آغازبرداشت سیاه دانه

بن(پانا)- آغاز برداشت و انجام عملیات کیل گیری سیاه دانه به عنوان نمونه دربخش کشاورزی از اراضی کشاورزی روستای شیخ شبان صورت گرفت.

کد مطلب: ۱۱۱۶۶۸۷
لینک کوتاه کپی شد
آغازبرداشت سیاه دانه

به گزارش روابط عمومی مدیریت جهاد کشاورزی شهرستان بن، برداشت وعملیات کیل گیری سیاه دانه به عنوان نمونه در بخش کشاورزی روستای شیخ شبان درشهرستان بن آغاز شد و تا پایان مرداد ماه ادامه دارد.

باقرباقری، مدیر جهاد کشاورزی شهرستان بن گفت: امسال بیش از 2هکتار از اراضی کشاورزی روستای شیخ شبان درشهرستان بن به کشت گیاهی دارویی سیاه دانه اختصاص یافت.

وی با بیان این که تهیه بذر و مشاوره در خصوص نحوه کاشت، داشت و برداشت این محصول توسط کارشناسان مدیریت جهادکشاورزی شهرستان بن انجام شده است، افزود:زمان مناسب کشت این گیاه درشهرستان بن دو فصل پائیز و بهار است.

وی اظهار کرد: پیش بینی می شود در هر هکتار بین 800 کیلوگرم تا1تن از این محصول برداشت شود.

باقری با بیان اینکه سیاه دانه با توجه به قیمت فروش آن می تواند از نظر اقتصادی بسیار سود آور باشد یکی از گیاهان مفید برای سلامتی به شمار می آید.

وی همچنین خاطرنشان کرد: سیاه دانه ضد سرطان بوده، به درمان مشکلات روده ای، فشارخون، دیابت، گرفتگی بینی، آنفولانزاوسرماخوردگی، آلرژی ها و مشکلات پوست و مو کمک می کند. همچنین روغن سیاه دانه به عنوان حلال برای استخراج برخی از اسانس ها مورد استفاده قرار می گیرد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار