مدیرکل دفتر فنی حرفه ای و کاردانش وزارت آموزش و پرورش :

ظرفیت بالای شهرستان های استان تهران در توسعه آموزش های فنی حرفه ای

تهران (پانا) - مدیرکل دفتر فنی حرفه ای و کاردانش وزارت آموزش و پرورش در شورای آموزش و پرورش استان تهران گفت شهرستان های استان تهران در توسعه آموزش های فنی حرفه ای از ظرفیت بالایی برخوردارند.

کد مطلب: ۱۱۱۶۶۴۰
لینک کوتاه کپی شد
ظرفیت بالای شهرستان های استان تهران در توسعه آموزش های فنی حرفه ای

به گزارش اداره اطلاع رسانی و روابط عمومی اداره کل آموزش و پرورش شهرستان های استان تهران، مصطفی آذرکیش مدیرکل دفتر فنی حرفه ای و کار دانش وزارت آموزش و پرورش در سخنانی با اشاره به ضرورت اصلاح هرم شغلی کشور گفت: توجه ویژه به کسب مهارت های شغلی در دانش آموزان باید مورد توجه جدی قرار گیرد.

او با اشاره به شرایط حاضر به دلیل شیوع بیماری کرونا، اظهار کرد: هم اکنون بیش از همیشه نیازمند یک انسجام ملی هستیم و باید با یک وحدت در تصمیم گیری بتوانیم درست عمل کنیم.

آذرکیش استفاده از ظرفیت عظیم نخبگان مهارتی کشور را از برنامه های گام دوم انقلاب دانست و افزود: اولویت بخشی به ساخت و تجهیز هنرستان ها و حمایت از کسب و کار هنرجویان و فارغ التحصیلان هنرستان ها باید به شکل جدی تری دنبال شود.

این مقام مسئول با تاکید بر اینکه خروجی نظام آموزشی ما باید بتواند جذب بازار کار شود، تصریح کرد: آموزش های ما تقاضا محور است، بنابراین مشارکت تمامی نهادها و سازمان ها را می طلبد.

آذرکیش بسیج همه دستگاههای کشور جهت ارتقای آموزش های مهارتی را ضروری دانست و افزود: ۹۴۵هزار هنرجرجو در ۷ هزار هنرستان سراسر کشور مشغول به تحصیل هستند که باید جمعیت بیشتری از دانش آموزان را در بر گیرد.

او با اشاره به تحصیل ۳۶درصد دانش آموزان شهرستان های استان تهران در هنرستان های فنی و حرفه ای، بیان کرد: با توجه به پتانسیل بالای این استان در رشته های مهارتی می توان دانش آموزان بیشتری را به رشته های مهارتی سوق داد.

مدیرکل دفتر فنی حرفه ای و کار دانش وزارت آموزش و پرورش، هنرستان‌ها را کانون جهش تولید دانست و خاطرنشان کرد: حمایت از کسب و کارهای دانش آموزان با توجه به قوانین ضروری است و در همین راستا در زمینه توسعه صلاحیت های حرفه ای دانش آموزان گام های ارزشمندی برداشته شده است که نیازمند حمایت همگانی است.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار