استاندار مازندران: انتظار ما از مجلس دانش‌آموزی، مطالبه‌گری قانونمند با ارائه راهکار است

ساری (پانا) - استاندار مازندران با تأکید بر لزوم مطالبه‌گر بودن اعضای شورا و مجلس دانش‌آموزی، از آنان مطالبه‌گری قانونمند با ارائه راهکار با توجه به شرایط زمانی و مکانی موجود را درخواست کرد.

کد مطلب: ۱۱۱۶۶۵۳
لینک کوتاه کپی شد
استاندار مازندران: انتظار ما از مجلس دانش‌آموزی، مطالبه‌گری قانونمند با ارائه راهکار است

یلدا محمدی فیروزجایی، ستایش فلاحتی، ابوالفضل علی‌نژاد و محمد محمدی 4 عضو منتخب دهمین دوره مجلس دانش‌آموزی مازندران این چهار امروز با احمد حسین‌زادگان استاندار و علی‌رضا سعدی‌پور مدیرکل آموزش و پرورش مازندران در استانداری دیدار کردند.

حسین‌زادگان در این دیدار که با معرفی و بیان نظرات دانش‌آموزان آغاز شد، انتخاب آنان به عنوان نمایندگان دانش‌آموزان استان در مجلس دانش‌آموزی کشور به عنوان صدای این دانش‌آموزان را مسئولیتی سنگین خواند و گفت: «نخستین انتظار ما از شما این است که مطالبه‌گری قانونمند را در صدر فعالیت‌های خود قرار دهید. زیرا بسیاری از مطالبات وجود دارد که در چهارچوب قانون نمی‌گنجد و امکان دست‌یابی به آن نیست.»

او ادامه داد: «از طرفی امکانات دست‌یابی به مطالبات باید فراهم باشد. به این معنا که در قالب زمان‌بندی و برنامه مشخص، با توجه به اسناد بالادستی و نیز تجربه نمایندگان دوره‌های پیشین مجلس دانش‌آموزی تدوین شود.»

استاندار مازندران انتظار دوم از نمایندگان مجلس را ارائه راهکار و برنامه‌ریزی بر اساس امکانات موجود دانست و گفت: «استعدادهای زیادی در میان دانش‌آموزان به دلیل عدم شناخت هرز می‌رود یا منحرف می‌شود. سازمان دانش‌آموزی و مجلس دانش‌آموزی که از بطن دانش‌آموزان هستند، فرصت‌ها را باید با برنامه مشخص شناسایی کنند و از آن بهره برند.»

حسین‌زادگان برگزاری انتخابات مجلس و شورای دانش‌آموزی به صورت مجازی به دلیل شیوع کرونا را اقدامی مثبت ارزیابی کرد که مانع تعطیلی کار در این دوران شد و گفت: «باید از ظرفیت‌های فضای مجازی استفاده می‌شد زیرا دنیای پیش رو دنیای فناوری‌های نوین و فضای مجازی است.»

او از دانش‌‌آموزان عضو مجلس دانش‌آموزی خواست که در عرصه‌هایی همچون مفاهیم و مواد درسی، آموزش و پرورش پیشنهاد ارائه دهند و اقداماتی که در سطح استان قابلیت اجرا دارد را شناسایی کنند.

حسین‌زادگان مشارکت اجتماعی و جامعه‌پذیری را به معنای این دانست که بتوان در کنار هم کار کرد و کار جمعی را تجربه کرد و آموزش و پرورش خواست که امکان حضور اعضای مجلس دانش‌آموری در کارگروه‌های مختلف فرهنگی و اجتماعی و جوانان ایجاد شود.

استاندار مازندران پیشنهاد داد که در مدارس در هنگام ثبت‌نام از دانش‌آموزان خواسته شود در سمن‌های مربوط به حوزه دانش‌آموزی عضو شوند. همچنین این چهار عضو مجلس دانش‌آموزی استان، حکم مشاور دانش‌آموزی استاندار را دریافت خواهند کرد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار