آغاز فرایند نظرسنجی سازمان سنجش از داوطلبان کنکور

تهران (پانا) - سازمان سنجش آموزش کشور به منظور رفع نواقص حوزه های برگزاری آزمون سراسری سال 99 و برگزاری هر چه بهتر فرایند آزمون در روزهای آینده از داوطلبان این آزمون نظرسنجی می کند.

کد مطلب: ۱۱۱۶۷۰۰
لینک کوتاه کپی شد
آغاز فرایند نظرسنجی سازمان سنجش از داوطلبان کنکور

اولین روز برگزاری آزمون سراسری سال ۹۹ از ساعت ۸ صبح امروز با رقابت بیش از ۱۱۳ هزار داوطلب گروه آزمایشی هنر در بیش از ۷۷۷ حوزه امتحاتی تحت تدابیر ویژه بهداشتی آغاز شد و این آزمون طی سه روز آینده یعنی روزهای پنج شنبه ۳۰، جمعه ۳۱ مرداد و شنبه یکم شهریور ماه برای سایر گروه‌های آزمایشی ادامه دارد.

از ۱۱۳ هزار داوطلب گروه آزمایشی هنر حدود ۱۰۲ هزار داوطلب کارت ورود به جلسه خود را دریافت کردند. در واقع بیش از ۹۰ درصد داوطلبان این گروه آزمایشی موفق به دریافت کارت آزمون شدند که میزان مشارکت دقیقا همانند سال گذشته اعلام شده است.

حدود ۵۱۰ هزار نفر در آزمون فردا شرکت خواهند کرد و روز جمعه نیز ۵۹۴ هزار نفر داوطلب در گروه آزمایشی تجربی رقابت خواهند کرد و در نهایت آزمون گروه آزمایشی زبان در روز شنبه با شرکت بیش از ۱۷۴ هزار داوطلب برگزار خواهد شد.

بر اساس اعلام سازمان سنجش آموزش کشور، در فاصله دو هفته مانده به برگزاری آزمون ۴۸ سالن ورزشی و ۱۰ مصلی در مناطق مختلف کشور به فضای برگزاری آزمون افزوده شده است، کل فضای برگزاری در سال گذشته دو میلیون و صد هزار متر مربع بود که فضای امسال ۵ میلیون متر مربع است و فاصله صندلی‌ها نیز حداقل یک متر و ۸۰ سانتی‌متر است که در برخی مناطق به دو متر هم می‌رسد.

در برگزاری آزمون امسال و به دلیل شیوع کرونا، نهادهای نظامی نظیر سپاه، ارتش، بسیج، بنیاد مستضعفان و ستاد اجرایی فرمان امام(ره) و برخی نهادهای دیگر با دست اندرکاران برگزاری این آزمون مهم همکاری خواهند کرد.به این ترتیب که ارتش و سپاه با سازمان سنجش آموزش کشور در خصوص اجرای پروتکل های بهداشتی داوطلبان کنکور در روزهای برگزاری آزمون همکاری خواهد کرد و بسیج نیز حوزه در تکریم خانواده‌ها بیرون حوزه‌های امتحانی فعالیت می‌کند.

با توجه به شیوع ویروس کرونا و تبعات آن برای مردم جامعه و به تبع آن نظام آموزش عالی، دستورالعمل های بهداشتی با هماهنگی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، برای اجرا به دانشگاهها و موسسات آموزشی مجری آزمونهای سراسری ابلاغ شده و بر این اساس نظارت بر اجرای موارد بهداشتی با دقت نظر بیشتری توسط این سازمان و وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی صورت می پذیرد و لازم است داوطلبان نیز با همکاری و رعایت بهداشت فردی، حفظ فاصله فیزیکی و زدن ماسک، این سازمان را در برگزاری مطلوب آزمونها یاری کنند.

به منظور مساعدت و همراهی بیشتر با داوطلبان و رعایت کامل دستورالعمل‌های بهداشتی از جمله ایجاد فرصت مناسب برای ضدعفونی کردن فضا، امکانات و تجهیزات از سوی حوزه‌های برگزاری آزمون و همچنین به منظور جلوگیری از تراکم جمعیتی داوطلبان در حوزه‌ها برای کاهش حداکثری انتشار ویروس کرونا، این سازمان در راستای تدابیر اتخاذ شده جهت ارتقاء ایمنی حوزه‌ها و به تبع آن داوطلبان، با تایید ستاد ملی مقابله با بیماری کرونا، اقدام به افزایش روزهای برگزاری آزمون از ۲ روز به ۴ روز در آزمون سراسری نموده است.

عوامل اجرایی و حفاظتی در جهت حفظ صحت و سلامتی داوطلبان آزمون همکاری خواهند داشت ودر این راستا تعداد عوامل اجرایی برگزاری آزمونها، نسبت به سال گذشته حدود ۵۰ درصد افزایش داشته و سالن آزمون، با گنجایش مناسب در نظر گرفته شده و صندلی ها با فاصله فیزیکی مصوب ۱۸۰ سانتی متر از هم، چیده شده اند.

سازمان سنجش آموزش کشور به منظور رفع نواقص حوزه های برگزاری آزمون سراسری سال 99 از نظر اجرای پروتکل های بهداشتی و برگزاری هر چه بهتر فرایند آزمون در روزهای آینده از داوطلبان این آزمون از جمله داوطلبان معلوم و استثنایی نظرسنجی می کند فرم نظرسنجی بر روی سایت این سازمان منتشر شده است.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار