محسنی بندپی:

فلسفه سند تحول تربیت انسان توسعه‌یافته است

تهران(پانا)- چهارمین نشست شورای آموزش و پرورش شهرستان های استان تهران با حضور محسنی بندپی استاندار تهران در سالن اجتماعات استانداری تهران برگزار شد.

کد مطلب: ۱۱۱۶۶۳۱
لینک کوتاه کپی شد
فلسفه سند تحول تربیت انسان توسعه‌یافته است

به گزارش اداره اطلاع رسانی و روابط عمومی اداره کل آموزش و پرورش شهرستانهای استان تهران، محسنی بندپی استاندار تهران با اشاره به اینکه در شهرستان‌های استان تهران برنامه‌های موثری در حال انجام است که نشان از یک وحدت خوب و همگانی در آموزش و پرورش شهرستان های استان را می‌دهد،گفت: بحث آموزش های مهارتی یک حلقه مفقوده در نظام آموزشی کشور است و علی رغم تلاش های بسیار زیادی که در این زمینه صورت گرفته است هنوز نتوانسته‌ایم به شرایط ایده آل دسترسی پیدا کنیم.

او خلاقیت، مهارت و اجتماعی پذیری را از بخش‌های مهم مهارتی آموزش و پرورش دانست و افزود: باید در زمینه پرورش استعداد های مهارتی دانش آموزان تلاش های گسترده تری صورت پذیرد.

محسنی بندپی در بخش دیگری از سخنان خود با تاکید بر اینکه فلسفه سند تحول بنیادین این است که یک انسان توسعه‌یافته را به جامعه تحویل دهیم، تصریح کرد: انسانی نقدپذیر ،متفکر و تحول خواه که در تمامی ابعاد فردی و اجتماعی توسعه یافته است از اهداف اصلی سند تحول بنیادین آموزش و پرورش است که باید مورد توجه جدی قرار گیرد.

این مقام مسئول با اشاره به اینکه بها دادن به آموزش و پرورش یعنی بها دادن به آینده کشور است اظهار کرد: هر چه سطح سواد جامعه‌ای پابین تر باشد افزایش جرایم در آن جامعه بیشتر است و هرچه جامعه از سطح سواد بالاتری برخوردار باشد با کاهش جرایم و آسیب‌های اجتماعی در آن جامعه روبرو هستیم لذا توجه به آموزش و پرورش یک عزم ملی را می طلبد.

او با تاکید بر اینکه انسان تکامل یافته را فقط در برنامه‌های آموزش و پرورش می‌توان جستجو کرد خاطرنشان کرد: همگی دستگاه‌ها و نهادهای دولتی و غیر دولتی و ارگان ها و سازمان های مردم نهاد باید آموزش و پرورش را در رسیدن و تحقق اهداف سند تحول بنیادین یاری کنند تا بتوانیم به جامعه‌ای مطلوب در آینده دسترسی پیدا کنیم.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار