معاون سیاسی اجتماعی استاندار تهران در چهارمین نشست شورای آموزش و پرورش استان تهران:

باید فرهنگ مهارت آموزی در بین دانش آموزان و اولیای آنان توسعه داده شود

تهران ( پانا) - معاون سیاسی اجتماعی استاندار تهران در چهارمین نشست شورای آموزش و پرورش استان تهران بر توسعه فرهنگ مهارت‌آموزی بین دانش‌آموزان و اولیای آنها تاکید کرد.

کد مطلب: ۱۱۱۶۶۳۹
لینک کوتاه کپی شد
باید فرهنگ مهارت آموزی در بین دانش آموزان و اولیای آنان  توسعه داده شود

به گزارش اداره اطلاع رسانی و روابط عمومی اداره کل آموزش و پرورش شهرستانهای استان تهران، شکرالله حسن بیگی معاون سیاسی اجتماعی استاندار تهران در سخنانی با اشاره به اینکه امیدواریم با از بین رفتن بیماری کرونا دانش آموزان بتوانند با حضور فیزیکی در مدرسه نشاط و شادابی را به جامعه بازگردانند، اظهار کرد: استفاده از ظرفیتهای فنی و حرفه‌ای در آموزش و پرورش بسیار مهم است و باید به سمت توسعه متوازن در این زمینه حرکت کنیم.

او با تاکید بر اینکه فرهنگ مهارت‌آموزی باید در بین دانش آموزان و اولیای آنها گسترش و توسعه داده شود، ادامه داد: در شرایط کنونی جامعه، ما به شدت نیازمند فارغ التحصیلانی با مهارت‌های شغلی هستیم که بتوانند پس از فراغت از تحصیل به سرعت جذب بازار کار شده و مسیر زندگی خود را در این زمینه تعیین کنند.

حسن بیگی با اشاره به اینکه صدا و سیما به عنوان یک رسانه تاثیرگذار می‌تواند در این زمینه بسیار موثر عمل کند، تصریح کرد: صدا و سیما باید با پخش برنامه‌هایی در این زمینه خانواده‌های دانش‌آموزان را در جهت تحصیل فرزاندان شان در رشته‌های مهارتی تشویق کند.

این مقام مسئول با تاکید بر اینکه رسالت آموزش و پرورش بسیار بالا است، گفت: کمک به آموزش و پرورش باید نمود عینی داشته باشد و همه دستگاه‌ها و ارگان‌ها باید سهم خود از کمک به آموزش و پرورش را مشخص کنند.

او با اشاره به برگزاری نمایشگاه ها و فروشگاه های دائمی از محصولات دانش‌آموزان و دست ساخته های هنرجویان هنرستان های فنی و حرفه‌ای در سطح استان یادآور شد: معرفی آثار دانش آموزان در سطح استان می‌تواند دیگر ارگانها و نهادهای دولتی و غیر دولتی را در جهت حمایت از آثار دانش آموزان تشویق و ترغیب کند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار