دلنوشته‌ یک دانش‌آموز درباره «حاج قاسم»: به جنایتکاران کوته نظر می‌گویم شرط مردانگی سر بریدن نیست

تهران (پانا) – دانش‌آموزان سراسر کشور در همذات‌پنداری با سردار سلیمانی به خلق دلنوشته‌هایی پرداختند که گزیده‌ای از این دلنوشته‌ها در کتاب «منم یک حاج قاسم دیگر» وارد بازار نشر شد.

کد مطلب: ۱۱۱۶۶۶۶
لینک کوتاه کپی شد
دلنوشته‌ یک دانش‌آموز درباره «حاج قاسم»: به جنایتکاران کوته نظر می‌گویم شرط مردانگی سر بریدن نیست

کتاب «منم یک حاج قاسم دیگر» مجموعه‌ای از دلنوشته‌های دانش‌آموزان سراسر کشور درباره «شهید سپهبد حاج قاسم سلیمانی» است که دی‌ماه سال 98 طی یک حمله تروریستی به مقام رفیع شعادت نائل آمده است.

از میان صدها دلنوشته که از سراسر کشور برای این پویش ارسال شده است، 142 دلنوشته برای درج در این کتاب برگزیده شده‌اند.

در یکی از دلنوشته‌های دانش‌آموزی به قلم مرضیه حسنی دانش‌آموز دوره متوسطه دوم از استان خراسان رضوی خطاب به سردار سلیمانی می‌خوانید:

« از بزرگ مردان مقاومت نوشتن ساده نیست‌ لطف و کرامت می‌خواهد تا به واژه‌ها‌ جرئت برخاستن بدهد، وقتی از حکم جهادت به دست مهربان پدر ایران می‌نویسم!

می‌نویسم واژه‌هایم پرنده می‌شوند، دفترم به رقص در می‌آید و در حال و هوای چشمانم، شبنمی سرسره بازی می‌کند. این قانون لیاقت و باورهای ماست که سرباز تو شویم، ای علمدار نوشته‌هایم! ای نامدار من، تو را با کدام نامت بر یادواره‌های دلم حک کنم؟ بزرگ مرد عدالت، سرباز وطن، مالک اشتر، کابوس شبانه دشمن، دست راست ولی‌امر مسلمین و یا حاج قاسم؟ نمی‌دانم! در کدام آسمان و یا در کدام خواب ناز به دنبال بگردم؟ قرآن را گواه می‌گیرم که تو زنده‌ای و می‌بینی که از نبودنت در جهان رستاخیزی به پا شد و قیامتی در کوچه پس کوچه‌ها‌ی ایران. زمین تشنه عدالت تو بود و خسته نمی‌شد از ازدحام مردم برای وداع با سردار دلشان. آری وداع با سربازی که اندیشه و راهش عدالت را محقق می‌کرد، سخت بود و قلب‌مان از نبودنش چو شمعی می‌سوخت. تاریخ مبارزه و استقامت ما به دورترها بر می‌گردد، به سرنگونی حکومت جبار شاهنشاهی، به بمباران‌های مرز همسایگی و به ظهر خونین عاشورا، از همه این‌ها می‌گذرد تا به مظلومیت سردار دلمان در عمق ظلمت شب می‌رسد. این سیل از نوشته‌ها تا کاغذ را پر نکند، مجال نمی دهند. انگار این زخم های عفونی، روی جان و تن تک تک این مردم انتقامی می‌طلبند و من داوطلب این انتقامم! دستی بر سینه می‌نهم و افتخار می‌کنم ایرانی‌ام و به جنایتکاران کوته نظر به ظاهر بزرگ می‌گویم: شرط مردانگی سر بریدن نیست و خون به ناحق ریخته شده حریف می‌طلبد وای از آن روزی که رهبر حکم جهادم بدهد و با فریادی از عمق جان درد کشیده‌ام به گوش جهانیان می‌رسانم که منم سفیر دریای شعله‌ور عشق و بی‌غوغا و هیاهو انتقام می‌گیرم. و بر آسمان شهرم می‌نویسم منم حاج قاسم دیگر!»

کتاب «منم یک حاج قاسم دیگر» اردیبهشت ماه 99 در مراسمی با حضور حاجی میرزایی وزیر آموزش و پرورش رونمایی شد. این کتاب به همت سازمان دانش‌آموزی کشور و با مشارکت سازمان‌های دانش‌آموزی سراسر کشور گردآوری و به چاپ رسیده است. «کتاب «منم یک حاج قاسم دیگر» مبتنی بر 5 بخش از مجموعه پیام‌ها، متن وصیت نامه، منتخب دلنوشته‌های دانش‌آموزی، بیانات مقام معظم رهبری در خصوص شخص حاج قاسم سلیمانی و بخش تصاویر است.

هدف از جمع‌آوری این مجموعه بست و پیوند الگوها و اسوه‌های انقلابی با نسل نوجوان و جوان کشور است.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار