سهمیه مواد اولیه دو تولیدکننده ماسک متخلف حذف شد

تهران ( پانا) - یک مقام مسئول می‌گوید سهمیه مواد اولیه تولید کنندگان ماسک که قیمت مصوب و فروش در شبکه توزیع منتخب را رعایت نکنند، قطع می‌شود که تاکنون سهمیه مواد اولیه ۲ واحد متخلف حذف شده است.

کد مطلب: ۱۱۱۶۶۲۳
لینک کوتاه کپی شد
سهمیه مواد اولیه دو تولیدکننده ماسک متخلف حذف شد

به گزارش وزارت صنعت، معدن و تجارت، اسماعیل مهدی‌پور گفت: با تولید کنندگان ماسک که قیمت مصوب و فروش در شبکه توزیع منتخب رعایت نکنند، به شدت برخورد خواهد شد.

مدیر کل نظارت بر محصولات بهداشتی، دارویی و تجهیزات پزشکی سازمان حمایت مصرف کنندگان و تولیدکنندگان با اشاره به شرایط حساس کنونی و نیاز شدید مردم به ماسک، افزود: گزارش‌هایی در مورد سو استفاده و تخلفات برخی از تولیدکنندگان ماسک اعم از صنعتی و کارگاهی در عرضه و فروش ماسک سه لایه به قیمت‌های غیر متعارف و خارج از شبکه تعیین شده و با دریافت مواد اولیه برای تولید ماسک و فروش آن در بازار آزاد به دست ما رسیده است.

وی بیان داشت: همچنین گزارشاتی از عدم ثبت اطلاعات فروش ماسک تولیدی خود به تفکیک خریداران در سامانه جامع تجارت، علیرغم تذکرات متعدد این سازمان دریافت کرده‌ایم، لذا به واحدهای مذکور اعم از صنعتی و کارگاهی اخطار داده می‌شود، در صورت دریافت مواد اولیه همچون ملت بلون، اسپان‌باند و …، از تأمین‌کنندگان پارچه و عدم ثبت اطلاعات فروش محصول تولیدی خود متناسب با مواد اولیه دریافتی در سامانه مذکور و از طرفی عرضه ماسک مغایر با نرخ‌های تعیین شده به مراکز درمانی و عوامل توزیع که نهایتاً منتج به عدم رعایت نرخ‌های مصوب ستاد لجستیک مقابله با کرونا در آخرین حلقه توزیع شود و همچنین ممانعت از عرضه محصولات تولیدی خود به مراکز تعیین شده به ویژه مراکز درمانی و معرفی شده از سوی سازمان غذا و دارو، این سازمان ضمن قطع سهمیه تعیین شده مواد اولیه آنها و جایگزینی سایر واحدهای متقاضی، واحدهای خاطی را به مراجع قانونی معرفی خواهد کرد.

حذف سهمیه مواد اولیه ۲ واحد متخلف تولید ماسک

مهدی پور افزود: در این خصوص تاکنون سهمیه مواد اولیه دو واحد صنعتی متخلف حذف و پرونده تخلفات آنها در حال رسیدگی جهت ارجاع به مراجع قانونی ذیربط است.

مدیرکل نظارت بر محصولات بهداشتی بیان داشت: این سازمان ضمن رصد و پایش بازار در صورت دریافت شکایت از عملکرد هر یک از تولیدکنندگان از طریق تلفن و سامانه ۱۲۴، نسبت به برخورد قاطع با واحدهای ذیربط که موجبات اجحاف در حق مصرف‌کنندگان را به وجود آورند، اقدام خواهد کرد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار