزاب در ادامه به ارائه گزارشی از مباحث و مصوبات جلسه امروز کمیسیون ماده ۱۰ قانون احزاب پرداخت گفت: «درخواست تاسیس حزب اصلاحات نوین استان کرمان با گستره فعالیت استانی در محدوده استان کرمان نخستین دستور کار جلسه امروز بود که پس از انجام بررسی‌های لازم، با اصلاحاتی در اساسنامه و مرامنامه مورد تائید و تصویب کمیسیون قرار گرفت؛ این حزب باید در مدت ۶ ماه نسبت به اجرای روند مربوطه از جمله برگزاری مجمع عمومی و تاسیس دفاتر اقدام کند تا مجدداً در جلسه‌ای وضعیت آن مورد بررسی قرار گیرد. صدور پروانه جمعیت یاران انقلاب اسلامی از دیگر عناوین دستور جلسه امروز کمیسیون ماده ۱۰ احزاب بود که مورد تایید قرار گرفت. امروز همچنین گزارش برگزاری مجامع عمومی و انتخابات و اصلاح اساسنامه و مرامنامه ۴ حزب مورد بررسی قرار گرفت. در جلسه امروز گزارش برگزاری مجمع عمومی کانون تربیت اسلامی مورد بررسی و تصویب قرار گرفت. همچنین گزارش برگزاری مجمع عمومی مجمع دانش‌آموختگان ایران اسلامی با اصلاحاتی در مرام‌نامه به تصویب رسید. گزارش مجمع عمومی کانون جمعی از زندانیان سیاسی مسلمان قبل از انقلاب نیز در جلسه امروز مطرح و جهت رسیدگی بیشتر به جلسه بعد موکول شد. بررسی گزارش مجمع عمومی کانون دانشگاهیان ایران اسلامی از دیگر اقدامات انجام شده در جلسه امروز کمیسیون ماده ۱۰ قانون احزاب بود که با اصلاحاتی در اساسنامه و مرام نامه تصویب شد.»

حمید ملانوری ادامه داد: «در مجموع با احتساب تائید صلاحیت مسئولان ۵ شعبه استانی احزاب و تشکل‌های سیاسی کشور در جلسه امروز، تاکنون تعداد شعب استانی احزاب به ۱۲۷ شعبه در سراسر کشور رسیده است. امروز همچنین بررسی صلاحیت مسئول شعبه استانی حزب سامان معلمان ایران در استان همدان انجام و صلاحیت آن تایید شد. بررسی صلاحیت مسئولان شعبه کانون دانشگاهیان ایران اسلامی، انجمن روزنامه‌نگاران مسلمان و جمعیت جانبازان انقلاب اسلامی در استان اردبیل نیز بررسی شد و مورد تایید قرار گرفت. بررسی صلاحیت مسئول شعبه جمعیت جانبازان انقلاب در استان اصفهان نیز از دیگر عناوین دستور کار جلسه امروز بود که مورد تائید قرار گرفت.»

دبیر کمیسیون ماده ۱۰ احزاب همچنین خبر داد با توجه به تغییر برنامه‌های مجلس و جلسات علنی آن، با هماهنگی‌های انجام شده یا اعضای کمیسیون ماده ۱۰ قانون احزاب، از این به بعد جلسات این کمیسیون به صورت دو هفته یکبار، بعدازظهر چهارشنبه‌ها در وزارت کشور برگزار می‌شود.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار